Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tool voor poorten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

ik weet niet zeker of ik op dit stuk van het forum goed zit met mijn vraag, maar dat verneem ik vanzelf wel.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een programma dat poorten kan beveiligen.
Bijvoorbeeld dat er x keer verbinding mag worden gemaakt vanaf een bepaald IP-adres met een bepaalde poort voor x seconden en dat er binnen die tijd niet meer sessies vanaf dat IP-adres mag worden geopend, maar wel vanaf andere addressen.

Waarom ik dit zoek:

Ik heb onlangs een online game server en ik word zwaar geirriteerd door een persoon die constant op poort 5003 staat te rammen. Deze poort is voor alle clienten bedoeld( inloggen), maar doordat deze persoon de server vol spammed met connecties loopt de rest van de clienten vast. (soort van DDOS-attack verhaal).

Het blokkeren van het ip-adres van het aanvallende persoon is helaas niet mogelijk, omdat hij dit vanaf meerdere locaties op de wereld doet (Amerika, India, Spanje).
Ik zou graag willen weten of zo'n tooltje te vinden is.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groeten,

- Maxda

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 21:39
Al blok je de poort voor dat IP of stel je regels in, als de andere kant daar door blijft rammen heeft dat geen zin. Tenminste naar mijn idee. Omdat jouw blokker (als die er is) toch steeds met dat IP bezig is. Om te vertellen dat de poort geblokt is of dat ie maar eens in de zoveel tijd mag connecten. Dan maken de andere clients nog steeds geen kans om te connecten.

[ Voor 10% gewijzigd door Ascathon op 09-04-2006 19:39 ]

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:30
Ascathon schreef op zondag 09 april 2006 @ 19:38:
Al blok je de poort voor dat IP of stel je regels in, als de andere kant daar door blijft rammen heeft dat geen zin. Tenminste naar mijn idee. Omdat jouw blokker (als die er is) toch steeds met dat IP bezig is. Om te vertellen dat de poort geblokt is of dat ie maar eens in de zoveel tijd mag connecten. Dan maken de andere clients nog steeds geen kans om te connecten.
Op zich klopt het, maar ik denk wel dat je wat bespaart, aangezien je geen overige proccessor kracht aan kwijt bent en je de connectie gewoon kan droppen wat sneller gaat dan het netjes afhandelen.

Als je een router ertussen zet die het ondersteunt om IP nummers te blokken ben je echt leuk bezig, maar ik denk dat je dan zelf even een script in elkaar moet draaien zodat je de IP-nummers ermee kan doorsturen. Licht ook aan je router.

Een programma ken ik niet zo uit mijn hoofd, maar je moet echt aan een firewall denken die iets meer kan.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed