[XP] Geen draadloze verbinding meer te krijgen na stand-by

Pagina: 1
Acties:

• rpd
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-03 07:44
Als ik mijn laptop (Acer Aspire 5672WLMI nog geen week oud) uit stand-by of slaapstand haal kan ik op geen enkele manier meer verbinding maken met het netwerk of met internet.

Ik heb een Sweex router(met WIFI) die achter een zyxel router van tiscali hangt.
Dit omdat op de zyxel geen WIFI heeft maar wel telefoon aansluiting(die ook wordt gebruikt :P).
De netwerk adapter is: Intel Pro/Wireless 3945abg.

Ik heb de netwerk verbinding ingesteld als automatisch IP laten toekennen.

Heb het ook geprobeerd met een handmatig IP, dan krijg ik wel verbinding met de router maar kan dan en niet op internet en niet op het netwerk. Ook kan ik dan niet bij de router config.

Gewoon wlan aan en uit zetten werkt niet en ook "herstellen" werkt niet.
Als ik mijn laptop opnieuw op start werkt alles weer.

Ik dacht eerst dat het aande slecht verbinding lag (één streepje genaamd: laag) maar wanneer ik naast de router zit heb ik het zelde probleem.

Heb al zitten zoeken op GOT maar zie alleen maar de zelfde vraag en nooit het antwoord op mijn probleem dus vandaar deze nieuwe post.

Hoop dat iemand me hierme kan helpen!!

[ Voor 8% gewijzigd door rpd op 09-04-2006 19:37 . Reden: extra info toegevoegd ]

Hobby'en was geen hobby'en als alles altijd goed en makkelijk ging...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:57
Heb hetzelfde, als ik mijn pcmcia kaartje verwijder met 't 'Hardware veilig verwijderen' en 'm er weer in stop doet 'ie het weer.

Verwijderd

die driver start niet opnieuw op als je hem slaapstand das alles.

• rpd
Ik kan dat moeilijk doen.. zit namelijk geintergreed...

• rpd
Hoe start ik die driver dan wel opnieuw zonder heel die laptop opnieuw op te starten??

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-03 09:25
Misschien je wireless verbinding disablen en weer enablen?

• rpd
nee werkt dat werkt ook niet

Verwijderd

niet alleen op nieuw opstarten, of een driver zoeken die dat wel ondersteund.

• rpd
laptop is nog geen week oud, de nieuwste driver zal er al wel op staan.. vreemd dat die dit dan niet ondersteund..

[ Voor 1% gewijzigd door rpd op 09-04-2006 19:39 . Reden: foutje ]

• rpd
Probleem nogsteeds niet opgelost 8)7 |:( ;(

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-03 21:03
Ik heb het ook bij kennisen van me, met een HP Pavilion ZV6000. Deze is ongeveer een half jaar oud.

Hoop dat iemand er al iets op heeft gevonden.

• rpd
kennelijk een probleem dat vaker voor komt maar waar niemand echt een oplossing voor heeft..
beetje jammer..

• rpd
Heb afgelopen dagen even goed opgelet en er is geen touw aan vast te knopen..
De ene keer krijg ik wel verbinding en de andere keer niet.
Hierbij maakt het niets uit of ik max of minimaal ontvangst heb.

Ook heb ik het idee dat het toch helpt als ik de netstroom er aan heb hangen alhoewel dit ook erg wisselend werkt.
Dit terwijl ik alle besparingen qua wifi uit heb staan. |:(

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

het probleem van de TS komt me erg bekent voor. alleen had ik dat niet met (W)LAN maar met SOUND.... nooit oplossing voor gevonden

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Same problem hier... Met een belkin kaartje in een Packard Bell C3023... Beetje vervelend...

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ik heb er geen last van met win2k, maar ik gebruik dus de ZyXel Odyssey client, en niet de ingebouwde windows client. (Omdat deze er slechts zeer beperkt is in win2k, je zult altijd met een ander tooltje een profiel aan moeten maken.)

Echter, als ik terugkom uit slaapstand geeft windows aan dat de kabel niet verbonden is.

Wat je dus kunt proberen is niet de winxp client gebruiken, maar het programmaatje voor je kaartje, en anders een programma als Boingo.

[ Voor 21% gewijzigd door Romke op 20-04-2006 19:45 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik gebruik de belkin tool ipv de windows tool... Die draait er nog wel naast... Misschien een idee om die uit te schakelen?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Schakel dan idd de Wireless Zero Configuration service ff uit bij services.msc

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

En kijk dan ook bij taakbeheer of die belkin tool niet disabewirelesszeroconfiguration.exe draait (die vreet je cpu op namelijk ;) )

Verwijderd

schakel energie spaarstand van de wifi eens uit bij advanced of zo...

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Ik heb zelf de Intel Wireless Pro 2200bg, met de windows tool heb ik er ook last van, met de bijgeleverde tool van intel zelf werkt t wel gewoon normaal. Aangezien jij in je laptop ook een intel chip hebt zitten denk ik dat t bij jou ook opgelost moet zijn als je de intel tool gebruikt. Bovendien is het bij mij het geval dat de verbinding op de één of andere manier met de intel tool een stuk stabieler is.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• rpd
Ik heb het probleem nogsteeds.. al die pogramma's werken eigenlijk ook niet :(

Wel nog iets anders ontdekt, namelijk: als ik iligaal bij d buuren ga verbinden met hun Linksys werkt het wel.
Wij hebben een sweex.. mischien leg het daar gewoon aan 8)7

Nog andere suggesties?

• rpd
Ik heb een Firmware update gedaan(versie 12-1-2006) bij de Sweex router en nu is het probleem volgens mij verhopen.
Ik heb nu verbinding dus ben benieuwd of dit voortaan zo blijft. :)

Pagina: 1