Doorvoer snelheid internet via router

Pagina: 1
Acties:

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik heb een belkin wifi g router, dus met 54 mbps (kben het precieze type kwijt en staat er ook niet op) Sinds een week ben ik overgestapt van chello classic naar extreme, dus van 8/1 naar 20/2.. en nu 24/2 mbit. Mijn probleem is echter dat ik nooit meer dan 1.2 mbit haal van internet, ook via de chello test servers niet. Toen ik nog classic had haal ik zonder problemen de volledige snelheid.. en nu dus niet meer. Upload is wel gwoon de volle 2 mbit, ik heb dus het vermoeden dat mn router de snelheid van internet knijpt naar 10mbit.

Hoe kom ik daar achter?

Het lijkt me niet dat alle routers dit doen, mocht het dus het geval zijn dat dit door deze router komt.. en ik wil een nieuwe wifi router aanschaffen, waar moet ik dan op letten? Kbedoel dan meer.. is hier een specifieke benaming voor?

Verwijderd

Hoe je erachter komt? Door de pc rechtstreeks op de modem aan te sluiten. Mocht je dan wel de volledige snelheid hebben dan is het inderdaad je router. Mocht je niet de volledige snelheid hebben, dan ligt het aan het modem of aan je pc.

Verwijderd

licht er wat voor netwerkaart er in de pc zit, een 10mbit zal die snelheid niet halen.dus die moet zowiezo al 100mbit zijn, en dan je router kan die snelheid wel aan, moet ff kijken op de site, dan wel de doorvoersnelheid kijken, die moet hoger zijn als de de verbinding is, dus 40mbit of meer. en draadloos zal je die snelheid nooit halen 11mbit en niks meer.

heb ff gekeken maar das alleen maar een draadlose router, dan haal je nooit, en verder niks.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 19:16 ]

• dajuan
Kwas niet van plan mn pc naar de meterkast te halen of een lange utp kabel te kopen om te kijken of de router m knijpt of niet ;)

Maar bij draadloos wordt internet altijd geknepen op 11mbps ook al heeft ie 54mbps verbindingen? Alleen onderling uitwisselen, draadloos kan in theorie dus op 54mbps gaan?

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Draadloos is over het algemeen 11 mbit of 54 mbit. Tegenwoordig is bijna alles 54 mbit, zoals jouw router. Het zou kunnen dat je router op de wan interface maximaal 10 mbit doet.

• dajuan
Ik heb net ff een andere pc geprobeerd die met LAN verbonden was aan de router, maar ook daar haalt ie dezelfde snelheid.

Maar behalve mn pc rechtstreeks op het modem te zetten.. is er een andere manier op erachter te komen?

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

In de manual kijken, of even googlen :)

Verwijderd

54Mbit wifi is in pratijk 30 Mbit zonder encrypting, en 20Mbit met.
Pagina: 1