[NForce] Nforce 2 audio drivers werken niet

Pagina: 1
Acties:

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-05 11:51
Ik heb hier op een ASUS A7N8X-E de nieuwste audio drivers van de nvidia site afgehaald nadat ik mijn PC geformateerd heb. In de Device Manager geeft hij geen fouten aan, maar als ik bij 'Souind and Audio devices' kijk in de control panel is alles grijs en ook in iTunes bijvoorbeeld speelt een mp3, wav of mwa file niet af als ik op play druk.

Ik heb meerdere malen opnieuw geinstalleerd, 2x geformateerd en de audio drivers appart geinstalleerd maar niets werkt. Iemand enig idee wat dit probleem kan veroorzaken?

• DJMurtz
niemand?

• DJMurtz
Ik had dit probleem toch heel graag opgelost. Tot nu toe helpt nog niets, heb dit nog nooit eerder gehad...

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Die soundchip die erop zit is ook niet van nVidia dacht ik, maar is het een VIA RealTek chip.
Probeer de drivers voor die serie chips eens, gaat het een stuk beter denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Banshee op 13-04-2006 21:41 ]

• DJMurtz
Banshee schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:33:
Die soundchip die erop zit is ook niet van nVidia dacht ik, maar is het een VIA RealTek chip.
Probeer de drivers voor die serie chips eens, gaat het een stuk beter denk ik.
http://www.asus.com/produ...=56&model=217&modelmenu=1

Daar staat dat het om een integrated Nvidia chip gaat genaamd 'SoundStorm'. Ik vind op www.reaktek.com.tw ook geen drivers voor dit moederbord (de site is dan ook niet echt overzichtelijk vind ik. Verder staan bij de downloads op asus.com van dit type moederbord ook geen realtek drivers aangeboden en alleen nvidia audio drivers (die dus blijkbaar niet werken)...

Bedankt voor de reply, misschien zit ik nu wel fout maar volgens mij is het dus wel een nvidia chip

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Je hebt een A7N8X-XE, alle Asus borden behalve de A7N8X-Deluxe draaien op een RealTek chip.
Dit zijn allemaal MCP chipsets.
Het laatst genoemde bord is een MCP-T, wat inhoudt dat er een Soundstorm aanwezig is.

Laat maar.

Je hebt een A7N8X-E, die heeft inderdaad een MCP-T chipset, met inderdaad de soundstorm.
Las in de snelheid even een X-XE, en die heeft het niet.

Dan moeten het inderdaad de nForce integrated drivers zijn. Wel vreemd dat die niet werken dan :?

[ Voor 38% gewijzigd door Banshee op 13-04-2006 22:34 ]

• DJMurtz
dus http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_5.10.html deze driver zou gewoon zijn werk moeten doen? of is dit tóch de verkeerde?

Verwijderd

Is de soundcard onboard?
Ik heb ook al eens zoiets gehad en vreemd genoeg, deed hij het wel als ik de soundcard eruit haalde (als onboard is gaat het niet 8)7 ) en vervolgens windows enz installeerde en dan de drivers installeerde en de kaart daarna er weer in deed.
Terwijl je normaal gesproken zo via device manager de drivers er zo uit kunt knikkeren, maar dat werkte toen bij mij ook niet..

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 12:39 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:08

The Zep Man

🏴‍☠️

Alstublieft.

@DJMurtz
Bovenstaande stand-alone drivers (V4.62) werken met de Soundstorm.

[edit]
@The_Ceesie
De Soundstorm is altijd onboard, helaas...

[ Voor 69% gewijzigd door The Zep Man op 14-04-2006 12:45 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Pagina: 1