Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sweex D4 Miditower: welk metaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste modders ;) ,

ik wil ook eens een leventje blazen in mn Sweex D4 Miditower, ik had dus in gedachten omdat het helemaal grof te schuren, dan krijg je een speciaal glazend effect. Alleen meestal gaat zoiets roesten, ik heb op de site van Sweex gezocht van welke materiaal deze kast is gemaakt maar daar heb ik niks van kunnen vinden.

Ik weet ook dat ik blanke metaallak over de kast heen kan doen na het schuren, maar ik wil toch eerst even weten van welk metaal deze kast is voordat ik m'n geld aan zoiets uitgeef :>

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

is het magnetisch?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het even met mn oordopjes van de mp3 geprobeerd, en hij blijft eraan vast plakken, dus ja het is magnetisch

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

dan kun je alluminium al afstrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
dat wordt dus een lak kopen :O , thx voor je hulp, doe maar slotje nu :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:11

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dan blijft ijzer, nikkel en kobalt over. Denk ik. :P

[ Voor 14% gewijzigd door PD2JK op 09-04-2006 18:42 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Stuur sweex een mailtje. ;)

-Andere hobby- -

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Waarschijnlijk gegalvaniseerd staal / ijzer. Kortom, als je dat schuurt, gaat het roesten, want de zinklaag is er dan voor een groot deel af. Niet aan te raden dus.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

pinockio schreef op zondag 09 april 2006 @ 18:42:
Waarschijnlijk gegalvaniseerd staal / ijzer. Kortom, als je dat schuurt, gaat het roesten, want de zinklaag is er dan voor een groot deel af. Niet aan te raden dus.
Maar als je het na het schuren behandeld met een blanke lak?
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 18:45:
maar met een doorzichtige lak gaat het wel lukken?
Ik weet het niet zeker, maar ik denk van wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 18:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar met een doorzichtige lak gaat het wel lukken?

uhm, mn vader gebruikt blanke lak voor het hout, is daar verschil in of je het op metaal of hout gebruikt, of moet ik hiervoor speciaal naar de bouwwinkel gaan :)?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 19:00 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02:14
sweex == cheap
blik == cheap

sweex zal wel blik zijn ;)

Just my 2 cents

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Die kast is van blik gemaakt.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik gok met 90% zekerheid op blik.

offtopic:
Spuit 11 :X

En als je hier spul op wilt gooien, zorg dan voor goede kwaliteits lak, want hechting is hier echt belangrijk :)

[ Voor 77% gewijzigd door Phyxion op 09-04-2006 19:14 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 18:24

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Probleem is alleen dat als de blanke lak er GOED op zit (is ook niet van zelf sprekend) dat je dan heel voorzichtig moet zijn met krassen en deukjes. Bij een kras komt de buitenlucht er weer aan en kan hij op die plek gaan roesten cq opblazen onder de blanke lak. MAAR ik neem aan de kast gewoon binnenshuis staat dus dit zal maanden, dan wel niet jaren duren voor dat het zover is :+ .

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 09:46

Griffin

Is mythical

Zoals al vaker gezegt is, is het waarschijnlijk dus Blik (spuit 11 - 12 oid).
Je kan het opschuren dat je dus het fijne schuur effect krijgt, maar dat is allemaal puur smaak.

Als je het dus geschuurt hebt alles goed stof vrij maken en vetvrij maken, daarna een goede primer erover heen dat de lak goed hecht op het blik.
Of Lak kopen die goed hecht.

gewoon even naar de lokale verfboer gaan en info vragen voordat je begint.
Koop wel goede lak, kost wel iets meer

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Je kan eens informeren naar een blanke poedercoating, dit is namelijk veel harder dan een gewone lak. Ik weet alleen niet of blanke poedercoating bestaat :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
hoelang heb je de tijd zoiets om te lakken, moet dat meteen erna of kan dat ook een dag erna of miss wel 2 dagen erna?

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 22:51
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 21:12:
hoelang heb je de tijd zoiets om te lakken, moet dat meteen erna of kan dat ook een dag erna of miss wel 2 dagen erna?
PBS (pis bakken staal) roest na ongeveer 24 uur al flink.
Dus direct na het schuren klaar staan met de roller/spuitbus.

Kleine zonnepaneleninstallateur

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 14:06

oshiro

Chill, dude.

Als je geld teveel hebt kun je je Sweex-kast laten anodiseren, maar voor het geld en de moeite die je dan kwijt bent kun je beter een Lian Li kopen...

Wat je ook kunt doen is het metaal inwrijven met een heel dun laagje machine-olie. Voelt alleen niet zo prettig aan in de huiskamer (of waar hij ook staat)
De beste oplossing blijft een coating zoals galvaniseren of anodiseren, eventueel verchromen. Blanke lak is net zo goed, maar ik kan niet garanderen dat dat het gewenste effect heeft. Gepolijst metaal wordt vaak dof nadat het in de blanke lak gezet is.

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 22:51
oshiro schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:27:
Als je geld teveel hebt kun je je Sweex-kast laten anodiseren, maar voor het geld en de moeite die je dan kwijt bent kun je beter een Lian Li kopen...

Wat je ook kunt doen is het metaal inwrijven met een heel dun laagje machine-olie. Voelt alleen niet zo prettig aan in de huiskamer (of waar hij ook staat)
De beste oplossing blijft een coating zoals galvaniseren of anodiseren, eventueel verchromen. Blanke lak is net zo goed, maar ik kan niet garanderen dat dat het gewenste effect heeft. Gepolijst metaal wordt vaak dof nadat het in de blanke lak gezet is.
Zoals al eerder in de draad gezegd: het is staal, anodiseren doe je met aluminium.
Galvaniseren: dan krijg je het effect van een lantaarnpaal, weet niet of je daarnaar op zoek bent 8)7

En verchromen :X dat is te lelijk

Kleine zonnepaneleninstallateur

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:49

Just_I

What did you just say?

oshiro schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:27:
Lijkt mij ook het beste plan
Die is absoluut af te raden. Die olie verdampt na verloop van tijd en stinkt nogal. Daarnaast houd het stof vast waardoor je een viewe brei kijgt.

Overigens voor de mensen die het materiaal van de kast 'blik' noemen, ga eens jullie mond spoelen. Blik is geen materiaal, staal daarintegen wel. Blik is welliswaar gemaakt van staal, maar dat maakt het nog steeds geen materiaal.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Just_I schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 00:06:
[...]

Lijkt mij ook het beste plan

[...]

Die is absoluut af te raden. Die olie verdampt na verloop van tijd en stinkt nogal. Daarnaast houd het stof vast waardoor je een viewe brei kijgt.

Overigens voor de mensen die het materiaal van de kast 'blik' noemen, ga eens jullie mond spoelen. Blik is geen materiaal, staal daarintegen wel. Blik is welliswaar gemaakt van staal, maar dat maakt het nog steeds geen materiaal.
hoe kansloos kun je zijn.
ik denk dat je voor het geld waarmee je een sweex 'pimpt' ook een LL kunt kopen.

Helaas is er die plus serie.
Die is gewoon bagger.

(heb 2 pc-v2100's, en die plus wil ik niet eens zien).

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

Als verkoper van dat spul kan ik je meededelen dat het 100% zeker staal is, of zoals jullie zeggen "blik".

En een blikken kast is geen blinkende kast ;)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem gister geschuurd, wel een pokke werk zeg, sommige stukjes gingen er bijna niet vanaf, maar ik doe deze verbouwen zodat ik wat meer in "het vak" terechtkom. Ik ben trouwens van plan een Aspire X-Cruiser te gaan kopen ;)
Pagina: 1