US Robitics 8004 + MSN messenger

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameleman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 12:46
sinds de installatie van digitale tv van telenet hebben wij ook ne nieuwe switch omdat onze router niet meer compatible was met onze nieuwe modem. (logisch toch)

maar nu is het probleem dat vanaf wij op eenderd welke computer (windows / Mac OS X) op msn willen aanloggen de verbinding met de router van eenderd welke computer wordt verbroken en niemand nog kan pingen naar de router. Na uittrekken en insteken van de stroom wordt er gewoon terug verbinding gemaakt.

nog enkele puntjes:
- pc's zijn windows XP en mac's MAC OS X 10.4
- ik kan wel online via http://webmessenger.msn.com
- het probleem doet zich voor met eenderd welk msn programma (protheus, messenger zelf, admium, amsn)
- skype bvb werkt wel deftig
- er is geen firmware update beschikbaar voor de switch
- voor de rest werkt echt alles via het internet

iemand enig idee hoe dit op te lossen is of waar de fout zich kan bevinden...

oja, firewall afzetten helpt ook ni.

hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ik heb ook de 8004 met hetzelfde probleem maar dan met een nog onbekende oorzaak. dus bij deze *bookmarked*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameleman
het rare is da ge op het internet maar een 3 tal andere plaatsen hebt waar het probleem wordt omschreven. Laat staan met een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
soms gebeurt het een maand niet en soms 3x in het uur de laatste keer was het met media player en een radio stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameleman
bij mij is het altijd en alleen met msn, me nix anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
dan word het maar wachten op een 3e persoon met zijn 2e lukt het niet:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upnp staat uit of aan? Aan kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameleman
wat controleert dat mss ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
waar staat dat ergens bij de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-10-2024

Vimy

Gaan met die banaan!

Ik heb een US Robotics 8000A router en herken je probleem. Af en toe valt de router uit en is hij onbereikbaar. Ff de stroom uittrekken en weer insteken lost het probleem op.
Is al 3 jaar zo 8)7 De computerwinkel waar hij van kwam wist ook van het probleem, ze hebben me toen een nieuwe adapter gegeven en dit loste het probleem op, voor enkele weken toch :X

Nu is die router helemaal gaar en doet hij niets meer :Y) 1 pc krijgt nog internet (modem-ip), de rest niet.

Ik denk dus niet dat het te maken heeft met de software...
Lijkt me productiefoutje :+

[ Voor 6% gewijzigd door Vimy op 09-04-2006 19:11 ]

http://www.noizystudios.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Vimy schreef op zondag 09 april 2006 @ 19:10:
Ik heb een US Robotics 8000A router en herken je probleem. Af en toe valt de router uit en is hij onbereikbaar. Ff de stroom uittrekken en weer insteken lost het probleem op.
Heb hier ook een USR8004 gehad... Volgens mij is het gewoon een brak model :( :X. Heb nu een - draadloze - Asus WL-500G, en die is gewoon retestabiel :D. Mijn draadloos draait stukken beter dan mijn conventioneel ooit gedaan heeft 8)7

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DECOY88 schreef op zondag 09 april 2006 @ 18:32:
waar staat dat ergens bij de instellingen?
handleiding of vaak bij advanced settings.
Zorgt voor het betere NAT-werk van diversie programma's. Firewall uitzetten alleen werkt niet altijd, de pakketjes moeten nog steeds weten waar ze heen moeten, Eigenlijk lijkt de NAT te underperformen en ligt het niet aan de firewall...
Ik heb hier smoothwall V2 met upnp: alles werkt probleemloos zonder portforwarden (alleen als ik een ftp e.d. op wil zetten).
Hier staat een Draytek 2200V ook met UPnP, werkt ook probleemloos (*)
(*) definitie is rekbaar, maar wat ik zo af en toe doe: MSN, p2p, en veel vaker VOIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameleman
heb geen instellingen voor gevonden, over dienen UPnp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
ik heb ze ook nog niet zien staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet er zijn:
UPnP certiefied.. zoek manual daar eens?
http://www.usr.com/support/product-template.asp?prod=8004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
How do I install Universal Plug and Play?

Note: UPnP is supported in Windows Me and Windows XP only.
Open Add or Remove Programs in Control Panel.
Click Add/Remove Windows Components.
In the Components list, select the Networking Services check box, and click Details.
Make sure the Universal Plug and Play check box is selected.

eens kijken hoelang het duurt voordat hij weereens vast loopt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de router kun je UPnP vaak toch ook in en uitschakelen, ook al heb je het in XP aan staan...
It takes two to tango... dus....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier nog een gebruiker die deze router 8004 nu net 1 maand in bezit heeft :(

ik herken de beschreven problemen hierboven, heb exact het zelfde het is een tijdje opgelost geweest door bij miscellaneous Items -> Discard PING from WAN side aantevinken, alleen nu beginnen de problemen weer en er is ook geen nieuwe firmware beschikbaar echt ik word hier echt verdrietig van dat deze router elke keer spontaan eruit knalt zodra er meer gebruikers msn gebruiken of via remote op hun pc werken.

- acties die ik ondernomene heb heb echt alles geprobeer in die router firewall uit dmz host aan gehad bij virtual server poorten opengezet maar geen resultaat.

de conclusie dat ik hieruit kan trekken is dat deze router grote kinderziektes bevat helaas ook geen firmware update tevinden aangezien er best veel mensen met dit probleem zijn, heb ondertussen ook contact opgenomen met de US Robotics om via email mijn problemen kenbaar temaken nog geen antwoord ontvangen helaas.

als er nou een firmware update had geweest hadden deze problemen opgelost kunnen worden ik kan ook nergens een oude firmware vinden op hun site wat ik wel erg jammer vind.

U.S. Robotics Broadband Router (Model # 8004 , 1.11 01 )

Bijdeze bookmark ik dit topic ook en zal deze regelmatig in de gaten houden ik ben er zo moedeloos van dat ik er aan zit tedenken een andere router aanteschaffen want dit is onhandig werken zo. :r

edit: heb hem kunnen terug brengen en mijn geld terug gehad, dus ik ga opzoek naar een andere router maar ben wel benieuwd hoe jullie het oplossen ik blijf dit topic volgen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 19:58 ]

Pagina: 1