Welke Harmon Kardon DVD speler speelt alles ? / alternatief

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13
Ik heb dus zelf de dvd20 van HK gekocht vanwege de erg goede beeldkwaliteit. Nu weet ik dat deze speler wel redelijk kieskeurig is met zijn media dus brand ik al geruime tijd op fuji 8 speed dvd+r en dan op 4 speed. Op 8 speed geeft het problemen aan het einde van de film.
Mijn kiss dp 500 speelt alle baksels trouwens prima, zelfs die op 16x zijn gedaan dus aan mijn nec brander ligt het niet lijkt me.

Nu heeft fuji een nieuwe mediacode en sindsdien geven ook de 4x baksels problemen op mijn HK.
Hij speelt originele dvd's trouwens probleemloos.

Ik heb gehoord dat er diverse types van HK zijn die werkelijk alles afspelen. Alleen kan ik hier verder niets over vinden. Graag heb ik ook een type uit de oude serie (dus waar ook de dvd20 uit komt) die past namelijk goed bij mijn avr 5500.

Mijn vragen:

Wie heeft er ervaring met bv de dvd22 of andere HK spelers die wel alles spelen.
Wellicht een andere tip voor een zeer goede dvd speler ? (dus dan maar geen HK) nieuw max € 750,--
Iemand ervaring met andere media voor de dvd20 die wel gelezen wordt op meer dan 4x (ja ik heb al diverse media geprobeerd maar allemaal met een minder resulstaat dan de fuji)
zijn er wellicht dvd branders die beter branden ? Ik bedoel dus de info beter op de dvd zetten zodat het uitlezen minder lastig is ?

[ Voor 6% gewijzigd door Ray op 09-04-2006 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 08:48

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Mijn vader heeft ook de 20, is nu 2 jaar oud en pakt van de 1 op de andere dag 90% van de zelfgebrandde dvd's niet meer. Denk niet dat mijn vader weer zo'n duur ding koopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
ja voor het geld zou je er meer van mogen verwachten. Nieuw zat hij door de € 1000,-- Zou dan wellicht het loopwerk / de laser het hebben begeven ? die zijn wel simpel te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

StuiTeR schreef op zondag 09 april 2006 @ 18:51:
ja voor het geld zou je er meer van mogen verwachten. Nieuw zat hij door de € 1000,-- Zou dan wellicht het loopwerk / de laser het hebben begeven ? die zijn wel simpel te vervangen.
Als de laser het begeven heeft dan zal hij helemaal niet "iets" eens wat lezen. En een dvd laser van die kwaliteit, ligt niet echt in het magazijn en is ook echt niet van "1,2,3 klik hij zit er in" vervanging. Omdat dvd laser door meerdere lagen leest moet de kop geheel uitgelijnt zijn met het loopwerk voor optimale belezing van de dvd-laag. Daarom zie je het verschil van kwaliteit al tussen een 100euro prut ding en een 600euro midklasser en 1000 en plus euro topproducten. En dat hij niet alles leest maar 1000euro kost en een blokker ding van 100 alles wel is echt geen kwaliteit in de zin van alleskunner ofzo hoor O-) , ga om de kwaliteit beeld wat je uit een dvd kan halen ;).

Wat je kan doen is dat je je probleem voorlegt bij fuji of evt bij HK of hun al een update versie hebben voor hun dvd speler. Ik had ook problemen met mijn Denon A1x (ding van 3200euro :X import uit usa.) heb ik ook gewoon hun gebelt, dat vaak bij al bij 1klein miniscul krasje de hele player over de kop ging en geheel gereset moest worden. Moest hem naar een dealer brengen die voor niks de nieuwste software update er op flashte.
En ik weet dat HK een verdomt goeie service heeft, dus probeer het zou ik zeggen :) !

Maar als je wat meer info kan vragen HOE en welke formaten je dvd's brandt, graag :) .

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 09-04-2006 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
nou meestal brand ik ze gewoon als vanuit een image bestand naar schijf of rechtstreeks in de video_ts map. Ik heb zojuist wat Arita´s geleend en daar schijnt hij beter op te reageren ! de eerste test in gaf in ieder geval een positief resultaat met een film op 8x zelfs.

Toch blijft het onzin dat de speler moeite heeft met ( de duurdere ) fuji's die altijd goed gewerkt hebben. Ik ga inderdaad eens contact opnemen met HK wellicht dat er firmware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoewel 't wel waar is dat je tussen high-end (dure) en el-cheapo DVD-spelers verschil in beeldkwaliteit ziet, komt dat niet door hoe goed de laser is. Van een DVD'tje komt gewoon digitale MPEG2-data voor het beeld. Foutjes bij het lezen zie je terug als corrupte blokken. Het verschil in beeldkwaliteit zit 'm in de decoders, de electronica die dat beeld geschikt maakt voor op je TV, electromagnetische afscherming, etc.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54506

Ik heb zelf al een tijdje de Harman Kardon dvd22 en tot nu toe speelt hij alles af. Ik heb zelf veel films op die roze arita 8x dvd-r schijfjes. Deze heb ik gebrand op 8x en spelen allemaal perfect af. Ik heb geen ervaring met dvd+r schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
ik hoor inderdaad dat de dvd22 makkelijker is in zijn media keuze. Nou ken ik deze speler niet. Ik dacht dat het een lager model is dan de dvd20 of is het een later model / opvolger ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:46
Ik heb zelf ook een DVD20 van HK, deze is al zo'n 3 a 4 jaar oud inmiddels, maar leest nog vrijwel alles. Ook wat op 8x is gefikt.
Al moet ik eerlijk zeggen dat deze speler wel kieskeurig is voor viezere dvd's. Dan slaat ie wel snel over en begint te flippen. Terwijl mijn pc met DVD speler hier bijvoorbeeld helemaal geen last van heeft.
Toch heeft ie wel moeilijkheden met sommige videocd's. En de hele goedkope spelers zoals Cyberhome etc. slikken die weer feilloos.
Je kan kennelijk niet kwaliteit willen van de dure spelers, en de compatibiliteit van de goedkope....

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik hier ook zo tussen door lees is over de kleur van de DVD's .. bedoelen jullie daarbij de schrijf/brand zijde? Want dan kan je gauw al zeggen dat rood/paars/blauw zijde's allemaal afvallen als leesbaar dvd voor de meeste lasers. Het licht wat de laser bij dvd's gebruikt reflecteerd daar niet goed in waardoor lees error's voorkomen, althans dat heb ik wel met mijn Denon. Silver grijs/silvere zijn geen enkele probleem en geel ook niet.
Trouwens ik heb niet alleen dat duurdere spelers een andere laserkop hebben dat die beter lezen het gaat ook over hoe stabiel het loop werk is van de speler en de evt dac die er in zit. En jah verschillende lasers maken ook wel verschil in digitale beeldkwaliteit, zal niet echt super zwaar mee tellen maar wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
Charlie schreef op zondag 09 april 2006 @ 23:44:
Ik heb zelf ook een DVD20 van HK, deze is al zo'n 3 a 4 jaar oud inmiddels, maar leest nog vrijwel alles. Ook wat op 8x is gefikt.
Al moet ik eerlijk zeggen dat deze speler wel kieskeurig is voor viezere dvd's. Dan slaat ie wel snel over en begint te flippen. Terwijl mijn pc met DVD speler hier bijvoorbeeld helemaal geen last van heeft.
Toch heeft ie wel moeilijkheden met sommige videocd's. En de hele goedkope spelers zoals Cyberhome etc. slikken die weer feilloos.
Je kan kennelijk niet kwaliteit willen van de dure spelers, en de compatibiliteit van de goedkope....
mm welke media gebruik jij dan ? Ik heb gisteren opnieuw een redelijk resultaat gehaald met een ander type arita. Ik denk dat ik daar voorlopig maar op overstap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb zelf een DVD30, en die leest ook echt alles wat ik erin prop... Vind het alleen jammer dattie geen DivX enzo leest...

Maar, voor service; eerst even contact opnemen met harman-consumer voor coulance en daarna naar MenhoESM rijden in Mijdrecht... Goede gasten daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:09
DVD 27 kopen die vreet wel DivX. Ik heb de 22 en die vreet echt alles wat ik em voer, behalve divx dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
tja divx is old school :) ik heb een kiss dp500 werkeloos staan. Ik download alles al maanden direct op dvd formaat. Ik ga eerst achter HK aan voor service en desnoods koop ik er wel een 22 bij.

mmm die 22 is al new style zie ik nu :( ik wil gewoon zo'n dik log bakbeest als mijn 20. Welk type komt er nog meer voor in die serie dan ?

[ Voor 27% gewijzigd door Ray op 10-04-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

StuiTeR schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:37:
tja divx is old school :) ik heb een kiss dp500 werkeloos staan. Ik download alles al maanden direct op dvd formaat. Ik ga eerst achter HK aan voor service en desnoods koop ik er wel een 22 bij.

mmm die 22 is al new style zie ik nu :( ik wil gewoon zo'n dik log bakbeest als mijn 20. Welk type komt er nog meer voor in die serie dan ?
Niks, die bestaat niet meer namelijk...

Tis nu allemaal van die lelijke troep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
het mag ook een oud model zijn. Liefst eigenlijk want ik heb geen zin weer > 600 uit te geven voor een HK speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, ik zou dus eerst kijken of je coulance kunt krijgen...

zo niet; breng hem weg naar een modificatiebedrijf... SoundEvolution ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StuiTeR schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:14:
het mag ook een oud model zijn. Liefst eigenlijk want ik heb geen zin weer > 600 uit te geven voor een HK speler.
De DVD22 is voor € 249 te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
Anoniem: 54506 schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:41:
[...]

De DVD22 is voor € 249 te koop.
maar is die kwalitatief ook zo goed als een dvd20 ?het is wel een enorm prijsverschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet ik niet, ik heb de DVD20 nooit zien spelen. Ik vind de DVD22 in ieder geval een erg goede speler, zeer mooi beeld en ook goed geluid. Mischien helpt dit nog:

http://www.hometheaterblo...4/06/harman_kardon_d.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Laatst online: 15-05 08:29

El Martino

Zo niet, dan toch.

Duncan_R schreef op zondag 09 april 2006 @ 18:43:
Mijn vader heeft ook de 20, is nu 2 jaar oud en pakt van de 1 op de andere dag 90% van de zelfgebrandde dvd's niet meer. Denk niet dat mijn vader weer zo'n duur ding koopt....
Ook mijn DVD25 wilde opeens de helft van mijn zelfgebrande DVD's bijna niet meer lezen, alleen de eerste 25% van elk schijfje werd nog redelijk gelezen. Ik heb het lensje toen schoongemaakt met een heel klein beetje spiritus en een wattenstaafje en sindsdien pakt hij alles weer perfect!

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:46
StuiTeR schreef op maandag 10 april 2006 @ 07:22:
[...]
mm welke media gebruik jij dan ? Ik heb gisteren opnieuw een redelijk resultaat gehaald met een ander type arita. Ik denk dat ik daar voorlopig maar op overstap..
Ik gebruik Platinum DVD+R 8x, en heb nu ook Philips DVD+R 16x. Deze pakt hij beiden behoorlijk goed. Beiden zijn qua kleur ook niet erg donkerblauw.
(Wat overigens wel vervelend is dat je als je dvd's koopt je 9 van de 10 keer niet weet wat voor kleur ze zijn. Dat zetten ze niet op de verpakking. :( Navragen werkt ook meestal niet aangezien ze geen verpakking willen openen.....

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

El Martino schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:15:
[...]

Ook mijn DVD25 wilde opeens de helft van mijn zelfgebrande DVD's bijna niet meer lezen, alleen de eerste 25% van elk schijfje werd nog redelijk gelezen. Ik heb het lensje toen schoongemaakt met een heel klein beetje spiritus en een wattenstaafje en sindsdien pakt hij alles weer perfect!
Dit moet ik flikke bij mij op werk met een dvd speler, dan wordt ik op staande voet ontslagen. Hoe goed ik ook thuis installatie doe voor parijs grootste hifi winkel. Wordt dan regelt naar de deur verwezen. (ga geen naam noemen).

Wel lol, dat hij alles weer pakt en dat je geen leesproblemen meer / bij hebt gekregen.

@ TS.
Het kan ook idd zijn dat er vuil op je laser/lens zit. Kan je bij de meeste hifi schoon laten blazen voor 20euro en waar je zeker bent dat je niet wattestaaf stukjes op je lens achterblijven ;) :P .

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 11-04-2006 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
vandaag met Harman Consumer gebeld. LOL ze zeggen daar doodleuk dat de dvd20 helemaal geen dvd +/- R ondersteund. Of te wel uitgeluld. Er is geen upgrade mogelijk en ze verwijzen me naar de zojuist uitgekomen dvd 23. Tja.........

opzich kan je zelf ook de lens schoonmaken. Echer doe je zit met een speciaal plat soort wattenstaafje gedrenkt in een oplossing van alcohol met heel iets parafine..... Heb alleen geen zin om de speler open te maken omdat ik vrij zeker weet dat de lens niet smerig is

[ Voor 38% gewijzigd door Ray op 11-04-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:23
Even dit: als je alles met booktype setting/bitsetting op DVD-ROM brandt, pakt ie dan wel alles? Mijn DVD speler pikt namelijk geen DVD+R, maar DVD+ heeft dus als voordeel dat booktypesetting mogelijk is en als ik dit op DVD-ROM zet, pakt ie hem prima. Misschien dat je dat ook kunt proberen. Je kunt het best zoeken op merk brander + booktype setting voor de methode die bij jouw brander werkt, aangezien het voor elk merk weer verschillend is (Plextor heeft Plextools, NEC heeft aangepaste (niet officiële!) firmware etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
even wat research gedaan. Als ik het goed heb zit in dezelfde reeks als de dvd 20:

dvd21
dvd25

de inmiddels oude dvd22 komt daarna
nu gevolgt door de dvd23

aangezien ik in de oude serie wil blijven ivm mijn avr5500 zou ik dus graag weten welk van de 21/25 de beste resultaten heeft met dvdr. Ik ga morgen weer eens met harman bellen maar wellicht dat jullie ervaring hebben met de 2 andere types

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The__Virus schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:04:
Even dit: als je alles met booktype setting/bitsetting op DVD-ROM brandt, pakt ie dan wel alles? Mijn DVD speler pikt namelijk geen DVD+R, maar DVD+ heeft dus als voordeel dat booktypesetting mogelijk is en als ik dit op DVD-ROM zet, pakt ie hem prima. Misschien dat je dat ook kunt proberen. Je kunt het best zoeken op merk brander + booktype setting voor de methode die bij jouw brander werkt, aangezien het voor elk merk weer verschillend is (Plextor heeft Plextools, NEC heeft aangepaste (niet officiële!) firmware etc.).
heee idd dat kan het idd ook zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

StuiTeR schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:47:
even wat research gedaan. Als ik het goed heb zit in dezelfde reeks als de dvd 20:

dvd21
dvd25

de inmiddels oude dvd22 komt daarna
nu gevolgt door de dvd23

aangezien ik in de oude serie wil blijven ivm mijn avr5500 zou ik dus graag weten welk van de 21/25 de beste resultaten heeft met dvdr. Ik ga morgen weer eens met harman bellen maar wellicht dat jullie ervaring hebben met de 2 andere types
En de DVD30 dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
mmmz inderdaad :) er is ook nog een 30. MMzz even de specs gezocht en dit lijkt me inderdaad de meest vergaande (op specs dan) uit de serie die ik zoek. Weet je wat deze gekost heeft ? (en is even kijken waar die nog te koop zal zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

StuiTeR schreef op woensdag 12 april 2006 @ 07:40:
mmmz inderdaad :) er is ook nog een 30. MMzz even de specs gezocht en dit lijkt me inderdaad de meest vergaande (op specs dan) uit de serie die ik zoek. Weet je wat deze gekost heeft ? (en is even kijken waar die nog te koop zal zijn)
Hij heeft mij destijds bijna 600 euro gekost... Tzal wel een uitdaging zijn om ze nog te vinden, denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baslab
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
handige site om dit uit te zoeken is videohelp.com, zie deze link voor de dvd20

Via deze site ben ik er achter gekomen dat een bepaalde NAD DVD-speler helemaal geen gebrande DVD's lust.

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 19:38

EraZor

Don't mention the war

Helaas... ik heb precies 'tzelfde probleem met mijn dvd20... Ook schoonmaken met een wattenstaafje heeft niet geholpen.
Ze geven op de site idd alleen DVD en CD CD-R en CD-RW aan... geen dvd-r/+r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
update. Ik had wat dagen om te experimenteren en ik heb een goede combinatie gevonden!

Arita Media code/Manufacturer ID RITEK R03

werkt foutloos op 8x op mijn dvd20. Goedkoper dan mijn fuji's en ik kan zowaar weer 8x branden. Vraag me niet waarom maar het werkt hier prima. Voorlopig dus toch de dvd20 maar houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 23:46

x-man

Proud newbie!

StuiTeR schreef op zondag 16 april 2006 @ 13:58:
update. Ik had wat dagen om te experimenteren en ik heb een goede combinatie gevonden!

Arita Media code/Manufacturer ID RITEK R03

werkt foutloos op 8x op mijn dvd20. Goedkoper dan mijn fuji's en ik kan zowaar weer 8x branden. Vraag me niet waarom maar het werkt hier prima. Voorlopig dus toch de dvd20 maar houden
Jij vind echt alles wat goedkoper is slechter! :D !

edit: Kijk maar even hier, staan nog wel wat tips. :
http://www.videohelp.com/...t=&orderby=Rating&hits=25

Ook kun je hier naar een betere dvd speler kijken voor een goede prijs.
http://www.videohelp.com/dvdplayers.php?&orderby=Rating

[ Voor 28% gewijzigd door x-man op 16-04-2006 14:34 ]

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Pagina: 1