Toon posts:

[oc]vidkaart slecht ofniet??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen.
ik heb een vraag ik heb hier in mijn pc een club3d radeon 9200SE 128mbddr.
en haal @Stock 3996 in 3dmark 2001SE.
Maar bij mijn oom die een kaartje met een Nvidia geforce MX4000 64mb ddr daar haal ik @Stock 4120 in 3dmark2001SE.
Mijn vraag is dus is mijn kaart brak of heeft mijn oom gewoon een goede kaart.
Of ligt het aan de chipset ATI of Nvidia?

De system specs zijn allenbij het zelfde
Intel celeron @ 1700mhz 512mb geheugen.

de groeten

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Lijkt me dat die MX4000 sneller is, anders heeft hij geen hogere score.. tenzij je natuurlijk een driver (gedeleted of install) of chipset driver hebt geinstaleerd...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De 9200SE is een budget kaartje, daar moet je niet teveel van verwachten. En dat een 4MX sneller is zou dan idd goed kunnen kloppen.

Verwijderd

Topicstarter
Daar zat ik ook al aan te denken, maar maakt het verschil van geheugen dan niks uit ik bedoel mijn kaart heeft 128MB die van mijn oom 64 of maakt dat geen ene k*t uit??

Verwijderd

Verschil zit namelijk veel in de clock snelheid. Vroeger bij de MX en TI versie's werd dit vaak gedaan de 64 MB versie hoger te clocken dan de 128MB versie. Ik denk dat ze toen bij de 128 MB lagere (ns) geheugen erop hadden gezet.

Verwijderd

marketing :O

Verwijderd

Topicstarter
Oh dan weet ik genoeg.
Dacht al dat ik een k*t kaart had.....(Wat eigenlijk ook zo is)
bedankt dat ik zo snel antwoord kon krijgen _/-\o_

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ze zijn geen k*t kaarten 8)7 maar je krijg waar je voor betaald. ;) Het zijn gewoon kaarten die ooit in de buget markt hun entee deden.(3 jaar terug ofzo) MX4000 = MX440

[ Voor 60% gewijzigd door mad_max234 op 09-04-2006 18:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben sowiso niet echt tevreden over ati en zal zeer binnenkort toch weer naar nVidia overstappen.
Want hij is heel erg sloom de mijne dan enik weet dat het een budjed kaart is maar toch... maar om geen eindelozo discussie op te wekken dit is gewoon mijn mening.
Maar het zou ook kunnen dat de kaart niet geschikt is voo de dingen die ik er mee doe (spellen en veel kloten met cinema4d)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 18:52 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:34
Ja spellen spelen.... ATI of NVidia, maakt niet veel uit.

Maar als je nu een MX4000 gaat kopen omdat die sneller is, is het sonde van je geld. Wil je een beetje een spel kunnen spelen moet je gaan kijken naar een 2e hands radion 9800PRO of een X800, of een NVidia 6600 GT of 6800 XT/GT.

Maar et is dus allemaal afhankelijk van je budget en zo. In iedergeval van 9200 naar MX4000 is geen goede inverstering.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
tja dat je nu een budget kaart van ATi hebt betekend niet dat elke kaart van ATi gelijk slecht is.
je kan van nVidia ook redelijk bagger kaartjes krijgen *kugh FX5200 kugh*

Verwijderd

Topicstarter
wat hier boven staat ben ik het mee eens ik heb volgens mij ook nooit gezecht dat alle ati kaarten slecht zijn.
Maar i ga ook niet overstappen naar ee mx440 ofzowiest maa ik moet nog een geschikt kaartje zoeken want ik ga die dan in mijn 2e systeem zetten waarmee ik ook de beginselen van het overklokken mee wil ga leren dus het hoeft niet zo`n duur kaartje te zijn.

mischien ga ik morgen de Asus VGA V9520-X /TD 128 MB kopen dan kan ik altijd nog een betere hig-end kaart kopen.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:03

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 19:33:
wat hier boven staat ben ik het mee eens ik heb volgens mij ook nooit gezecht dat alle ati kaarten slecht zijn.
Maar i ga ook niet overstappen naar ee mx440 ofzowiest maa ik moet nog een geschikt kaartje zoeken want ik ga die dan in mijn 2e systeem zetten waarmee ik ook de beginselen van het overklokken mee wil ga leren dus het hoeft niet zo`n duur kaartje te zijn.

mischien ga ik morgen de Asus VGA V9520-X /TD 128 MB kopen dan kan ik altijd nog een betere hig-end kaart kopen.
Hou het egld in je zak spaar nog eventjes door voor een betere kaart in eht tweede hadns gedeelte.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom deze kaart gaat niet gebruikt wordenvoor spellen en ik heb geen zin om nog veel meer ged uit te geven voor een kaart waarva ik nite eens weet of ie mijn martelingen gaat overleven want ik moet op oc gebied nog veel leren,en dat doe ik liever met een goedkope kaart als deze

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 19:49:
Maar waarom deze kaart gaat niet gebruikt wordenvoor spellen en ik heb geen zin om nog veel meer ged uit te geven voor een kaart waarva ik nite eens weet of ie mijn martelingen gaat overleven want ik moet op oc gebied nog veel leren,en dat doe ik liever met een goedkope kaart als deze
Maar als je hem niet gaat gebruiken om te gamen, wat is het nut dan van die videokaart upgraden?

Verwijderd

Topicstarter
Om het principe von het overclocken te leren en omdat ik me er wl in wil verdiepen

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:58
Kun je je huidige kaart niet overclocken ? :S

De wijzen komen uit het Oosten!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:03:
Om het principe von het overclocken te leren en omdat ik me er wl in wil verdiepen
Dan kan je je 9200se toch ook gewoon overclocken? Daar gaat een FX5200 (die waarschijnlijk nog trager dan je 9200se is) echt niet bij helpen.

Trouwens, je hoeft niet bang te zijn dat het kapot gaat, want tenzij je voltmods erop uit gaat voeren, blijft je videokaart gewoon heel.

[ Voor 18% gewijzigd door Rhannie op 09-04-2006 20:08 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
ik moet sowieso nog een vidkaart hebben voor mijn 2e systeem.

padixx ik ga de 9200SE niet ocenomdat hij ook van mij pa is..
en hij is zo iemand die denkt dat als je er maar iest aan veranderd dat ht meteen kapot gaat.
en at van die mods enzo dat weet jij dat weet ik maar probeer dat maar is bij mijn vader in zen hooft te krijgen hij is er l niet blij mee dat k een vidkaart van 30-40 euro koop ervoor.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 20:24 ]

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Dan zou ik als ik jou was kijken voor een tweedehands videokaartje. Tenzij je die FX5200 voor minder dan 20 euro kan halen. Zoiets als een Geforce 2 of een Geforce 4 MX moet je wel voor een tientje of minder kunnen vinden. Die kaarten halen bovendien ongeveer dezelfde prestaties als een FX5200.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-02 19:43
Maar nu eerst even leren typen! ;)

Better, Best, Bendtner

Verwijderd

Topicstarter
padixx check mij post hiervoor even.

jantje als jij je er aan ergert dan heb ik liever dat je me even mailt ofzow dan blijven we gewoon on-topic als je bergrijpt wat ik bedoel
Pagina: 1