PC blijft hangen bij 'packard bell' scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AuC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb een vreemd probleem bij de computer van mijn zus. Zodra ik de pc opstart komt het soms voor dat het de monitor niet lijkt te pakken; deze blijft op stand by staan. En ook klinkt er dan geen piep toontje. Pakt hij de monitor wel, dan blijft de computer soms hangen bij het witte 'packard bell' scherm.

Na een aantal keer rebooten gaat hij soms wel verder. Dit kan dan een aantal keer goed gaan, en dan opeens beginnen de problemen weer van voor af aan.

Ik heb hier helaas geen specificaties van de computer bij de hand.

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd: Heb alles wel eens losgekoppeld gehad, stofvrij gemaakt (wat de temperatuur van de CPU liet dalen van 66 naar 60 graden celsius) en ook heb ik een aantal keer geprobeerd om de computer te starten zonder grafische kaart (dus gewoon onboard). Dit leek in de eerste instantie te werken, maar helaas juichte ik te vroeg.

De temperatuur voor het stofvrij maken van de pc, liep overigens op tot 70+ graden. Ik kan (nog) geen exacte temperatuur geven. Ik had dit namelijk even getest door de temp. alarm in de bios aan te schakelen.

Wat overigens wel lijkt te werken is escape te drukken bij het packard bell scherm. Dan wordt de POST zichtbaar, en begint hij bij de geheugen test. (wat wel raar is, want je zal toch zeggen dat hij daar dan al voorbij moet zijn :?).

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Anders tips/suggesties over hoe ik het op kan sporen? Ik kan namelijk geen enkel patroon ontdekken in het probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door AuC op 09-04-2006 17:20 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar blijft hij dan precies hangen in de post?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter pak deze er ook eens bij.

Loopt de memtest wel helemaal door? zoja, komt hij nog wel verder in de post of blijft hij na de memtest gewoon staan. Heb je daarnaast al eens geprobeerd de bios te resetten, dit kan ook wel eea oplossen.
En niet onbelangrijk, geef eens specs van die bak, want daar kunnen we vaak een stuk meer mee.

• AuC
Terw_Dan schreef op zondag 09 april 2006 @ 17:20:
Waar blijft hij dan precies hangen in de post?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter pak deze er ook eens bij.

Loopt de memtest wel helemaal door? zoja, komt hij nog wel verder in de post of blijft hij na de memtest gewoon staan. Heb je daarnaast al eens geprobeerd de bios te resetten, dit kan ook wel eea oplossen.
En niet onbelangrijk, geef eens specs van die bak, want daar kunnen we vaak een stuk meer mee.
Vanavond ga ik nog eens even naar mijn zus. Dan zou ik gelijk even de specs meenemen, en de troubleshooter erbij pakken. BIOS resetten had ik nog niet aan gedacht :X

De computer loopt in ieder geval veilig door de memtest heen. Het lijkt er alleen op dat het packard bell scherm alles 'blokkeerd'. (Als ik daarbij nl. snel op escape druk, werkt alles gewoon naar behoren).

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
dat scerm kan uitgezet worden in het bios als het goed is.

• AuC
Die optie was ik al aan het zoeken, maar kon he zo snel even niet vinden. Iig, vanavond haal ik even de pc hierheen en ga ik er op mijn gemak nog eens voor zitten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Meestal is dat de silentboot optie. Idd aan te raden die gewoon uit te gooien, mocht het systeem blijven hangen weet je tenminste waar hij dat doet.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 22:36
Een PC van iemand die ik ken had dat ook. Ik heb een BIOS update gedaan en het probleem was daarna weg.
Pagina: 1