Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 20:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey jongens, ik werk nu al een aantal jaar bij een benzinepomp. Ik heb nooit echt op mijn loon etc gelet, maar kreeg het advies om te kijken of het allemaal wel klopte, dus ik op internet zoeken en kwam het volgende tegen,

http://www.studieinfo.nl/minimumloon/

Ik verdien bruto 4,03 euro per uur. Staat ook op mijn loonstrookjes, maar ik werk ongeveer 6 uren in de week en dat elke week, dus 24 uren. In die tabel staat o.b.v 38 uur. Wat betekend dat? Ik kan dat getal nergens thuis brengen.

Wie van jullie wel en wie kan wat duidelijkheid scheppen in dit geval.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 20:07

Cyphax

Moderator LNX
O.B.V zal zijn op basis van.
Hoe oud ben je? Ik heb ook jaren bij een tankstationnetje gewerkt tegen ongeveer minimumloon maar 4 euro per uur is wel HEEL weinig.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

o.b.v 38 uur is het minimum loon als je 38 uur in de week werkt. Verder is 4.03 euro bruto heel weinig, een vriend van mij werkt bij een supermarkt en verdient hetzelfde (en is 17)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 17:04 ]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Sorry, ik ben 19 jaar. Werk er vanaf mijn 15e. Die obv, ik zie niet waar dat op wordt gebaseerd... aangezien ik minder dan dan 36 werk zou ik dan niet daar mee worden berekend ipv 38?

En hoezo is dat heel weinig? Het is volgens de site en meerdere bronnen idd maar 4 euro.

[ Voor 48% gewijzigd door MrVegeta op 09-04-2006 17:11 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Welke kolom op jou van toepassing is, hangt af van hoeveel contracturen per week een fulltimer in het bedrijf waar je werkt heeft.
Als je 6 uur per week werkt, en een fulltimer werkt 36 uur, dan heb je een 16,6% dienstverband. Het (minimum-)loon is naar rato van het aantal uren dat je werkt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

19 jaar en 4 euro verdienen is volgens mij niet heel erg nice!

Ikzelf ben nu 20 en verdien 7,50, toen ik 19 was was dit 6,50..
Ik weet wel dat dit meer is dan 't minimumloon maar 4 euro :|

Ik heb nog wel 'n lijst met leeftijden/ minimumlonen even opzoeken!

[ Voor 17% gewijzigd door CLB op 09-04-2006 17:16 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Tjah dat ligt helemaal aan je baas denk ik. Sommige bedrijfen geven je een opslag als je zolang er werkt etc..

@Canaria, sorry zou je het mss nog even iets simpeler kunnen uitleggen, ik heb het 4x gelezen maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt, het klinkt een beetje als loonstrookjes praat, veel text maar ik snap er weinig van ;).

Dus ik moet vragen hoeveel een full-time medewerker werkt? Als die 36 uren werkt dan is dat de algemene "regel" voor de loon die op iedereen van toepassing is?

[ Voor 20% gewijzigd door MrVegeta op 09-04-2006 17:19 ]

Verwijderd

Vergeet dat obv verhaal. Je weet je uurloon toch ? Het obv verhaal is alleen van toepassing als je het over het bedrag hebt wat je per maand verdient.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MrVegeta schreef op zondag 09 april 2006 @ 17:18:
@Canaria, sorry zou je het mss nog even iets simpeler kunnen uitleggen, ik heb het 4x gelezen maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt, het klinkt een beetje als loonstrookjes praat, veel text maar ik snap er weinig van ;).
OK :)
Het wettelijk minimumloon wordt vastgesteld per maand. Dat is voor iemand van 23 jaar en ouder €1272,60 per maand. Het minimum jeugdloon is daarvan afgeleid. Voor een 19-jarige is dat 52,5% van het minimumloon, wat neerkomt op €668,10 per maand.
Dat verdien je dus minimaal als je fulltime werkt. Als je parttime werkt, krijg je een naar rato deel daarvan. Nu is bij het ene bedrijf de werkweek 40 uur en bij het andere 38 of 36 uur. Dat is meestal vastgelegd in de CAO.

Als je bij het ene bedrijf €668,10 per maand krijgt voor 36 uur werken per uur, en bij het andere bedrijf datzelfde bedrag voor 40 uur werken per uur, snap je ook dat het uurloon bij het eerste bedrijf hoger moet zijn. Daarom wordt het minimum uurloon berekend aan de hand van het aantal uren dat een fulltimer in het bedrijf werkt.
Een minimum uurloon is relevant bij jeugdlonen, omdat veel jongeren op uurbasis uitbetaald krijgen.

Zou je 10 uur per week werken bij een bedrijf met een 40-urige werkweek, dan heb je een 10/40 = 25% fte (fulltime employment) contract en krijg je per maand 25% van die €668,10.
Werk je echter bij een bedrijf waar de werkweek 36 uur is, dan heb je een 10/36 = 27,8% fte contract en krijg je per maand 27,8% van die €668,10 :)

Zo zie je dat je minimum uurloon bij het bedrijf met de 40-urige werkweek lager is dan dat bij het bedrijf met de 36-urige werkweek :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tis sowieso een beetje een rare tabel... Als je minder werkt zou je minimum-uurloon ineens hoger zijn...? Mooie boel...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

MikeyMan schreef op zondag 09 april 2006 @ 17:36:
Tis sowieso een beetje een rare tabel... Als je minder werkt zou je minimum-uurloon ineens hoger zijn...? Mooie boel...
nee niet helemaal, lees de uitleg boven je maar even door.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Aha Canarie, dat verklaart een hoop, dan hoef ik dus alleen aan mijn baas te vragen hoeveel uren hij verwacht dat hier een fulltime mederwerker werkt :) Waarschijnlijk dus 38 ;).

Bedankt jongens. Helaas zit ik op dit loontje en wordt het ook niet veel meer, maar ja..
Iig mijn vragen zijn beantwoord :).

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
MrVegeta schreef op zondag 09 april 2006 @ 17:46:...Bedankt jongens. Helaas zit ik op dit loontje en wordt het ook niet veel meer, maar ja...
Heb je wel eens opslag gevraagd?

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:28

drooger

Falen is ook een kunst.

Je verdient nooit genoeg :P

Ik werk momenteel voor 3,59 bij Super de Boer als kassier en ben 17. Nou zijn er wel supermarkten of andere zaken die meer betalen, maar zolang ik veel uren heb, maakt het mij niet zo veel uit. Zo wordt het gecompenseerd.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tsja, als je daar tijd voor over hebt 8)7

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
drooger, je hebt natuulijk wel minder vrije tijd/tijd om op een andere manier te verdienen, omdat je meer uren werkt voor hetzelfde bedrag, niet vergeten hè.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ja idd beetje scheve vergelijking!

Ik werk liever 20 uur voor 4 euro
dan 80 uur voor 1 euro/ uur :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Roenie
  • Niet online
Als je het naar je zin hebt op je werk is het ook zowat om voor iets meer geld naar een ander te gaan. Het wordt natuurlijk anders wanneer het om grote bedragen gaat.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
CLB schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:13:
Ja idd beetje scheve vergelijking!

Ik werk liever 20 uur voor 4 euro
dan 80 uur voor 1 euro/ uur :9
20 uur 4 euro = 0,20 euro per uur
80 uur 80 euro = 1 euro per uur

Jij werkt liever voor 0,20 ?

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:28

drooger

Falen is ook een kunst.

Dat moet je ook meerekenen, ik heb 't naar m'n zin. Ben nog steeds bezig met m'n +-30 weken durende vakantie en de Randstad vroeg mij als ik wel weer in een supermarkt wou werken, anders zou ik in een of ander bedrijf ofzo moeten gaan werken(houthandel o.i.d.). Keuze makkelijk gemaakt. Zoveel behoefte aan vrije tijd heb ik niet, als ik al 30 weken niks te doen heb, behalve werken en een dagje fitnessen o.i.d.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 20:34

Spotter

Lichtnicht

Duncan schreef op zondag 09 april 2006 @ 21:19:
[...]

20 uur 4 euro = 0,20 euro per uur
80 uur 80 euro = 1 euro per uur

Jij werkt liever voor 0,20 ?
mierenneuken tot en met, maar je hebt gelijk.....

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Roenie schreef op zondag 09 april 2006 @ 19:55:
[...]
Heb je wel eens opslag gevraagd?
Nee, ik krijg opslag als ik ouder wordt. Denk je dat ik een goede reden heb voor opslag dan? Iig weet ik nu dat ik niet wordt belazerd door de baas, het werk bevalt wel. Pc gameplay/nieuwe revu/donald duck lezen, dan gaat de dag wel om.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
MrVegeta schreef op donderdag 13 april 2006 @ 09:26:
[...]
Nee, ik krijg opslag als ik ouder wordt. Denk je dat ik een goede reden heb voor opslag dan? Iig weet ik nu dat ik niet wordt belazerd door de baas, het werk bevalt wel. Pc gameplay/nieuwe revu/donald duck lezen, dan gaat de dag wel om.
Ambitieus :D

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Roenie
  • Niet online
MrVegeta schreef op donderdag 13 april 2006 @ 09:26:
[...]

Als je zo'n instelling hebt is er inderdaad geen reden voor opslag, eerder voor ontslag.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Roenie schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:12:
[...]
Als je zo'n instelling hebt is er inderdaad geen reden voor opslag, eerder voor ontslag.
Mhoaw. Ik heb zelf 5 jaar bij een pompstation gewerkt en geloof me, op een gegeven moment zijn alle marsen, cigaretten en blikjes cola bijgevuld en gespiegeld. Kan je jezelf zien in de vloer en valt er dus niet zo gek veel te doen terwijl er maar 1 klant per kwartier langskomt.

Na negen uur 's avonds mag je niet eens meer je hok uit zonder de deur af te sluiten. Dat kan je je echt gaan vervelen..

Op die momenten is de lectuurstandaard erg prettig. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Standeman op 13-04-2006 10:31 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Hehe, mijn neef (in de VS), heeft in een 24/7 bowlingtent gewerkt, die zat daar twee nachten in de week, en dan kwam er dus ook vrijwel nooit iemand, dus die kon na een jaar of 3 best wel goed bowlen :P

• Roenie
  • Niet online
Standeman schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:30:
[...]

Mhoaw. Ik heb zelf 5 jaar bij een pompstation gewerkt en geloof me, op een gegeven moment zijn alle marsen, cigaretten en blikjes cola bijgevuld en gespiegeld. Kan je jezelf zien in de vloer en valt er dus niet zo gek veel te doen terwijl er maar 1 klant per kwartier langskomt.

Na negen uur 's avonds mag je niet eens meer je hok uit zonder de deur af te sluiten. Dat kan je je echt gaan vervelen..

Op die momenten is de lectuurstandaard erg prettig. :)
Daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Dan is het minimumloon ook wel gerechtvaardigd lijkt me.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Roenie schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:12:
[...]
Altijd leuk, mensen die zonder reden zoiets posten, wat weet jij nou over mijn situatie daar? Als ik op zondag ochtend van 3 tot 9 daar moet zitten met ~10 klanten per uur dan verveel ik me kapot en dan ga je idd na het wat opruimen enzo wat lezen.

Ik doe mijn werk prima, heb nooit kasverschil en ook geen klachten over de service en help altijd iedereen te tanken.

Ik vindt ook niet dat ik een reden heb voor een opslag, maar als iemand dat hier post dan kan diegene misschien wel een goede reden voor mij bedenken.

//edit. Het is helemaal geen zwaar werk, meer geest dodend, ik vindt ook niet echt dat ik meer zou moeten krijgen, maar als er een mogelijkheid is, bijvoorbeeld omdat ik 5 jaar daar werk om een opslag kan vragen dan zou ik dat wel doen.

[ Voor 15% gewijzigd door MrVegeta op 13-04-2006 11:36 ]

Verwijderd

4 Euro???

Ik ben 16 en verdien 4,50. En in de vakantie 9 Euro. :)

4 Euro is toch niet normaal? Daar kun je nog geen eens van ademen. Je kijkt erna en het is weg!

Verwijderd

erna :? Ik kijk er altijd naar

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 12:08:
4 Euro???

Ik ben 16 en verdien 4,50. En in de vakantie 9 Euro. :)

4 Euro is toch niet normaal? Daar kun je nog geen eens van ademen. Je kijkt erna en het is weg!
Waar werk jij dan?
Ben benieuwd wat voor werkgever een 16 jarige 9 euro per uur betaald.

• Roenie
  • Niet online
MrVegeta schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:35:Altijd leuk, mensen die zonder reden zoiets posten, wat weet jij nou over mijn situatie daar?...
Wat ik van je situatie weet? Deze post:
MrVegeta schreef op donderdag 13 april 2006 @ 09:26:Nee, ik krijg opslag als ik ouder wordt. Denk je dat ik een goede reden heb voor opslag dan? Iig weet ik nu dat ik niet wordt belazerd door de baas, het werk bevalt wel. Pc gameplay/nieuwe revu/donald duck lezen, dan gaat de dag wel om.
Wat denk je dan dat de reactie is? In plaats hiervan had je natuurlijk ook even kunnen vertellen hoe de vork in de steel zit. Of vind je het andermans taak om eerst allerlei vragen te stellen om erachter te komen hoe het precies zit? Hier heb je ook gelijk de reden :)
...Het is helemaal geen zwaar werk, meer geest dodend, ik vindt ook niet echt dat ik meer zou moeten krijgen, maar als er een mogelijkheid is, bijvoorbeeld omdat ik 5 jaar daar werk om een opslag kan vragen dan zou ik dat wel doen.
In plaats van opslag in geld, zou ik eerder opslag in geestelijke zin vragen. Dat verdient over het algemeen ook nog eens beter :)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Mjah, de kijk en de quest liggen er ook vaak. Mens Health, zo leer je nog wat over gezond eten etc...
Ik ruim daar niet zoveel op, beetje alles op netjes neerleggen + bijvullen. Dat is het ook wel.

(ps. sorry dat ik je wat aanviel, kan de laatste tijd niet zo goed tegen mensen die denken hoe alles werkt en zit enzo ;), maar je had wel gelijk)

• Roenie
  • Niet online
MrVegeta schreef op zondag 16 april 2006 @ 00:41:...(ps. sorry dat ik je wat aanviel, kan de laatste tijd niet zo goed tegen mensen die denken hoe alles werkt en zit enzo ;), maar je had wel gelijk)
Ok :)

Ik denk dat opslag in je baan inderdaad heel lastig wordt, aangezien je werkgever wellicht denkt dat je al goed betaald wordt voor de 'drukte' van het station. Je zult het dan eerder kunnen zoeken in een andere functie, en/of andere onderneming. Doe je nog een opleiding? Wat kun je goed?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Het is een vrij druk station en mijn baas wordt er goed rijk van. Elk jaar een nieuwe sportauto + motor 3 x per jaar op vakantie en laatst een nieuw huis en 1 maand geleden heeft ie ook een station in Wolvega gekocht, dus dat zit wel goed.

Verder ben ik druk in opleiding en met mijn hobby/vriendin heb ik geen tot weinig tijd om door de weeks te werken. Het leek me leuk om in een videotheek te werken omdat ik zelf een film freak ben. Maar de planning is gewoon hier te blijven werken en dan naar Leeuwarden te verhuizen en daar een baan als helpdeskmedewerker te zoeken als parttime. Eigen uren invullen etc dat zou een mooie oplossing zijn.

Doe zelf een ICT MBI opleiding (examen jaar) en straks multimedia :).

Pagina: 1