Toon posts:

[.NET] Encryptie plug-in voor MSN messenger maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit een beetje te spelen met het idee om een encryptie plug-in te schrijven voor MSN messenger onder Windows. Natuurlijk zou het het makkelijkst zijn als ik bijvoorbeeld GAIM pak en daar ergens in de source de encryptie tussen 'plak', maar de uitdaging die ik wil aangaan is om het te doen voor de reeds geinstalleerde MSN messenger op Windows.

Waar ik nu aan zat te denken om het geheel in C# te maken. Het idee is om een packet sniffer te bouwen (die alleen op de MSN poort luisterd natuurlijk), dan uit de MSN tcp/ip packets de tekst etc te filteren. (bv via winpcap, op http://www.winpcap.org/misc/links.htm zie ik dat er zelfs al specificieke versie van zijn voor MSN).

Vervolgens zet ik hier de encryptie op en stuur het weer door. Voor het doorsturen gebruik ik dan een MSN protocol package in C# (zijn er ook al diverse van).

Een gehele andere mogelijkheid is om het wat explicieter te doen vanaf het gezichtspunt van de user en dat is om gebruik te maken van een eigen proxy server in plaats van dat ik real-time packets ga zitten te sniffen. Omdat ik geen proxy kan instellen voor alleen MSN Messenger onder Windows zou die proxy dan ook voor IE gelden (gaat namelijk via IE settings), maar ook hier zou ik dan weer alleen wat met de MSN poort doen en al het andere traffic meteen doorsturen.

Nog een andere mogelijkheid is om via code direct op MSN messenger in te hacken. Hier weet ik eigenlijk nog het minste van, maar er zijn natuurlijk MSN messenger extenties zoals MSN plus die code toevoegen.

Is er nog iemand die commentaar heeft op deze methoden of mischien zelf nog een idee heeft?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Het enige wat ik me afvraag is, waarom de originele MSN client gebruiken? De client zit vol rommel en 1 venstertje neemt al direct ladingen cpu, geheugen en schermruimte in, ik zou gewoon direct overstappen op GAIM dan.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik meen me te herinneren dat de maker van Messenger Plus! de code van versie 2.x vrijgegeven heeft. Hierin kun je nalezen hoeje eigen code kunt hooken aan MSN zonder de exe van MSN open te maken. Die exe open maken is namelijk niet toegestaan volgens de licentie die bij de software hoort, maar je eigen software op deze manier integeren mag wel. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy schreef op zondag 09 april 2006 @ 16:51:
Het enige wat ik me afvraag is, waarom de originele MSN client gebruiken?
Eigenlijk 2 redenen: veel mensen willen toch MSN Messenger blijven gebruiken omdat je daar al die zut hebt als Winks en Nudges enzo. Zelf gebruik ik bijvoorbeeld voornamelijk GAIM, maar dat is vrij basic no-nonsense tekst chat. De grafische dingen missen een beetje en sommige mensen waarderen dat juist.

De volgende reden is dat GAIM aanpassen technisch niet zo'n grote uitdaging is. Iedereen die een beetje kan programmeren zou dat moeten kunnen doen ;)

Wat ook nog een beetje meespeeld is dat het wellicht het makkelijkste is om iets externs (apart filter / proxy / plug-in) te hebben, zodat ik niet wanneer er een nieuwe versie van bijvoorbeeld GAIM uitkomt voor 10 systemen nieuwe binaries hoef te gaan bakken.

Voorderest wil ik het ook het liefst in C# doen, tenzij blijkt dat dit performance technisch of interface technisch echt niet haalbaar is.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 16:49:
Ik zit een beetje te spelen met het idee om een encryptie plug-in te schrijven voor MSN messenger onder Windows. Natuurlijk zou het het makkelijkst zijn als ik bijvoorbeeld GAIM pak en daar ergens in de source de encryptie tussen 'plak', maar de uitdaging die ik wil aangaan is om het te doen voor de reeds geinstalleerde MSN messenger op Windows.

Waar ik nu aan zat te denken om het geheel in C# te maken. Het idee is om een packet sniffer te bouwen (die alleen op de MSN poort luisterd natuurlijk), dan uit de MSN tcp/ip packets de tekst etc te filteren. (bv via winpcap, op http://www.winpcap.org/misc/links.htm zie ik dat er zelfs al specificieke versie van zijn voor MSN).

Vervolgens zet ik hier de encryptie op en stuur het weer door. Voor het doorsturen gebruik ik dan een MSN protocol package in C# (zijn er ook al diverse van).

Een gehele andere mogelijkheid is om het wat explicieter te doen vanaf het gezichtspunt van de user en dat is om gebruik te maken van een eigen proxy server in plaats van dat ik real-time packets ga zitten te sniffen. Omdat ik geen proxy kan instellen voor alleen MSN Messenger onder Windows zou die proxy dan ook voor IE gelden (gaat namelijk via IE settings), maar ook hier zou ik dan weer alleen wat met de MSN poort doen en al het andere traffic meteen doorsturen.

Nog een andere mogelijkheid is om via code direct op MSN messenger in te hacken. Hier weet ik eigenlijk nog het minste van, maar er zijn natuurlijk MSN messenger extenties zoals MSN plus die code toevoegen.

Is er nog iemand die commentaar heeft op deze methoden of mischien zelf nog een idee heeft?
Misschien is het een idee om deze encryptie dan te implementeren:
http://gaim-encryption.sourceforge.net/
Dat maakt de plugin (denk ik) net iets nuttiger, aangezien die functionaliteit het meteen mogelijk maakt encrypted met Gaim gebruikers te lullen.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Dit weet je vast al maar zoiets is al uitgevonden: http://www.secway.fr/us/products/simplite_msn/tech.php

Maar zelf schrijven is natuurlijk wel cooler 8)
Pagina: 1