[HDD] Maxtor + Seagate + nForce4

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02-2025
Hallo mensen,

Ik heb vraag, die ik niet op deze site heb kunnen vinden (alles geprobeert, geef plies link als het wel gevraagd is), over mijn probleem met nForce4 + Maxtor Diamondmax 10 (250gb)...

Ik weet zoals iedereen dat dat niet lekker werkt, maar mijn vraag is dit:

als ik dus nForce4 mobo heb met Maxtor Diamondmax 10 (2x 250gb) als ik dan IDE hdd eraan plug, als main hdd, werkt het goed. Mijn vraag is dus, als ik Seagate sata hdd eraan zet als master hdd, en alles in RAID0 werkt het dan allemaal lekker, of alsnog problemen?

Thx,

Tommy

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat bedoel je nou precies?
Je hebt een Seagate die je in RAID wil zetten samen met die maxtors?

Ik zou zeggen, probeer het gewoon en je ziet vanzelf of het werkt of niet. Wij kunnen hier ook niet echt veel over zeggen natuurlijk zonder meer en duidelijke info.

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02-2025
wat ik probeer te zeggen is,
Ik heb nu 2 maxtor hardeschijven en een nForce 4 mobo.
Zoals meesten weten werkt dat niet goed samen, dus heb ik er een IDE hardeschijf erbij gedaan en daar windows op geinstalleerd. Dat werkt prima, maar mijn pc wordt nu veel langzamer dan met alleen maar sata hardeschijven.
Dus vroeg ik me af: Aangezien Seagate Barracuda 7200.9 (250gb) wel goed met nforce 4 overweg kan, is het dan misschien mogenlijk om daar windows op te installeren en dan de 2 maxtor hardeschijven in raid0 erbij te doen of zal het dan nog problemen geven?

Dit zodat ik straks niet de Seagate Barracuda 7200.9 voor niets koop,

bvd,

Tommy

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor zover ik weet geven die Maxtors gewoon gezeik met die nforce chipsets, maar dit is een issue die allang opgelost kan worden met een nieuwe firmware. Dus als je dat nou gewoon doet, hoef je ook geen nieuwe hdd erbij te kopen :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check eens de RAID FAQ. Je kunt prima verschillende schijven in RAID0 draaien :)

FAQ-gevalletje, dicht dus.

Dit topic is gesloten.