Toon posts:

Trage SCSI RAID0 setup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey guys,

Ik heb vandaag mijn Adaptec 2100s met 3x18.2gb 15k Fujitsu schijven aangesloten. Eerst gewoon als enkele schijven.. toen kreeg ik een snelheid van 50mB/sec volgens HDTach... beetje laag vond ik maar hoopte dat het met raid0 opgelost was..
Nu staat het echter in RAID0 en ik kom nog steeds niet hoger als 50mB/sec... hoe kan dit nou.. ze horen toch veel sneller te zijn..
mn Raptor74gb doet al 64mB/sec!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Volgens mij gaat Femme hier straks vast neerzetten dat die adaptec kaart een rot ding is.
Ik denk nml dat je het zeker in de controller moet zoeken.

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hoe heb je in vredesnaam 3 schijven in RAID0 gezet?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Roeltjuh schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:08:
Da's niet zo moeilijk hoor...

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Dat kan software en hardwarematig.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
FnF schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:12:
[...]

Dat kan software en hardwarematig.
Hmm, dacht altijd dat striping gebeurde over een veelvoud van 2 schijven. Bij 3 wordt het gewoon in 3en gehakt?

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Vertel eens wat meer over je schijven, zijn de schijven ook wel U160 ?

Verwijderd

Topicstarter
De schijven zijn van Fujitsu en zijn U320.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Roeltjuh schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:27:
[...]

Hmm, dacht altijd dat striping gebeurde over een veelvoud van 2 schijven. Bij 3 wordt het gewoon in 3en gehakt?
Ja, werkt gewoon precies hetzelfde, ik heb hier een tijdje eerst 3 en later 5 in RAID0 gehad :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens de RAID FAQ door :)

En nu ontopic aub ;)

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Probeer ook eens wat anders dan alleen maar een programma dat STR's meet zoals ATTO bench (wel op 32 MB zetten ;) ) kijken wat er dan uitrolt, maar verwacht geen wonderen van die kaart, Adaptec RAID kaarten zijn meestal niet om over naar huis te schrijven ;)
Welke kaarten wel zeer goed presteren (maar waar wel het prijskaartje naar is) zijn de LSI MegaRAID 320-2X en zelfde kaart alleen dan van Intel de SRCU42X en dan nog de PCI-E versies ervan ;)
Ik bezit zelf een LSI MegaRAID 320-2X met 512 MB cache en met ATTO haal ik zo'n beetje 500 MB/s als ik HDtach draai haal ik de pure STR van de schijven en dat is met bv 2x Fujitsu MAS 18Gb 160 MB/s maximaal, maar die test dus niet het cache alleen maar de schijven zelf, heb je trouwens ook wel de nieuwste versie van het programma :?

Verwijderd

Topicstarter
Het controller kaartje kost 500euro :O en is PCI.. dus je zit toch aan het max van 133mB/sec..
maar alles boven 70 vind ik best.. 50 is me toch niet iets te weinig... kan ik net zogoed normale schijven halen...
ik ga je appie even proberen...

• Lennieboy83
Verspilde geld om zoiets voor PCI te gaan kopen, ik weet niet wat de rest van je specs zijn maar als je een SLI bord hebt had je ook een PCI-E versie van een veel mooiere SCSI kaart kunnen kopen ;)
De LSI MegaRAID 320-2E 8)

Verwijderd

Topicstarter
hehe ik heb er ook niet zoveel voor betaald ;)

Hier een disk benchmark van mn raptor en de scsi schijven.. errug gaar dus...

http://home.quicknet.nl/qn/prive/jth.slagter/disk.JPG

• Lennieboy83
ik hoef niet te weten wat je ervoor betaald hebt maar het is en blijft een miskoop natuurlijk, ook omdat het PCI is, check miin lievelingetje eens :P (de PCI-E versie is nog sneller):

Afbeeldingslocatie: http://www.hetjuisteforum.nl/ht/attopcix133.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Lennieboy83 schreef op zondag 09 april 2006 @ 22:38:
ik hoef niet te weten wat je ervoor betaald hebt maar het is en blijft een miskoop natuurlijk, ook omdat het PCI is, check miin lievelingetje eens :P (de PCI-E versie is nog sneller):

[afbeelding]
Bedankt voor je hulp... |:(

• Lennieboy83
Ja je kan wel zo reageren maar het is en blijft je eigen aankoop, het was natuurlijk beter geweest om vooronderzoek te doen B)

Verwijderd

Topicstarter
het slaat nog steeds nergens op... dit setje moet toch zowiezo meer als 50mB/sec trekken! ook al is het een brak controller kaartje!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik denk dat je tevreden mag zijn als je 50MB/s haalt met een Adaptec 2100S. Die kaarten hebben een legendarisch slechte performance scaling. Ik hoop maar dat je niet werkelijk 500 euro voor die kaart hebt uitgegeven.

Als je goede desktopprestaties wilt hebben kun je beter je geld stoppen in een Areca ARC-1110 met een paar Raptor's WD740GD.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:06
Je zou idd het PCI-plafond pas tussen de 100 en 133 MB/s verwachten.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
hmm damn.. kijk eens naar dit..

single Hd en 2x in raid0

http://home.quicknet.nl/qn/prive/jth.slagter/disks.JPG

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De bottleneck is hier niet de bandbreedte van de PCI-bus maar de performance van de nogal trage I/O processor van de 2100S.

• Lennieboy83
Een gewone SCSI kaart heeft betere resultaten (dus de schijven software RAID 0) kijk bv. eens naar pricewatch: Adaptec ASC-29320R (1x U320 SCSI, PCI-X, RAID 0/1, OEM) ;) die past ook in een gewoon PCI slot ;)
Pagina: 1