Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Nokia N70] TomTom 5.2 geluid hapert/stottert

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn N70 en TOmTOm 5.20. GPSlim module erbij.

Was dus aan het testen en Tomtom vindt mijn gps adapter perfect. Kan em gewoon in mijn 'cd vakje' leggen en ontvangst is goed. Maar nu mijn probleem. Alle stemmen van tomtom haperen. stukjes woord vallen weg en er zijn tikken te horen in het geluid. Nu is het niet iedere keer in hetzelfde woord, dus ik denk dat de tel het te moeilijk heeft met afspelen van het geluid.

Ik heb een sandisk 512 kaart in de foon zitten en deze werkt zo op het eerste gezicht goed. Kan alles kopieren en tomtom start op. Kaart laadt normaal. Ik heb de tel met bluetooth laten communiceren met mn pc en zo de bestanden op de foon gezet.
Ik dacht eerst dat het misschien aan de bluetooth lag dus heb het met de bijgeleverde kabel overgezet. Geen verschil.

Ook heb ik de NP's uitgezet. Geen verschil.
De kaart deed het direct toen ik em in de foon deed. Niet formatteren of iets. Nu zag ik wel dat ik 490 mb ipv 512 bites vrij had dus ik formatteren. Nog steeds 490. Ik kan niet zien of de kaart FAT of FAT32 is. Als het FAT is zou het wel kunnen kloppen dat er 490 ipv 512 mb vrij is.

Enig idee wat ik fout doe?
Er wordt, volgens mij, in 1 topic gesproken over het haperen van geluid en dat ik nokia n70 deel 1. Maar geen antwoord gevonden.

Verwijderd

Ik ken dit specifieke probleem niet, maar ik heb wel gemerkt dat als de doorvoersnelheid van het kaartje niet hoog genoeg is, het helpt om 'm te defragmenteren. Je kan ook alles eraf en erop copiëren, dat werkt ook. Verder moet je ff checken of je telefoongeheugen (dus niet je MMC) niet te vol is; installeer geen apps naar telefoongeheugen, sla er je smsjes en mailtjes niet op, en gebruik je MMC voor foto's en video's. Zet logging op b.v. 1 dag ipv op 30 dagen, dat scheelt ook een slok op een borrel. Wis nu en dan je cache van je webbrowser. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks. Ik zal eens kijken of dat scheelt

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-11 19:23
Ik denk dat het happeren te maken heeft met de snelheid van je geheugenkaart. Ik heb er zelf een Kingston MMCMobile 1 gigabyte kaart inzitten. Die doet 8mb/s lezen ipv 2 mb/s voor de Sandisk. Ik Ik heb nergens last van. Ik had ergens op een forum gelezen dat iemand zo'n zelfde probleem had en na het wisselen van een andere merk mmc kaart had die ook geen problemen meer. Het kan ook aan ja versie van tomtom liggen. Sommige versie's die in omloop zijn geven ook problemen. Op ftd gaat een goeie in omloop. Kijk daar eens zou ik zeggen.

Suc6

Basix

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:33

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

T'is misschien al opgelost, maar tomtom kan een beetje gaan flippen als je POI map vol is.
Gooi die er eens uit.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
POI uit en hij hapert idd niet meer.. thnx
Pagina: 1