USB modem op een Ethernet Router

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:20
Hallo, ik heb thuis een Skyr@cer WBR 254G, WAN ethernet poort, WLAN, en vier LAN poorten.

Ik heb een abbonnement van Versatel, in die tijd werd bij het abbonnement nog een USB modem geleverd.

Overlaatst liep ik in een computerwinkel, daar lag een USB/ethernet adapter, nu is mijn vraag; werkt die in beide richtingen ? Ik bedoel dan, kan je een USB modem op die adapter aansluiten en vervolgens die adapter (die adapter heeft dus een ethernet aansluiting) met een netwerkabel doorverbinden met de WAN poort van mijn router ?

Zo ja;dank u wel !, en met welke adapter zou ik dan het best af zijn ?
Zo neen, bestaat er dan zo een adapter ? Of moet ik ineens een nieuwe router kopen met ingebouwd xDSL modem ?

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-04 11:13

WeirdEye

Eindbaas

USB ethernet adapters werken allen met een pc, en niet met een modem, je moet dus gewoon een ander modem hebben, of je pc als router laten werken..

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Koop van eBay/Marktplaats oid. een oud ethernetmodem, zijn er genoeg, kost haast niets.
Op internet zijn de juiste instellingen voor je modem te vinden, met een beetje prutsen kom je er altijd wel :)

Je kan ook aan Versatel een nieuw modem vragen, omdat de oude niet meer werkt / kapot is / geen juiste aansluiting heeft / geen drivers meer heeft / oid.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

offtopic:
DarthPlastic, waarom is jouw username eignelijk paars?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-04 11:13

WeirdEye

Eindbaas

laat een glas water op je modem vallen en bel versatel op en zeg dat je modem stuk is... 8)7

• DarthPlastic
Gunner schreef op zondag 09 april 2006 @ 15:10:
offtopic:
DarthPlastic, waarom is jouw username eignelijk paars?
Omdat ik de nieuwe admin-übermod ben natuurlijk :)
Let maar op, anders komt er een ban aanvliegen O-)
Met die nieuwe Puma's ren ik ook snel naar alle topics om slotjes enzo te zetten
En flink betaald, pfoe, ze hadden me blijkbaar hard nodig hier.... >:)

Hmm, de zoveelste die het vraagt, de mods laten het wel lang staan zeg O-)
Nagoed, laten we het erop houden dat een ontspoord topic dit veroorzaakt heeft (check HK maar)
Wil er iig vanaf, de mailtjes erover lopen ook binnen, en het topic is een zootje...

[ Voor 24% gewijzigd door DarthPlastic op 09-04-2006 15:22 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:20
@Darth Plastic
OT: CCNA :9~ , wou het hier volgen, maar het zat niet vol genoeg, kunt ge dat geloven; CCNA niet vol genoeg. CCNA, daar krijg je respect voor, maar _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ CCIE _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ . DAAR aanbidden ze je voor :*)

• DarthPlastic
HyperBart schreef op zondag 09 april 2006 @ 15:27:
@Darth Plastic
OT: CCNA :9~ , wou het hier volgen, maar het zat niet vol genoeg, kunt ge dat geloven; CCNA niet vol genoeg. CCNA, daar krijg je respect voor, maar _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ CCIE _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ . DAAR aanbidden ze je voor :*)
[nog verder offtopic]
Bij ons op school hadden ze geld uit het IT-budget over (bijna alle lokalen smartboards+beamers, laptops voor docenten, 2 mediatheken met nieuwe pc's + tft, etc...) en ze hebben van onze school een Cisco Academy gemaakt voor enkele duizenden euros per jaar.
Ik plus nog 4 anderen doen de cursus, geheel gratis, wat vind je daarvan :9
Nu alle hoofdstukjes klaar van semester4 (1tm3 al binnen), volgendeweek practicum, daarna final-toets, dan geslaagd :*)
Christiaan Huygens College in Eindhoven, daar moet je zijn :*)

Misschien wel handig om verder weer ontopic te gaan, als iemand meer roze vragen of CCNA-vragen heeft, hoor ik dat graag per mail :)

edit: Oeps, HyperBart, jij bent de TS. Haha, lekker hierover verder dan ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DarthPlastic op 09-04-2006 15:46 ]

Pagina: 1