[2003] Ipconfig /release en /renew vanuit batch file

Pagina: 1
Acties:

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:51
Wie kan mij helpen!!! Ik heb win 2003 serv draaien en vanwege de DHCP leasetime wordt de verbinding 1 keer per dag dood gelegd.
Nu kan ik in cmd de opdracht ipconfig /release *naam verbinding* doen en gevolgd door ipconfig /renew *naam verbinding* waardoor ik weer online bent met een nieuwe leasetime.
Nu wil ik dit gaan verwerken in een batch zodat ik dit door task kan laten doen alleen ondervind ik de volgende problemen.

Als ik dit deze opdrachten invoer in de batch en uitvoer gaat cmd voordurend dezelfde opdracht geven en geeft geen tijd om de opdracht uit te voeren.

Zet ik de opdracht tussen<> geeft cmd eenmalig de opdracht alleen sluit voordat de opdracht uitgevoerd is.

Wie kan mij verder helpen!!!!

Verwijderd

Stel het ip adres van de server statisch in. Dan is je probleem opgelost. En een ip laten toewijzen doormiddel van DHCP op een server is sowieso niet slim.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 14:46 ]

Verwijderd

Idd.. waarom wil je een dynamisch IP op je server??

Statisch lost het probleem volledig op.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

a.boogerd schreef op zondag 09 april 2006 @ 14:37:
Wie kan mij helpen!!! Ik heb win 2003 serv draaien en vanwege de DHCP leasetime wordt de verbinding 1 keer per dag dood gelegd.
Welke verbinding? welke leasetime?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

a.boogerd schreef op zondag 09 april 2006 @ 14:37:
Als ik dit deze opdrachten invoer in de batch en uitvoer gaat cmd voordurend dezelfde opdracht geven en geeft geen tijd om de opdracht uit te voeren.
Jammer dat je je batch file niet even erbij hebt gezet, dan zou ik e.e.a. kunnen controleren.
Maar ik heb het idee dat alle commando's achter elkaar worden uitgevoerd zonder dat het voorgaande commando klaar is? Dat is op te lossen door er "start /wait" voor te zetten.
Dus bijv:
start /wait ipconfig /release "naam verbinding"
start /wait ipconfig /renew "naam verbinding"

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Ik zet het OS nog even vooraan in je titel en maak deze wat duidelijker :) Post inderdaad je batch file eens :)

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Als de lease is verlopen, wordt er normaal toch automatisch een nieuwe lease aangevraagd :? ?

If I can't fix it, it ain't broken.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Inderdaad, maar blijkbaar komt die niet bij de dhcp server aan.

Overigens kun je ook een vast ip adres via dhcp laten uitdelen.

Abort, Retry, Quake ???

• a.boogerd
Helaas was het niet mogelijk om mijn provider te tricken DMV een statisch adres. Dat hadden we al geprobeerd en deze DHCP verlengde de leasetime ook niet automatisch.

Nu gaat het volgens mij werken met de toevoeging start /wait bedankt voor de tip. _/-\o_

Zal nog laten weten of dit blijft gaan zoals het de bedoeling was!!

mijn dank is groot!!!

Verwijderd

Borizz schreef op zondag 09 april 2006 @ 18:09:
Als de lease is verlopen, wordt er normaal toch automatisch een nieuwe lease aangevraagd :? ?
op 50% van de lease time wordt de lease al verlengt. op 90% geloof ik nog een keer als de 50% niet gelukt is. Als de lease verlopen is, nogmaals en als die dan nog niet geupdate is, dan heb je geen ip meer. Maar het lijkt me dan sterk dat een ipconfig /release en /renew het dan wel doet.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:56:
op 50% van de lease time wordt de lease al verlengt. op 90% geloof ik nog een keer als de 50% niet gelukt is. Als de lease verlopen is, nogmaals en als die dan nog niet geupdate is, dan heb je geen ip meer. Maar het lijkt me dan sterk dat een ipconfig /release en /renew het dan wel doet.
Op 50%, en bij geen succes ook op 75% en daarna nog een keer op 87.5%, probeert je PC de lease al te verlengen. Als dat niet lukt dan is er iets foutief geconfigureerd op DHCP server of (vermoedelijk) de client. Dat kun je beter gewoon oplossen i.p.v. een rare workaround gebruiken.

In principe zal een PC met een dynamisch adres altijd hetzelfde adres behouden zolang ie maar aan blijft staan. Alleen wanneer de lease verloopt zonder dat de PC aanstaat zal het IP adres veranderen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

/downtime/ schreef op maandag 10 april 2006 @ 11:20:
Op 50%, en bij geen succes ook op 75% en daarna nog een keer op 87.5%, probeert je PC de lease al te verlengen. Als dat niet lukt dan is er iets foutief geconfigureerd op DHCP server of (vermoedelijk) de client. Dat kun je beter gewoon oplossen i.p.v. een rare workaround gebruiken.
Vandaar mijn vraag over welke verbinding het ging.
Kan best een provider zijn die bewust dit doet om z'n IP pool zo klein te houden (niet echt praktisch en netjes, maar ok).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• a.boogerd
Het gaat hier om een verbinding van casema.
Tot nu toe blijft mijn verbinding in de lucht!!
Laat een task 2 x per dag de verbinding eruit gooien en hierna opnieuw opbouwen dmv deze batch.
Pagina: 1