[9800Pro]Vreemde strepen, kaart stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 09:15
Hoi, ik wilde net een potje CounterStrike Source gaan spelen. Het spel start gewoon normaal net als anders op, en zodra ik ingame kom zie ik overal artifacts. Dusdanig erg dat ik geeneens meer kan zien waar ik me op de_dust2 bevind.

CSS maar weer snel afgesloten, maar ook in Windows (XP Pro) staan er ineens strepen. Meest voor de hand liggend lijkt mij dan een probleem met de videokaart, dus ik heb eerst eens even afgesloten, de kast open gemaakt en gekeken of er ergens veel stof tussen een koeler is gekomen.

Na wat stof te hebben weggehaald (het was niet veel opzich) de pc weer aan gezet, en nog steeds allemaal strepen in beeld, zelfs in het opstartschermpje waar je het Dell logo groot in beeld ziet (lijkt me het bios scherm dan of niet?).

In safemode opstarten lukte helemaal niet, ik kreeg toen een beeldscherm vol met de meest vreemde tekens in alle kleuren van de regenboog, de pc maar weer uit gezet en na een tijdje nog maar opnieuw geprobeerd op te starten, en nu heb ik ineens weer géén strepen e.d. in beeld.

Ik snap er echt helemaal niks van, hardware is ook niet echt mijn gebied dus wilde ik vragen of jullie hier iets uit herkennen wat me de juiste kant op stuurt in het oplossen van dit probleem.

Mijn PC:
P4 3,2Ghz, 2x 512 Infineon DDR (dual channel), Radeon 9800 Pro 128mb, Soundblaster Audigy2, standaard Dell mainboard voor de Dimension 8300.

Edit: Geen strepen e.d. dus ff geprobeert een game op te starten, zodra ik ingame kom en de PC echt 3D dingen moet gaan renderen gaat het weer fout. De strepen zijn er dus nog steeds :'(

[ Voor 8% gewijzigd door XyritZz op 09-04-2006 15:17 ]

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:18

Thandor

SilverStreak

Dat kan inderdaad een kapotte kaart zijn. Wat ook een optie is, is een slechte voeding.
Controleer de voltages van de voeding en controleer de molex die in de kaart zit gestoken.
Probeer desnoods een andere molex voor de kaart.
(En als je een voeding hebt met twee 12V voltage rails, controleer of je alles wel netjes verdeeld hebt)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 10:19
Klikt eerder als een Radeon die te weinig stroom ontvangt van de voeding. Ik zou de molex eens goed nakijken die je kaart met de voeding verbindt en ook eens kijken of je voeding zelf nog wel goed is. Zit de kaart ook nog strak in het AGP slot?

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• XyritZz
Ok, het verhaal komt duidelijk op me over van jullie beiden, bedankt daar voor.

Ik heb echter geen flauw idee hoe ik die voltages e.d. kan meten, ik zal vanavond eens even naar de stekkers kijken of die allemaal goed zitten, en of de kaart zelf nog strak in het agp slot zit.

Overigens heeft de PC wel 3 jaar zonder een enkel probleem gedraaid, en heb ik zelf nooit iets aan de configuratie veranderd. De voeding opzich zou dus sterk genoeg moeten zijn, van een bedrijf als Dell mag je wel verwachten dat ze een voeding in de machines zetten die voldoende power kan leveren. Dus ik weet niet of een voeding "zo maar" de geest kan geven... anders zou dat het probleem dus niet zijn.

Overigens heeft de PC jaren lang staan draaien met de Audigy2 in het PCI slot pal náást het AGP slot, waarom Dell dit heeft gedaan weet ik niet, maar dat zou lijkt mij ook van invloed kunnen zijn op de levensduur van de 9800pro.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-04 22:13
niet handig qua airflow, maar dat zou niet echt uit moeten maken. Het klinkt nogal dat je voeding niet genoeg stroom meer levert aan je videokaart, je videokaart gaat meer stroom eten als hij zwaardere dingen moet doen, zoals 3d zooi renderen (maar dat weet je denk ik al :P ). Ik zal hem idd even openmaken en kijken of alles nog wel goed erin zit, zoja gewoon even met de delletjes bellen, die lossen het denk ik nog wel op. Heb je nog garantie?

[ Voor 6% gewijzigd door XNightmare op 09-04-2006 15:23 ]

• XyritZz
Ik heb deze Dell inmiddels 3,5 jaar, dus de garantie is inmiddels verlopen. Ik zal dan vanavond even alles checken, maar als de voeding dan kapot is en ik zou een nieuwe kopen, hoeveel watt zou deze dan minimaal moeten leveren om mijn pc van genoeg power te voorzien?

Nog even de hardware: P4 3,2ghz, r9800pro 128mb, SB Audigy2, 2x 512DDR, één harde schijf van 120GB, één cd/dvd reader/writer.

Ik weet wel dat ik een Tagan zou kopen, omdat ik iedereen op tweakers altijd hoor zeggen dat deze erg goed zijn, een watt of 350 zou toch wel voldoende zijn? En past dat ook in een Dell kast, of bouwen ze daar standaard voedingen in met niet standaard afmetingen?

• XyritZz
Even wat dingen getest.

Systeem zo kaal mogelijk (om meer power vrij te maken voor GPU): Tijdens het opstarten al vreemde tekens op het beeld. In windows zijn we niet meer gekomen omdat we nogal onhandig gedaan hebben, we kwamen er toen we alles weer aan gingen koppelen achter dat we ipv de Iomega Zipdrive (dont even ask) de harde schijf losgekoppeld hadden :P. Maar het lijkt mij dat dit geen verschil mag maken, bijna alles was losgekoppeld behalve mobo/geheugen/gpu, en dan zelfs in de bios al vreemde tekens.

Daarna zijn we met het geheugen gaan switchen, het viel ons hierbij op dat elke keer als het geheugen compleet uit de pc is geweest (dus totaal GEEN stroom erop) het opstarten en werken met de PC perfect ging totdat er een 3D applicatie opgestart werd. Beide 512MB dimms er los in gehad, tijdens gamen knalde hij eruit, ook met beide er weer terug in nog steeds hetzelfde.

Vreemd is wel: Hij start de game op, ik kan 2 sec alles goed zien, en dan komen de strepen. Zowel in TombRaider Legend, als in CS Source.

Verder zijn er nieuwe drivers geinstalleerd: Catalyst 6.3 nu ipv een late 3.xx driver. Als laatste is ook de nieuwste versie van DirectX geinstalleerd. Alles wat we geprobeerd hebben mocht niet baten, de PC werkt goed voor desktopwerk, maar zodra er games opgestart worden komen de strepen weer terug.

Nog geprobeerd om de molex stekker van de GPU eruit te halen en een andere erin te doen, maar ik weet niet hoe ze die vast gekregen hebben bij Dell, los gaat hij in ieder geval niet meer.

Ergens deze week ga ik nog eens proberen het systeem te booten met een ouwe Riva TNT2 erin, als dit wel werkt lijkt het mij dat ik de conclusie kan trekken dat de grafische kaart toch echt de geest gegeven heeft... Ik zou iig niet weten hoe ik nog op een andere manier de voeding zou kunnen testen.

Verwijderd

het lijkt me,dat als je in bios al strepen krijg,je kaart als beschadigt is en vervangen dient te worden,om het probleem op te lossen.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
wordt de kaart niet enorm heet? zit de koeler er nog wel goed op?

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:05

charrel

Cortisol4life..

Dell heeft dat bij die hele serie gedaan, de geluidskaart recht onder de videokaart. Dat maakt dus echt wel uit voor de levensduur aangezien hij dus bijna geen verse lucht krijgt.
Zijn al meerdere topics over geopend, en 2 vrienden hadden precies hetzelfde met hun DELL pc.
Je kunt er dus voor 99,9% uitgaan dat jouw kaart ook overleden is door de warmte.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 08:14

Zjemm

...

Nooit van gehoort dat een radeon te weinig voeding kan krijgen.
ik heb namelijk een 9800 Pro die soms in BF2 ook wat zwarte strepen vertoond.

maar dat zijn meer zwarte "flikkerende" strepen en vlekken. geen rare tekens.

opensecure.nl

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 10:19
Zjemm schreef op maandag 10 april 2006 @ 08:04:
Nooit van gehoort dat een radeon te weinig voeding kan krijgen.
ik heb namelijk een 9800 Pro die soms in BF2 ook wat zwarte strepen vertoond.

maar dat zijn meer zwarte "flikkerende" strepen en vlekken. geen rare tekens.
Nou als je dat niet gehoord heb dan heb je toch wel wat gemist, die molex connector zit er niet voor niets op ;) Een agp slot kan gewoonweg geen genoeg ampere voeren aan een Radeon 9800.

Waar jij het over hebt dat zijn artifacts, zwarte strepen (meestal corrupte polygonen) zijn met name van het geheugen, die ontstaan als je kaart te hoog geclockt is, een te hoge core snelheid resulteert meestal in vastlopers of pixels die lukraak op je scherm verschijnen.

Als je al probs in je bios hebt dan krijgt de kaart of te weinig stroom of hij is defect/terminaal

[ Voor 58% gewijzigd door Demon_Eyez op 10-04-2006 09:55 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Zjemm

Zjemm

...

oke dan, tja het die kaart van mij en een bagger kaart. hij is nix over geclockt omdat hij dat niet trekt.
ik heb eens een xt bios erin gezet (r360 core) maar die strepen enz werden alleen maar erger.
deze kaart zit dus helaas al aan zn max op de standaard speeds. en indien het spel een beetje te zwaar word trekt hij het al helemaal niet meer

opensecure.nl

• Nano2009
  • Laatst online: 07:06
Ik had precies het zelfde probleem !

Bij mij deed ie precies hetzelfde met mijn 6800GT [ook in css] wat bleek nou... voor dat de molex naar mijn kaart ging zat er nog een molex tussen die naar een fan ging en die bleek gewoon helemaal brak te zijn.

Dus bij mij kreeg de kaart gewoon te weinig stroom.
Dus probeer je kaart gewoon ef in een ander systeem of test even bij een vriend/kennis of zoiets :Y)

Mischien heb je hier iets aan maar mischien ook niet ;)

aargh stomme smilie bug

[ Voor 7% gewijzigd door Nano2009 op 10-04-2006 10:29 ]

• XyritZz
Ok, ik dacht er nog even aan en ben stom bezig geweest, met het zo "leeg" mogelijk booten ben ik dus vergeten alle randapparatuur eraf te halen. Heb alleen in de kast zo veel mogelijk los getrokken. |:(

Vanavond dus nog een poging om te booten zonder veel hardware, zodat er zo veel mogelijk powerrrrr naar de gpu kan. Ik zal ook nog wel eens een poging doen om een andere molex eraan te hangen, maar ik vrees ervoor. Ik ben bang dat ik de kaart (verder) beschadig terwijl ik die stekker los trek, want hij zit echt muurvast.

Met die TNT2 testen heeft ook weinig nut denk ik, want dat ding trekt dusdanig weinig stroom dat de voeding daar geen moeite mee heeft, en ik vervang de videokaart dan ook, zodat ik dus alsnog niet weet welke van de 2 onderdelen stuk is.

Heeft een van jullie nog een tip om te controleren of de voeding nog goed is? Bijv. een programma waarmee ik de spanningswaarden uit kan lezen, en waar moet ik dan zoal op letten? :)

Verwijderd

Kijk ook even of je fan het wel goed doet. Kan zijn omdat je 3d gaat werken teveel warmte opbouwt waardoor ie strepen geeft. Bij de 9800PRO is zowiezo bekent dat de fan het snel begeeft!!!
En zoals hierboven ook wordt gezegd, misschien zit je koeler wel wat los, zoals ik het lees is het puur een warmte probleem!!

Successss

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 15:16 ]

• XyritZz
Het koelertje doet het nog gewoon goed, het is alleen dattie in games slecht beeld geeft. En nu net na 5 min in Windows te hebben zitten werken krijg ik ook ineens slecht beeld.

Denet nog ff alles losgekoppeld, en opgestart, nog steeds slecht beeld. Ik denk dat de videokaart gewoon z'n langste tijd heeft gehad. En aangezien een 9800 Pro nergens meer te verkrijgen is, zal het iets als een x800 moeten worden, en dan heb ik sowieso ook een nieuwe voeding nodig...

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

XyritZz schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:09:
yay
Heeft een van jullie nog een tip om te controleren of de voeding nog goed is? Bijv. een programma waarmee ik de spanningswaarden uit kan lezen, en waar moet ik dan zoal op letten? :)
Speedfan! :Y)

Spreekt voor zichzelf eigenlijk, 12+ lijn moet 12 volt zijn. En je 5+, 5 volt. (ongeveer) ;)

Je - (min) lijnen zijn minder belangrijk en mogen wat meer afwijken.

[ Voor 21% gewijzigd door MensionXL op 10-04-2006 18:09 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Je heb niet toevallig netzo als de rest van nederland, je 9800Pro naar een XT geflasht? (of gehad)

• ar34z
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-05 19:09
Ik las toevallig dit topic, en ik heb een soortgelijk probleem (denk ik):
Afbeeldingslocatie: http://flaptit.mine.nu/download/foto.jpg

Het kwam zo ineens opduiken in windows. 3D Studio deed raar, alle icoontjes hadden 'gaten' erin.
Windows opnieuw opstarten deed niks. Het vreemde is, dat het in de POST allemaal normaal werkt, maar zodra er iets grafisch moet komen, krijg ik die dingen in beeld. Zelfs in veilige modus en bij het laadscherm van windows.

De afbeelding is tijdens de installatie van windows. Het betreft een Radeon 9600 mobile. En ... ik durf het bijna niet te zeggen, maar het is een Targa Visionary XP laptop ;(

Is het ding kaduuk? Of valt er nog iets te redden?

[ Voor 4% gewijzigd door ar34z op 10-04-2006 18:21 ]

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Als in het begin bij het Dell logo en in safe mode al strepen komen dan betekent dat de videokaart kapot is of dat die misschien te weinig stroomt krijgt.

Om uit te sluiten dat het om overhitting gaat probeer dit:
Haal de Soundblaster Audigy2 geluidskaart eruit.
Zet een tafelventilator tegen de kast aan en zet het op de hoogste stand.
Start nu de pc op als die nog steeds strepen en rare dingen geeft bij CS source weet je zeker dat het niet aan warmte ligt.

Tip:als je een molex heel erg vast zit kan je de molex 2mm naar links en rechts bewegen en zo proberen het eruit te wrikken.
Wat ook vaak voorkomt bij Radeon 9800 pro is dat er zwarte aanslag op de molex pinnen komen, het lijkt dan net alsof het verbrand is. De oorzaak ben ik nog steeds niet achter gekomen.
Door de zwarte aanslag blijft het vastzitten.

Volgende oplossing: videokaart misschien brak?
Zet de videokaart in een andere pc.

Volgende oplossing: misschien voeding niet voldoende?
Sluit een andere voeding aan.

Als je het snel wilt oplossen maak je een foto van het beeld of je neemt je pc mee naar een goeie pc winkel en laat het probleem even zien. Dan vraag je hun ook of ze die molex los kunnen krijgen (leuke uitdaging voor hen als het niet druk is :) )

Verwijderd

Mag ik me ook bij de club aansluiten? Heb precies dezelfde problemen met me 9800Pro... Heb alleen problemen als ik ga gamen, ik start een game en ik krijg strepen op me beeld. Als ik dan weer terug naar win xp ga heb ik er weinig last van. Nu heb ik me kast al opengemaakt en heb ik alles stofvrij gemaakt. De fan op me videokaart werkt gewoon (hij draait iig), het valt me wel op dat me kaart flink heet (lees erg warm) is als hij vaag doet tijdens het gamen. Ik heb ook speedfan gedownload om me voeding te checken. Resultaten waren als volgt:

+3.3V: 3,36V
+5V: 4,19V
+12V: 12,10V

Wat denken jullie? Ligt het aan me voeding of aan de koeling, of wellicht iets anders? Alvast bedankt :)

• Zjemm

Zjemm

...

nog even n vraagje. aangezien ik er zelf een koeler op heb gezet (silencer) de volgende vraag.
het koel blok word wel warm maar niet rete warm. zou dat zijn omdat hij geen goed contact maakt of omdat het koelblok zo groot is en direct goed afgevoerd word. ik heb geen referentie aan de origine koeler. die heb ik er namelijk meteen afgehaald.

wat ik wel weet is dat ik de silencer vanwege schoonmaken toch zeker wel 4 keer heb geplaatst. en dat ding zit muurvast.

ik kan natuurlijk de origine koeler eens terugplaatsen

opensecure.nl

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:44:
Mag ik me ook bij de club aansluiten? Heb precies dezelfde problemen met me 9800Pro... Heb alleen problemen als ik ga gamen, ik start een game en ik krijg strepen op me beeld. Als ik dan weer terug naar win xp ga heb ik er weinig last van. Nu heb ik me kast al opengemaakt en heb ik alles stofvrij gemaakt. De fan op me videokaart werkt gewoon (hij draait iig), het valt me wel op dat me kaart flink heet (lees erg warm) is als hij vaag doet tijdens het gamen. Ik heb ook speedfan gedownload om me voeding te checken. Resultaten waren als volgt:

+3.3V: 3,36V
+5V: 4,19V
+12V: 12,10V

Wat denken jullie? Ligt het aan me voeding of aan de koeling, of wellicht iets anders? Alvast bedankt :)
Je 5V lijn ziet er niet zo lekker uit, maar lijkt me sterk dat het daaraan ligt...

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Tijdens de problemen bij het gamen maar ff ge alt tabt naar speedfan en wat blijkt ... me videokaart bereikt een temperatuur van 60 graden celcius. Wat me wel opvalt is dat wanneer me videokaart vaag doet tijdens het gamen en ik alt tab naar xp ik niks meer merk van de videokaart problemen (die vage strepen en vlakken zie ik dus niet in xp terwijl ik ze wel net zag in het spel). Alt tab ik dan terug naar het spel dan zijn de videokaart problemen ook tijdelijk verholpen :S.

Het lijkt me iig dat ik wel kan concluderen dat het aan de koeling ligt. Wat ik me afvraag is of me videokaart nog te redden valt door er alleen een nieuwe fan op te zetten?

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:18:
Het lijkt me iig dat ik wel kan concluderen dat het aan de koeling ligt. Wat ik me afvraag is of me videokaart nog te redden valt door er alleen een nieuwe fan op te zetten?
Probeer een tafelventilator of meerdere losse casefans bij de videokaart te plaatsen, dan weet je zeker of het helpt.

• XyritZz
Kaart is niet gemod richting een 9800 XT of wat dan ook, nooit overgeclocked geweest ook.

Het vreemde is, als ik die strepen krijg en ik reboot de PC dan blijven de strepen, als ik de stroom er even helemaal af haal zijn de strepen weg totdat ik even in Windows bezig ben.

Net zoals nu, na een paar min in Windows krijg ik strepen, en na wat browsen/mailen zijn deze nu ineens weer weg... ik snap er echt niks van.

Met speedfan de voltages uitlezen lukt me niet echt, de tabellen bij voltages blijven overal leeg, er valt dus weinig te meten lijkt het...

• XyritZz
Vanochtend maar eens even naar Dell gebeld. Met wat hulp de Dell resource CD aan de pruttel gekregen, en de test gedraaid voor de grafische kaart. Volgens deze test was de kaart gewoon goed, maar omdat ze bij Dell ook niet precies wisten waar het probleem aan lag hebben ze maar een nieuwe kaart opgestuurt.

Meer dan anderhalf jaar nadat de garantie is verlopen krijg ik dus nog een nieuwe kaart toegestuurd zonder dat er ook maar één moment twijfel over was bij Dell, geweldige service zou ik zo zeggen.

Morgen dus even de nieuwe 9800pro erin prikken, en als het probleem dan nog blijft vervang ik zelf de voeding nog wel en dan post ik dat hier nog even, voor het geval er in de toekomst nog iemand met dit probleem komt en via de search dit topic vind :)

Bedankt in ieder geval voor alle reacties :)

• Zjemm

Zjemm

...

tss na 1,5 jaar over de garantie een nieuwe. das wel netjes...mazzelaar
dat zie ik de mensen bij mycom niet doen waar ik de kaart vandaan heb.

opensecure.nl

• XyritZz
Zjemm schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:37:
tss na 1,5 jaar over de garantie een nieuwe. das wel netjes...mazzelaar
dat zie ik de mensen bij mycom niet doen waar ik de kaart vandaan heb.
Ik was er zelf ook verbaasd over dat ze zo'n goede service leveren. Aan de ene kant is het natuurlijk wel een vorm van klantenbinding, want als ik nog eens een laptop nodig heb weet ik nu wel waar ik die ga kopen ;)

Aan de andere kant zou het ook kunnen zijn omdat ze bij Dell zelf de geluidskaarten bijna tegen de koelers van de videokaarten hebben gezet. Aan de telefoon hadden ze wel door dat ik wel wat van pc's af weet en die 9800pro zelf wel zou kunnen inbouwen, maar ze zeiden er toch nog bij dat het verstandig was om die Audigy2 een paar slots naar onder te gooien.

Verwijderd

XyritZz schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:25:
[...]

Ik was er zelf ook verbaasd over dat ze zo'n goede service leveren. Aan de ene kant is het natuurlijk wel een vorm van klantenbinding, want als ik nog eens een laptop nodig heb weet ik nu wel waar ik die ga kopen ;)

Aan de andere kant zou het ook kunnen zijn omdat ze bij Dell zelf de geluidskaarten bijna tegen de koelers van de videokaarten hebben gezet. Aan de telefoon hadden ze wel door dat ik wel wat van pc's af weet en die 9800pro zelf wel zou kunnen inbouwen, maar ze zeiden er toch nog bij dat het verstandig was om die Audigy2 een paar slots naar onder te gooien.
Toevallig een dimension 8300? Zelfde gebeurd met mij sinds de sukkels de audigy card inderdaad net naast de graka te zetten. Geheugen van de kaart dus doorgebrand. Ik kreeg ook goede service, maar ik schijn niet de enige te zijn geweest du ze zullen er vanaf geweten hebben. 'k had een vervangende kaart binnen een (werk)dag

• XyritZz
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 00:53:
[...]

Toevallig een dimension 8300? Zelfde gebeurd met mij sinds de sukkels de audigy card inderdaad net naast de graka te zetten. Geheugen van de kaart dus doorgebrand. Ik kreeg ook goede service, maar ik schijn niet de enige te zijn geweest du ze zullen er vanaf geweten hebben. 'k had een vervangende kaart binnen een (werk)dag
Inderdaad een 8300 en mijn vervangende kaart was er inderdaad ook binnen één dag, mét een extra grote koeler erop ;)

De PC doet het nu weer perfect, en met die grotere koeler is hij ook meteen stiller dan dattie ooit geweest is, ik ben weer helemaal tevreden dus :D

• foxsailor
  • Laatst online: 14-02-2025
Hey luitjes!

Ik wil mij ook in dit topic mengen aangezien mijn pc dezelfde kuren vertoond.

Met speedfan krijg ik de volgende waarden:

temp 1: 45g
temp 2: 59g !
hd0 : 48g

Daarnaast de volgende voltages:

+3.3V 3.33v
+5v 5.08v
+12v 11.86v
-12v -11.62
-5v - 5V
+5vsb + 5.54
VBAT 3.15v

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze waarden moet interpreteren?

Alvast bedankt!!
Pagina: 1