Ik heb gisteren een nieuwe computer gekocht:
Asus Moederbord A8R-MVP
AMD Athlon 64 X2 4200+ Dual Core 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed (ADA4200BVBOX)
Kingston ValueRam 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 3 (KVR400X64C3AK2/2G)
Nu krijg ik elke keer als ik opstart de volgende melding:
Elke keer als ik de cmos clear krijg ik de volgende melding:
wat ik een vreemde melding vind, want ik wil helemaal niet overclocken en heb daar ook niets voor aangezet
Als ik na het clearen van de cmos op F2 druk, dan kan ik verder gaan, maar als ik daarna weer reboot, krijg ik weer de bovenste melding.
Ik heb de jumper die zorgt voor het disablen/enablen van de chassis check op verschillende manier er op gezet en vervangen, maar dat alles heeft geen baat.
Ik heb ook de bios geflashed, maar daarna komt hij weer met dezelfde melding die ik zou hebben als ik cmos net heb gecleared.
ik heb al deze topics doorgenomen, maar niets wat in deze topics staat helpt.
Tevens ben ik bezig met alles wat ik op google kon vinden met als zoekopdracht "Chassis intruded", maar ik zit nu al 5 uur dingen te proberen die mensen daar aankaarten, maar niets helpt.
Heeft iemand nog iedeën wat ik nog meer zou kunnen doen?
ps. Ben nu maar bezig met het nakijken van mijn geheugen d.m.v. memtest.
ps2. Memtest doorlopen, geen errors bij het geheugen.
Ik heb de bios en de manual een stuk of 5 keer helemaal doorspit,
maar in de bios is er geen optie om dit uit te zetten.
(was ik vergeten te melden dat ik dit al gedaan had)
Asus Moederbord A8R-MVP
AMD Athlon 64 X2 4200+ Dual Core 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed (ADA4200BVBOX)
Kingston ValueRam 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 3 (KVR400X64C3AK2/2G)
Nu krijg ik elke keer als ik opstart de volgende melding:
code:
1
2
| Chassis intruded! Fatal error...system halted |
Elke keer als ik de cmos clear krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
| Cmos Settings wrong Cmos Date/time not set Overclocking failed! Please enter setup to re-configure Press F1 to Run SETUP Press F2 to load default values and continue |
wat ik een vreemde melding vind, want ik wil helemaal niet overclocken en heb daar ook niets voor aangezet
Als ik na het clearen van de cmos op F2 druk, dan kan ik verder gaan, maar als ik daarna weer reboot, krijg ik weer de bovenste melding.
Ik heb de jumper die zorgt voor het disablen/enablen van de chassis check op verschillende manier er op gezet en vervangen, maar dat alles heeft geen baat.
Ik heb ook de bios geflashed, maar daarna komt hij weer met dezelfde melding die ik zou hebben als ik cmos net heb gecleared.
ik heb al deze topics doorgenomen, maar niets wat in deze topics staat helpt.
Tevens ben ik bezig met alles wat ik op google kon vinden met als zoekopdracht "Chassis intruded", maar ik zit nu al 5 uur dingen te proberen die mensen daar aankaarten, maar niets helpt.
Heeft iemand nog iedeën wat ik nog meer zou kunnen doen?
ps. Ben nu maar bezig met het nakijken van mijn geheugen d.m.v. memtest.
ps2. Memtest doorlopen, geen errors bij het geheugen.
Ik heb de bios en de manual een stuk of 5 keer helemaal doorspit,
maar in de bios is er geen optie om dit uit te zetten.
(was ik vergeten te melden dat ik dit al gedaan had)
[ Voor 14% gewijzigd door MetalfanBlackness op 10-04-2006 09:46 . Reden: opmerking over overclocken, memtest uitkomst, bios ]
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H