Blue Orb II koelt geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 11:29
Ik ben van plan om de Thermaltake Blue Orb II te kopen. Maar ik heb even een vraagje. Ik ga verder nog OCZ Gold VX geheugen erbij willen kopen, maar omdat ik wil gaan overclocken wil ik dat goed koelen (voltages verhogen, dus hogere temperaturen). Mijn mobo wordt een DFI nF4 Ultra-D. Ik heb al gezien in een review dat de Blue Orb II op een DFI nF4 Ultra-D het geheugen overhangt, maar ik wil weten wat voor effect het heeft op de temps van het geheugen. Kijk hier maar. Iemand ervaring hiermee?

Bij een te klein effect wil ik wel ervoor zorgen dat ze koel blijven. Heeft iemand dan nog daarvoor een andere suggestie? De normale heatspreaders zullen waarschijnlijk niet genoeg zijn.

Zelf dacht ik aan een Active Memory Cooling, omdat dat wel zo handig is bij die hoge voltages.Zoals deze.. Maar deze past natuurlijk niet met de Blue Orb II...

Btw, ik ben geen Thermaltake fanboy. :9

Alvast bedankt!

L1M1T

[ Voor 4% gewijzigd door Limit-NL op 09-04-2006 13:38 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Volgens mij heeft dat wat betreft koeling niet tot nauwlijks nut maar zorgt het er gewoon voor dat de memory modules uberhaubt in het slot passen. Dit is bv niet het geval wanneer je een Arctic Freezer 64 Pro op een Ultra-D gaat monteren.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Het zal zeker wel een positieve invloed hebben. Deze tt is toch in de grootorde van een zalman 7700 denk ik dus zal het geheugen zeker wel een paar graadjes koeler houden. Hoeveel kan ik je niet zeggen :9 maar beter is het zonder twijfel })

• Limit-NL
Maar heeft er iemand ervaring mee?

Ik neem aan dat er wel mensen zijn die een DFI nF4 mobo met een Blue Orb II of een Zalman CNPS-7700 (of iets dergelijks) hebben.

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Ja ik heb deze cooler...Heb wel t idee dat het geheugen ook meegepaklt wordt...Heb zelf MSI P4n Diamond
Voor de rest is de cooler heerlijk stil draait bij mij op 1600/1700 RPM

[ Voor 8% gewijzigd door RSD1982 op 09-04-2006 15:00 ]

Verwijderd

Als je je OCZ VX serieus gaat overclocken is dat echt niet voldoende . . . .

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 16:13
Ik heb zelf ook OCZ VX PC4000 gehad, en als ik daar 4.0vdimm doorheen liet gaan, had ik toch echt 2 80x80mm fans nodig die er flink hard tegenaan bliezen. Als ik deze voor 10 seconden weghaalde, werd het geheugen + voltage regulatoren al dusdanig heet, dat ik ze niet meer aan kon raken zonder te denken "Auw".

Ik weet niet hoeveel volt je van plan bent te gaan geven, maar voor 3.7-4.0 ga je echt niet genoeg hebben aan deze "Orb"

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• Limit-NL
En hoe koelen jullie dat dan.. dus hoe zet je je fan over je geheugen? Verticaal of horizontaal op het geheugen? Hoe zetten jullie dat allemaal vast op het geheugen? :?
Of is een 120mm fan in het zijraam genoeg (zoals bij deze case)? Ductmod ofzoiets?

Verwijderd

Gewoon 2 x 80mm fans erboven hangen . . .

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-02 21:31
als je tog je geheugen wilt overclocken enz...

kun je dan niet beter w88 op de nieuwe geil geheugen reepjes die ze bij cebit 2006 lieten zien ?

die heeft een aansluiting voor een aparte molex stekker voor meer volt en voor meer stabiliteit en die heeft heatpipe technologie en kopere heatgrils ? :Y)

EDIT : http://www.guru3d.com/article/article/328/10/ en dan onderaaan de pagina

[ Voor 14% gewijzigd door Nano2009 op 10-04-2006 11:54 ]

• Limit-NL
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 11:31:
Gewoon 2 x 80mm fans erboven hangen . . .
Moeten die fans niet vastgemaakt worden? Straks vliegen ze nog weg als ze niet vast zitten... :P

Leuk heatpipe-geheugen, maar ik koop liever iets goedkopers. Ik denk dat dat duur geheugen wordt...
Pagina: 1