slechte bios?

Pagina: 1
Acties:

• Jird
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-01 19:17
goeie middag mede tweakers,

ik zit met een klein probleem namelijk dit;

een vriend van me die wil lichtjes gaan overclocken en heeft daarom dit geheugen gekocht: TWINX1024-4400 met het idee om de FSB van zijn AMD Athlon 3700 (san diego) proberen op te schroeven tot de max van zijn geheugen (FSB 275). de CPU en het mem zitten op een ASUS A8N-SLI premium mammaplank. nu is de bios van ASUS erg duidelijk en goed hanteerbaar, maar zodra ik of de FSB of de memspeed ga aanpassen springt de ander op auto. dus als ik de FSB omhoog gooi, zet de bios onmiddelijk een divider op het geheugen (naar 266 mhz :Z ) en als ik de memspeed naar 500 of 550 (ddr) zet dan zet de bios de multiplyer omlaag zodat de CPU nog niet sneller loopt. |:(

bios update bracht geen verandering.....

doen wij wat verkeerd, of is dit mobo gewoon een slechte overclocker (zou zonde zijn want het is wel erg stabiel)

hoop dat het topic goed staat, anders ff een modje die hem wil verplaatsen....

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je kan het geheugen gewoon op forced DDR400 laten staan (en cpu mult. ook forced), omdat je toch op 1:1 draait. En dan de FSB HTT verhogen. Of begrijp ik je verkeerd en doe je dat nu al. :?
Er is opzich niks mis met het moederbord qua overclock-prestaties. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Jird
_the_crow_ schreef op zondag 09 april 2006 @ 13:31:
Je kan het geheugen gewoon op forced DDR400 laten staan (en cpu mult. ook forced), omdat je toch op 1:1 draait. En dan de FSB HTT verhogen. Of begrijp ik je verkeerd en doe je dat nu al. :?
Er is opzich niks mis met het moederbord qua overclock-prestaties. :)
kijk en dat is nou net het probleem, ik kan een van de twee wel forcen, maar zodra ik die ander dan ook wil doen dan zet de bios de eerste weer op auto 8)7

• Jird
ik heb ditzelfde probleem thuis in mijn eigen pc ook trouwens (een A8N-SLI + AMD Athlon 3000 + 512 MB corsair pc3200) dus het ligt niet aan dit specifieke moederbord........ ook bij dit bord hielpen biosupdates niet. ligt het probleem dus gewoon bij ASUS en hun biossen, of doe ik egt wat fout??

• Jird
goed, een klein schopje maar ff......

is het probleem niet duidelijk omschreven of is het zo'n vaag probleem dat niemand de oplossing weet?? of ben ik egt een }:O en doe ik zo iets stoms fout dat niemand reageerd :Y)

• Jird
goed dit topic kan dicht,

heb de oplossing zelf gevonden, was heeeeeeel stom maar ik probeerde de FSB + mem naar 275 te zetten met een HT multi van 4. heel stom foutje wat ik eigelijk gewoon had moeten weten. maar goed, van je fouten moet je leren...

Pagina: 1