tv-out ati of nvidia of...

Pagina: 1
Acties:

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
dit is geen topic welke kaart het beste presteert maar:
ik zoek een videokaart met tv out, waarvan de tv-out werkt als de pc nog aant opstarten is, bijv. als ik me pc opstart ik mijn bios op de tv kan zien (ja de resolutie is niet geschikt etc. maar bijv. een asus moederbord met zo'n boot gebeuren dat je dvd's en cd's kan kijken/luisteren zonder de pc op te starten en ik wil dat beeld dan op me tv hebben.

ik heb een pci-express moederbord dus het word gewoon een kaartje van < 50 euro.
bijv een nvidia 6200 of ati x300, het gaat verder niet om de prestaties maar meer om dat ik beeld heb.

dus als mensen toevallig deze situatie kunnen testen of weten van mijn videokaart boot.

graag dan even laten horen, dan kan ik een besluit nemen.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:06

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Het werkt iig wel met mijn Radeon 9000Pro, Radeon 9600XT, Radeon AX800XT PE, allen AGP kaarten.. maar ik ga ervan uit dat de x300 hetzelfde heeft... ik kan gewoon mn bios in ed...
en de resolutie is juist zeer geschikt.. in BIOS is 720x480 = de NTSC resolutie, PAL is 768x576, dus het past prima in beeld.. tijdens XP boot is het 640x480..

[ Voor 33% gewijzigd door BiG-GuY op 09-04-2006 13:39 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Iedere ATI die ik tot nu toe heb gehad gooide gewoon het beeld door tijdens de post terwijl Nvidias dit niet lijken te doen. Ik zou dus kiezen voor de Ati :P

• Pshyto
nouw dat is dan duidelijk, het word dan dus een ati waarschijniljk.
tis in mijn situatie zo dat ik een sony ps-one scherm heb wat ik dan als monitor schermpie aan een server wil hangen.

iedergeval bedankt. verder zijn alle reacties nog welkom.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Mijn X700 geeft ook beeld tijdens het booten.

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-07 15:32
Ik heb een Nvidia PCI FX5200 128 mb en deze doet dat bij mij

It's just a matter of time...

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
BiG-GuY schreef op zondag 09 april 2006 @ 13:37:
...in BIOS is 720x480 = de NTSC resolutie, PAL is 768x576...
Nou, nee hoor. PAL is nog altijd 720x576 :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Mijn TNT2 :Y) (@HTPC :P) geeft ook gewoon beeld tijdens het booten / in de bios :)

Verwijderd

Mijn Geforce 6800 ultra (AGP), gainward geeft gewoon beeld tijdens het booten op de tv.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:47
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 13:55:
Mijn Geforce 6800 ultra (AGP), gainward geeft gewoon beeld tijdens het booten op de tv.
Mijn 6600GT ook.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een videokaart waar een tv op zit aangesloten, en GEEN monitor, zal ALTIJD beeld geven op TV, al direct bij de POST.

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
Ik weet wel dat nvidia de beste kwaliteit heeft, heel wat beter dan matrox in ieder geval, terwijl dat vroeger niet zo was.
De ATI's die ik heb gezien zitten er een beetje tussen in. Nvidia kun je ook beter instellen qua wegsnijden rondom, alleen heeft ATI weer de mogelijkheid om hem op 16:9 te zetten, dus het blijft altijd moeilijk.

En dat beeld tijdens booten hebben ze allemaal zo te lezen.

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-07 21:51
Ik dacht juist dat Matrox de allerbeste was, ATi er wel redelijk bij in de buurt kon komen en Nvidia zich aan het verbeteren was, maar niet heel sterk was. (Beter vanaf GF4).

Maar ik kan het ook mis hebben :?

Better, Best, Bendtner

Verwijderd

het kan ook aan je tv liggen dat je tv out eht neit doet bij het opstarten...
iig dat had ik :)

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07 07:12
ati kiezen, mijn 6800 heeft een dramatische tvout. In vergelijking met de goede ervaringen die ik heb met ATI. de 6800 gooit zomaar zwart wit beeld nar de tv en als ie er zin in heeft doet ie dat toch maar in kleur etc. wordt helaas ook niet ondersteund door dat tvproggie (die duitse, shit hoe heet, naja hetis nog vroeg... :+ ) omdat nvidia geen info over de tvout wil geven. Dat zwart-wit probleem is overigens bekend. Google maar wat, helaas zijn we inmiddels al een driver versie of 15 verder en nvidia vertikt er wat aan te doen... Houden we maar op een arrogante houding van een grote onderneming. :X

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 07:48

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Koop een andere TV en dan een met een VGA ingang :+ .

Even serieus, mijn ervaring met Nvidia kaartjes qua TV-out is beter dan TV-out bij Ati kaarten. Maar dan nog vindt ik het resultaat altijd bedroevend. Leesbaarheid is NUL, kleuren verschillen enorm, vervormingen. DivX'je via tv-out kijken is leuk, maar als je meer wilt geef ik toch het advies om eens te kijken naar een andere tv die DVI of VGA ingang heeft (lcd-tv heb je al voor 699 euro). Ik zelf gebruik een Acer 26inch lcd-tv als computermonitor en tv, dan heb je gewoon altijd perfect beeld.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• maartn
  • Laatst online: 21-10-2025
ja tv met vga. dat geloof ik dus ook..

dat dat veel beter is dan s-video.

dat word effe sparen nog :)

• Pshyto
laat ik het zo zeggen, als me server opstart wil ik gewoon via een ps-one 5inch 320x240 schermpie kijken of die wel doorstart, soms wil die wel is vastlopen bij het naar rechts bewegende blokjes van het opstarten van windows, dat is wel goed te zien neem ik aan.
wat ik zo lees moet het dus met ati sowiezo werken, bij nvidia op een AGP slot?! want stond niet duidelijk pci-e kan dat ook, verder hoef ik er geen films mee te kijken etc. dus beetje kleur verschil ofzo vind ik niet erg. maar mischien interresant om te weten als ik nog gewoon een workstation pc aanschaf en er de tv out van ga gebruiken ;) iedergeval tot nu toe iedereen bedankt

• maartn
  • Laatst online: 21-10-2025
er zijn nu twee opties.

1> wil je echt text lezen op je TV moet je dus wel een VGA input hebben anders heb het niet veel nut.

2> wil je films kijken zo goed mogelijk.. dan kan ik je zeggend at dat vanaf vandaag pas ECHT goed kan met Nvidia geforce 6 en 7 series.

De nieuwe driver.. heeft alle ellende (althans voor mij) opgelost :)

Perfect werkelijk perfect beeld.. alsof ik een nieuwe kaart heb..

ati ken ik helaas niet.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 23:04

Pubbert

random gestoord

Fonk_ schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:04:
er zijn nu twee opties.

1> wil je echt text lezen op je TV moet je dus wel een VGA input hebben anders heb het niet veel nut.

2> wil je films kijken zo goed mogelijk.. dan kan ik je zeggend at dat vanaf vandaag pas ECHT goed kan met Nvidia geforce 6 en 7 series.

De nieuwe driver.. heeft alle ellende (althans voor mij) opgelost :)

Perfect werkelijk perfect beeld.. alsof ik een nieuwe kaart heb..

ati ken ik helaas niet.
Wat een onzin, Films kijken via vga-out gaat al met een TNT2, je zult amper verschil merken tussen een 7900 en een TNT2 met films kijken.

Met normale text, bijv je Windows scherm zul je wel wat verschil merken, ik merkte iig een behoorlijke vooruitgang van een FX5200 hier op mn werk naar een X800,(maar nu zijn die FX5200 zowieso brakke kaarten) qua tekst zelf, qua films zit er gewoon amper verschil in.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 07:48

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Thund3r schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:47:
[...]

Wat een onzin, Films kijken via vga-out gaat al met een TNT2, je zult amper verschil merken tussen een 7900 en een TNT2 met films kijken.

Met normale text, bijv je Windows scherm zul je wel wat verschil merken, ik merkte iig een behoorlijke vooruitgang van een FX5200 hier op mn werk naar een X800,(maar nu zijn die FX5200 zowieso brakke kaarten) qua tekst zelf, qua films zit er gewoon amper verschil in.
Hij bedoeld dat met die Geforce 6, 7 en Nvidia's PureVideo techniek er meer van de videokaart gebruik wordt gemaakt tijdens het kijken van DVD en HDTV materiaal. Resultaat is iets mooiere beelden en een lager cpu gebruik.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1