[XP MCE]Windows verwijderen niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Garoth
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-10-2024
Misschien een hele stomme vraag, maar de search leverde weinig op, en ook google heeft niet veel nut.

Ik heb een PC met 2 harde schijven. Op de ene staat XP Home geinstalleerd, op de tweede XP MCE, beide legaal natuurlijk. Alleen wil ik MCE nu verwijderen, omdat mijn hardware niet voldoet aan de eisen.

Alleen wil dit niet lukken. In de software lijst in MCE wordt helemaal niets weergegeven, dus kan ik MCE niet via de normale manier verwijderen.

Kan het nu kwaad om gewoon de schijf waar MCE opstaat te formatteren? Ik wilde deze eigenlijk toch al eens compleet leeggooien, en converteren naar NTFS. Of maak ik hier iets mee "kapot" dat ik liever niet heb. De installaties zijn volledig los van elkaar gedaan, dus geen upgrades of zo.

Thanks!

Als blikken konden doden, waarom doen ze er dan erwten in?

Verwijderd

Je moet even checken op welke harde schijf je bootfile (boot.ini, die is hidden) staat (meestal is dat gewoon disk 0). Mocht die niet op de Windows xp home partitie staan dan is het een kwestie van je XP Home schijf bootable te maken en die als default instellen :)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Je kunt ook de MCE schijf eruit trekken, kijken of je Home nog start, en dan weet je dus dat de MCE schijf leeg mag..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Garoth
Die staat inderdaad op de XP Home partitie.
Kan ik dan gewoon de andere schijf leeggooien zonder ongewenste neveneffecten? Want anders krijg ik die MCE er niet af...

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

XP MCE is een compleet OS. En een OS uit een OS deinstalleren gaat niet. Gewoon formatteren die handel.

• Garoth
Bedankt mensen. Dat van die schijf eruit trekken is inderdaad een goeie. Dus ik die kast openmaken, blijkt het wel maar een schijf te zijn... Neem dus nooit meer iets aan vrienden! hij was er heilig van overtuigd dat het twee schijven waren...

Och ja, dan inderdaad maar formatteren... Vanuit MCE zelf is ie al niet te verwijderen, dus dan zit er niets anders op. En daar komt nog bij, het is toch niet mijn PC... >:)

Ik hou jullie wel op de hoogte, dan kan dit topic ook op een nette manier dicht! (zou ook voor het eerst zijn, maar goed...)

Verwijderd

Je kan ook vanuit XP home de partitie verwijderen :)

• Garoth
Hee mensen,

Het is gelukt, en alles lijkt nog goed te werken. Alleen blijf ik nog steeds het OS choices menu houden als de computer opnieuw opstart. Hoe kan ik dit verwijderen? Ik zal ook even googlen, maar ik denk vraag het hier ook maar even, aangezien ikn u toch aan het posten ben. :P

Verwijderd

boot.ini

• Garoth
Ja, zover was ik ook. Maar ik kan gewoon de boot.ini aanpassen zodat dit er in staat?
code:
1
2
3
4
5
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

Of kan ik het bestand gewoon verwijderen?

• Garoth
Veel simpeler nog:
Rechtermuisknop op My Computer, Properties.
Tabblad Advanced.
Startup and recovery options -> Options
Eerste vinkje uitzetten (list of operating systems) en de dropdown box op het goede systeem zetten.

Klaar is Kees!

Maar goed, alles werkt weer! Bedankt voor de hulp!

Pagina: 1