Toon posts:

Strepen op beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eergister een nieuwe pc gekocht, met ASUS SLI SE moederboar[img]d en ASUS EN6600 GT 256mb videokaart, alleen nu heb ik trepen op het scherm (vanaf het begin dat ik hem voor het eerste opgestart heb) ik heb mijn videokaart al enkele malen eruit en erin gestopt maar dit had geen effect. Ook als windowsschermen verplaats krijg ik extra strepen...zie plaatje?

iemand een idee waar het aan ligt, ik heb al de bios upgedate, kan de videokaart stuk zijn ofzo?

Afbeeldingslocatie: http://upload.talk2.nl/files/181680streepjes.JPG

bedankt voor het helpen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 12:01 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Lijkt op fouten in de geheugenchips van de kaart.
Aangezien het een nieuwe PC betreft kun je terug naar de winkel :)

edit:
Je moet even een [img]-tag uit je post halen. Hierdoor verdwijnt een groot deel van je verhaal.

[ Voor 36% gewijzigd door Rone op 09-04-2006 11:59 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
ja was bezig het plaatje iets kleiner te maken omdat hij 360kb was, maar toen verdween idd het verhaal..

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 14:10
Idd, bekend geheugenprobleem. Waarschijnlijk is je geheugen dus naar de knoppen.
Garantie? :)

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:33

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

strepen is defect geheugen idd. terugbrengen die handel.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb sinds November vorig jaar een nieuwe configuratie samengesteld waaronder een Gigabyte GF7 7800GT videokaart.
Nu doet zich hetzelfde probleem als TS aangeeft voor, alleen.......
Op zeer willekeurige tijden krijg ik dus ook blokjes, strepen en kleur verschillen.
Zet ik de PC uit en trek de stekker er ongeveer voor 10 sec. uit, start hem dan weer op
voila geen strepen meer of wat dan ook.
Ik dacht eerst dat het met de aarding ofzo te maken had maar omdat het zo willekeurig gebeurd
lijkt dat het toch niet te zijn.
Ook kan ik uren COD2 of DTM3 spelen zonder problemen, en de strepen komen dan ook alleen als ik de PC aanzet.

Misschien heeft TS hier iets aan of herkent iemand anders hetzelfde ?

been there, done that, bought the T-shirt

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 14:10
guido09 schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:28:
Ook kan ik uren COD2 of DTM3 spelen zonder problemen, en de strepen komen dan ook alleen als ik de PC aanzet.

Misschien heeft TS hier iets aan of herkent iemand anders hetzelfde ?
Het is heel goed mogelijk dat het bijvoorbeeld bij een bepaalde temparatuur of bepaalde verwerking van bestanden optreed.
Verder kan het ook zo zijn dat je bij het opstarten bijvoorbeeld het windows logo + laadbalkje helemaal vol strepen ziet en dat het in Windows zelf niet te merken is, althans dat is mijn ervaring. Kapot is hij in ieder geval wel...
Heeft de TS er zelf niet aangezeten? De videokaart?
Pagina: 1