Toon posts:

toner navullen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een simpele vraag waar ik nergens antwoord op heb kunnen vinden. Hoe vaak kan een tonercartridge van een laserprinter worden nagevuld voordat er verlies in printkwaliteit optreedt? Ik heb hier een Lexmark 232 staan, waarvan ik de cartridge gisteren voor de tweede keer heb laten navullen. Maar ik merk bijverschijnselen op: een vage grijszwarte rand aan de uiteinden van een geprinte pagina, en een zwarte tonerstreep op de achterkant die zich overigens gemakkelijk laat afvegen.
Ik print ongeveer 2000 pagina's per maand, navullen is een goedkope optie, vergeleken met een nieuwe cartridge die voor dit type printer ongeveer 100 euro kost (navullen is 40 euro). Een volle cartridge van dit type print ongeveer 2500 pagina's.

Verwijderd

mischien is het nog goedkoper om over te stappen naar een zwaarder type printer als je zoveel per maand print? ik dacht dat bijvoorbeeld kyocera tones van 5000 (5% ISO) pagina's voor 60 euro verkoopt.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Er is niet 1 soort toner, je hebt positief geladen, negatief, monocomponent, duocomponent, grof, fijn. enz. Mogelijk heb je niet de juiste. Er is geen vaste regel hoevaak zoiets meegaat, er zitten in een cardridge onderdelen in met een bepaalde levensduur.

www.casarodriguillo.com

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-02 12:27
"Maar ik merk bijverschijnselen op: een vage grijszwarte rand aan de uiteinden van een geprinte pagina, en een zwarte tonerstreep op de achterkant die zich overigens gemakkelijk laat afvegen."

Dat lijkt op de beeldoverdrachtunit. Pasgeleden op een Xerox 6250 gehad. Op dei machine is dat een pparte roller ik wete niet hoe dat is op de Lexmark maar die unit moet na verloop van tijd vervangen worden anders krijg je strepen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Een tonercartridge bestaat behalve uit een opslag voor het poeder en een drum, ook uit een schraper en een opslag voor overtollig poeder.
Als je nou telkens de toner bijvult zal deze schraper te veel slijten, en de opslag voor het afvaltoner volraken....
Gevolg: strepen op je papier, lelijke prints.
Oplossing, cartridge saneren.. iets wat je zelf niet kan.
Daarom moet je je toner ook niet navullen, maar gewoon gesaneerde toners kopen. (van pelikan bijvoorbeeld)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Lexmark is een erg slim merk: geen enkel merk heeft zo'n dure inktvullingen, met zo weinig inhoud, drukt zoveel inkt op je blad, en is als toestel het goedkoopst.
Als je een basis lexmark printer hebt, ben je goedkoper uit met een nieuwe te kopen als je inkt op is, de inktvullingen kosten meer dan een nieuwe printer.

Dat is van inkjets, van hun lasers zal het wel hetzelfde zijn. 1 tip: buitengooien, en geen lexmark meer kopen. Van inkjets zweer ik bij canon, prijs/kwaliteit is het allerbeste, met HP op een goeie 2e plaats (ze kosten iets meer, omdat de kop in de inktvulling zit, maar ze zijn ook iets beter van beeldkwaliteit). Van lasers heb ik niet zoveel ervaring, maar ik weet een aantal antieke HP's staan die nog altijd perfect afprinten, dus die zijn wel te vertrouwen lijkt me.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1