Toon posts:

Welke mem voor 3700+ best geschikt?

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst een intel 3.4ghz op 14x250fsb lopen en had daar dat leuke ddr500 van corsair net die leds op zitten. Dat geheugen heeft vrij hoge timings, 3-4-4-8 geloof ik. nu heb ik een Asus A8n-sli premium met een amd athlon 64 san diego 3700+ maar dat zelfde geheugen heb ik gehouden aangezien ik niet echt thuis ben met amd en het bij behorende geheugen. Wie weet wat nou 'net'niet het ultieme geheugen is voor mijn systeem? Aangezien ultiem altijd te duur is :-)
Ik zoek geheuegen van wel 10% te overclocken is eventueel, en zonder problemen.
Dus 200 naar 220mhz. Met zeer lage timings aangezien ik gehoord heb dat amd daar veel baat bij heeft.

Verwijderd

Hoeveel MB/GB wil je? Als je 1GB wilt, zou ik je Twinmos Speed Premium 2x512MB aanraden, kost 65 euro per reepje en doet(met een beetje mazzel) 2-2-2-5.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:15

Theo

moederbord

zeer lage timings heeft amd inderdaad wat aan, hierdoor heb je misschien wel 2 frames/seconde meer in een game. Ofwel, lage timings zijn leuk, maar echt veel scheelt het niet.
Als je weer een leuke overklok wil halen zou ik gewoon je oude geheugen gebruiken, kun je die mooi meeklocken als je de cpu overklokt

Nu met WP, PV, EV en PC

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
In de synthetische benchmarks zie je inderdaad een aardige winst met lage timings, maar in games of wat dan ook merk je het verschil bijna niet. Dus gewoon je huidige geheugen houden en lekker op 250 laten lopen, daar heb je imho veel meer aan dan iets strakkere timings.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check eens PMG FAQ » Welke moet ik nemen?
Daarin staat wat betreft de keuze van het geheugen ook o.a. een hint om in Tweaking & Cooling Algemeen te kijken voor overklokervaringen ;) In ieder geval, dit soort "welke moet ik nemen?" topics zonder enig inbreng gaan dicht. Zie dus de eerdergenoemde FAQ.

Dit topic is gesloten.