Ati mobility x1400 upgrade naar x1800?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Sinds kort ben ik in het bezit van een laptop met daarin een radeon mobility x1400 videokaart met 512MB aan boord. De laptop zelf heeft een centrino duo processor (2.16GHz) met 1GB ram. De laptop wil ik ook gebruiken voor games en na het testen van F.E.A.R. viel de prestatie me toch tegen. In 1024x768 @ 32 bits kleur @ bijna alle settings op medium haal ik gemiddeld 20FPS. Een paar grafische opties uitschakelen (soft-shadows etc.) verbeterde de prestatie niet/nauwelijks.

Nu weet ik dat F.E.A.R. een krachtige machine nodig heeft, dus het is ook niet realistisch dat ik 40+ FPS haal met deze settings. Mijn vraag is dan ook: heeft het zin om te upgraden naar bv. een radeon mobility x1800? Ik weet niet echt waar ik op kan rekenen qua performace-boost. Is het makkelijk om een laptop videokaart te vervangen? De mijne is van Lenovo en ik ben niet bepaald een tweak-expert. Alvast bedankt voor jullie adviezen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke notebook heb je precies? Het meerendeel van de notebooks hebben namelijk gewoon een onboard videochip die niet te vervangen is.
Daarnaast, maakt die radeon gebruik van eigen geheugen of van shared mem?

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 19:55
Ik denk dat hij een T60 heeft. Ik heb de service manuals doorgelezen en alle afbeeldingen bekeken. maar het ziet er niet naar uit dat de videokaart op een eenvoudig te vervangen module zit.

En ik denk ook niet dat de koeling van de notebook ervoor gemaakt is om een zware videokaart erbij te koelen. Daarbij, waar wil je een x1800 vandaan halen?

Lijkt mij dat het gewoon niet kan.

Verwijderd

zoals Attix al zegt: waar wil je die X1800 mobile vandaan halen? Die kan je zo 123 niet kopen.

• kingnbajam
Het gaat inderdaad om een thinpad T60 serie laptop (UT077 model).Ik vreesde al dat het moeilijk zou worden om de videokaart te upgraden. De laptop is van en voor m'n werk, heb het ook nodig om pc games op te spelen/demonstreren. Het is geen goedkoop apparaat en daarom vind ik het een beetje onredelijk om te vragen naar een snellere videokaart. :/ Misschien een luxe-probleem dit, maar als F.E.A.R. al vrij slecht draait, dan vrees ik dat toekomstige games helemaal moeilijk gaan draaien, terwijl ik de laptop nu 1 week heb. Ik heb inmiddels enkele resultaten gezien van 3D mark en de x1600 bv. haalt dubbele scores t.o.v. de x1400. Die kaart zou volgens mij een perfecte upgrade zijn om toch redelijk te kunnen gamen ook.

• kingnbajam
na een zoektocht ben ik er inderdaad achter gekomen dat de x1800 niet te krijgen is los (en volgens mij ook niet in laptops zelf). Wellicht dat de x1600 een optie is, maar dan nog zit ik met lenovo hardware.

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:09
succes met het vinden van een dode laptop waarvan de videokaart nog wel werkt ;)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=41454
Hierin wordt gesteld dat upgraden van een grafische kaart in een notebook in zeer uitzonderlijke gevallen mogelijk is. Maar je kunt er eigenlijk vanuit gaan dat het onmogelijk is, ook al is hij modulair in plaats van onboard...

[ Voor 9% gewijzigd door Canaria op 09-04-2006 11:38 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

idd, het heeft nooit gekunnen en als het toch kan. Dan roept de fabrikant het over de daken in hun marketing.

Men soldeert zoveel mogelijk op het mobo om de laptops compact te houden.

[ Voor 29% gewijzigd door rapture op 09-04-2006 11:52 ]

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Met de nieuwste dell reeks kan het wel gemakkelijk, ik heb al veel mobile 7800gtx kaarten gezien op ebay.
Pagina: 1