Sinds kort ben ik in het bezit van een laptop met daarin een radeon mobility x1400 videokaart met 512MB aan boord. De laptop zelf heeft een centrino duo processor (2.16GHz) met 1GB ram. De laptop wil ik ook gebruiken voor games en na het testen van F.E.A.R. viel de prestatie me toch tegen. In 1024x768 @ 32 bits kleur @ bijna alle settings op medium haal ik gemiddeld 20FPS. Een paar grafische opties uitschakelen (soft-shadows etc.) verbeterde de prestatie niet/nauwelijks.
Nu weet ik dat F.E.A.R. een krachtige machine nodig heeft, dus het is ook niet realistisch dat ik 40+ FPS haal met deze settings. Mijn vraag is dan ook: heeft het zin om te upgraden naar bv. een radeon mobility x1800? Ik weet niet echt waar ik op kan rekenen qua performace-boost. Is het makkelijk om een laptop videokaart te vervangen? De mijne is van Lenovo en ik ben niet bepaald een tweak-expert. Alvast bedankt voor jullie adviezen.
Nu weet ik dat F.E.A.R. een krachtige machine nodig heeft, dus het is ook niet realistisch dat ik 40+ FPS haal met deze settings. Mijn vraag is dan ook: heeft het zin om te upgraden naar bv. een radeon mobility x1800? Ik weet niet echt waar ik op kan rekenen qua performace-boost. Is het makkelijk om een laptop videokaart te vervangen? De mijne is van Lenovo en ik ben niet bepaald een tweak-expert. Alvast bedankt voor jullie adviezen.