P4P800

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• d.exe
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:17
Hallo,
Ik heb een Asus P4P800 en die heeft een 865PE chipset.
Ik ben van plan een S-ATA2 schijf van Hitachi te kopen maar ik hoor van enkele mensen dat dit mobo geen S-ATA2 schijven ondersteund en herkent. Hij ondersteund alleen S-ATA. Is het dan ook gewoon mogelijk een S-ATA2 schijf aan te sluiten en deze te laten draaien op S-ATA snelheid?

Groetjes,

Stephan

Verwijderd

Je kunt ook gewoon een SATA2 pci controller kaartje kopen en je schijf daarop aansluiten.

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-03 21:47
Elke S-ATA 2 hardeschijf ik backwards compatible met S-ATA 1, dus dit is geen probleem. He HD draait dan gewoon op S-ATA snelheid. Veel snelheid zou je niet inleveren omdat de de snelste HD de sneleheid van S-ATA 1 niet eens haalt.

Anders om is dit trouwens ook het geval.

[ Voor 10% gewijzigd door MoNo79 op 09-04-2006 11:11 ]

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-03 21:47
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 11:08:
Je kunt ook gewoon een SATA2 pci controller kaartje kopen en je schijf daarop aansluiten.
Dat kan wel, alleen is erg onnodig. :)

Verwijderd

Ik meen dat op mijn WD Sata II schijf een jumper achterop zat waarme je de schijf op Sata I kon/kan zetten. Kijk anders even op de site van de leverancier, daar wordt denk ik je vraag wel beantwoord.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
Mensen, dit kan dus niet...

Een SATA II schijf word door de 865p chipset niet herkent, en zal blijven hangen bij het detecteren van de schijven... Als ik jou was zou ik dus gewoon een goedkoop controllertje kopen die SATA II ondersteunt en je schijf daarop aansluiten... Als je dit niet wilt zou ik gewoon SATA nemen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Das dus jammer, want dan kan je niet makkelijk upgraden met een bestaande schijf {goed dat je het zegt, had bijna weer een 300Gb S-ATA 2 schijf bij mijn machine gehangen]

Mooooooeeeee......

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

grannymark schreef op zondag 09 april 2006 @ 11:42:
Mensen, dit kan dus niet...

Een SATA II schijf word door de 865p chipset niet herkent, en zal blijven hangen bij het detecteren van de schijven... Als ik jou was zou ik dus gewoon een goedkoop controllertje kopen die SATA II ondersteunt en je schijf daarop aansluiten... Als je dit niet wilt zou ik gewoon SATA nemen.
Een 'SATA2' schijf heeft alle features van een SATA1 schijf plus wat extra's. Zoals eerder gezegd moet dit volgens mij gewoon kunnen dmv bijv. een jumper. Maar misschien spreek je uit ervaring?! ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
jup... Laatst had ik een ASUS mobo met 865p chipset die met geen mogelijkheid een western digital 160 gb SATA II wou toelaten. Ik had op internet gelezen dat 865p chipset niet in staat was de SATA II te herkennen en terug te zetten naar SATA I... Dat met die jumper weet ik niet, maar op die WD 160 gig zie ik geen jumper zitten....

[ Voor 16% gewijzigd door Hammetje op 09-04-2006 13:08 ]

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• d.exe
Als ik de WD1600JS wil kopen klopt het volgens een duitse site http://geizhals.at/a150404.html met het plaatje http://support.wdc.com/images/kb/sataopt1on.gif dat je met de jumper hem op S-ATA kan zetten. Denken jullie dat dit waar is en kan?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:15

Theo

moederbord

ik heb de p4p800 deluxe (zelfde chipset, alleen ide raid support) en een hitachi T7K250 en dat werkt gewoon. Op de hd zit een jumper die je goed moet zetten als hij nog niet goed staat(sata, ipv sata II) en dan werkt het gewoon zonder problemen
(of je moet sata II enabelen met een programma van hitachi zelf, ik heb iig de hd direct uit de doos aangesloten zonder ook maar iets te veranderen en het werkt gewoon)

[ Voor 35% gewijzigd door Theo op 09-04-2006 13:24 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

grannymark schreef op zondag 09 april 2006 @ 13:07:
jup... Laatst had ik een ASUS mobo met 865p chipset die met geen mogelijkheid een western digital 160 gb SATA II wou toelaten. Ik had op internet gelezen dat 865p chipset niet in staat was de SATA II te herkennen en terug te zetten naar SATA I... Dat met die jumper weet ik niet, maar op die WD 160 gig zie ik geen jumper zitten....
Ik zie op elke foto van een WD 160GB drive die pinnetjes zitten, waar de jumpers overheen moeten. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• d.exe
Hier staat dus http://wdc.custhelp.com/c..._sid=lxMVKA4i&p_lva=&p_sp
dat het kan :D. Met een jumpertje!

Bedankt allemaal voor de hulp :)

[ Voor 24% gewijzigd door d.exe op 09-04-2006 13:34 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Afgezien van het feit dat dit een zoekertje is, zit je hier ook nog in het verkeerde subforum. Het staat in de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers beantwoord :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.