[ Direct Adsl ] Verbinding valt telkens weg bij 1 pc.

Pagina: 1
Acties:

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Probleem is als volgt,

Afgelopen dinsdag de modem ontvangen van KPN, ik was nog niet bekend met KPN dus hebben ze mij telefonisch geholpen met het instaleren van het draadloos netwerk op de laptop.
Deze verbinding werkt helemaal primá.

Nu heb ik me desktop weer aangesloten en ging ik daar ook aan de gang met het draadloos netwerk/internet.

Als ik eenmaal verbinding op de desktop heb en ga bezig valt het weer weg, als ik dan herstellen doe dan is het internet er weer voor eventjes.... en dan kan ik weer herstellen.

Pc Specs :
Amd Athlon XP 3000+
A7V880
1024mb Geheugen

WLAN : Speedtouch usb adaptor die met KPN is meegeleverd.

Laptop : Dell Inspiron 8600.

Modem :
Meegeleverde Speedtouch 716

Ik hoop dat iemand de oplossing voor mij heeft want ik vindt het erg irritant.

B.v.d.

Edit : Hij geeft bij de status van draadloze netwerkverbinding wel constant aan dat hij verbonden is.

Edit 2 : Als je dan nog even wacht geeft hij aan dat ik maar beperkte rechten heb?

[ Voor 13% gewijzigd door -Thunder- op 09-04-2006 09:59 ]

Blij Met Wilco

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-04 22:59
Is het niet zo dat je maar met 1 pc online kan zijn?

Maar als je een router hebt die de verbinding deelt, kun je met 2 pc's online zijn.
Of je maakt van 1 pc een servertje.

Verwijderd

Dat modem heeft een ingebouwde router, dus dat kan het probleem niet zijn.

De melding dat je maar beperkte rechten hebt duidt volgens mij op een verkeerde WPA key, weet je zeker dat je die goed hebt ingevoerd? Heb je de CD-ROM van KPN gebruikt voor het instellen op je desktop? Drivers voor je WLAN kaart of USB adapter 100% zeker goed geïnstalleerd?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 10:43 ]

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
De drivers zijn nu goed geinstalleerd, het trappetje staat rechts onderin helemaal groen maar toch valt de boel weg.

Blij Met Wilco

Verwijderd

Wat is de afstand van je draadloze router tot aan je desktop en laptop? Misschien is de afstand te groot. Wat ook kan is dat er een ander apparaat ook draadloos zit uit te zenden op hetzelfde kanaal. Draadloze beveiligings camera's bijvoorbeeld. Wat je dan moet doen is het kanaal op de router wijzigen. Staat volgens mij standaard op 6, gooi hem eens op 8 of 11.

edit: had je vorige reply nog niet gelezen. Als je 'trapje' helemaal groen is mag je er vanuit gaan dat de verbinding 'uitstekend is'.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 11:32 ]

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ander radiokanaal proberen? Of WEP-128 ipv WPA-PSK beveiliging?

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Ik heb aan de desktop maar een netwerk snoer gehangen, die pc wordt toch niet verplaatst, op de laptop werkt de boel draadloos toch goed :).

Bedankt voor de moeite allen!

Blij Met Wilco

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:46

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Heb ook direct ADSL van KPN. Zat aan het begin met wifi ook met dat probleem. Weet nog steeds niet of 't aan Direct ADSL lag of aan m'n router (Linksys WRT54G)/pci kaart (ook Linksys), maar sinds ik niet meer windows de verbinding laat regelen maar de linksys software dit laat doen is de verbinding nooit meer verbroken...

Wellicht het proberen waart om 't door de software van je ontvanger te laten regelen?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik heb dat pakket ook, die USB stick heeft het bij mij iets van 2x gedaan en sindsdien is het over. Nu maar Linksys PCI er voor in de plaats, maar werkt ook niet geweldig. (verbinding valt steeds weg)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1