A8R32-MVP Deluxe piepgeluid van R68?

Pagina: 1
Acties:

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb net een nieuwe PC met een A8R32-MVP Deluxe moederbord.
Nu heb ik hem net geïnstalleerd en nu heb ik een probleempje hij maakt heel erg piepend geluid dit kom vanaf het moederbord volgens mij.

Nu heb ik hier op GOT gezocht en kwam ik topics tegen van mensen die een piepende spoel hebben. Dit probleem heb ik denk ik ook alleen bij mijn komt het vanaf de R68 (blokjes) als ik het goed heb van de bovenste (ik heb namelijk geluisterd met een rietje). Als dat hem niet is dan moet het onder de heatsink komen die er naast zit.
Als ik nu een tie rip (kabelbinder) er tegen hou dan zou toch het geluid weg zijn of anders zijn?
Omdat dit gebeurt namelijk niet. Wat zou het anders kunnen zijn?
Het piepen veranderd trouwens als je bijvoorbeeld gaat scrollen of 3dmark draait of gewoon als je een map of HD aan klikt.

En nog een vraag is het eigenlijk normaal dat de CrossFire Xpress 3200 northbridge tegen de 60 graden word, ik heb er namelijk een censor op van de Aerogate III en die begon ineens te alarm te slaan.

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
Modbreak:Reageer eens ontopic.

[ Voor 86% gewijzigd door BalusC op 09-04-2006 14:36 ]

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je de gevonden topics iets langer had bestudeerd, dan was je ongetwijfeld tegengekomen dat een laagje siliconenkit op de piepende componenten de oplossing kan zijn :) Voorts zou een nieuwe (sterkere en A-merk) voeding of zelfs een mobo-RMA het euvel verhelpen.

Wat betreft de crossfire: check de specs van de videokaarten en kijk eens rond in Videoplanken & Beeldkanonnen.

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb de topics lang genoeg bestudeerd ik weet ook dat het met siliconenkit (elastiek, kripkous) kan oplossen.
Maar wat ik me dus afvroeg als ik een tie rip er tegen aan hou dan moet toch het geluid anders zijn of weg gaan of is dit niet zo. Dit gebeurt namelijk niet.

Ik denk dat ik hem anders maar moet opsturen ik heb nog zo’n bord liggen voor een 2de pc.
Maar ik los het liever zelf op.

En met voeding zit ik wel goed Enermax Liberty 620W.
Maar ik zou voor de zekerheid mijn ander voeding ook nog even testen Enermax Liberty 500W

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb ondertussen alles geprobeerd andere voeding andere videokaart maar niets geholpen.
Ik had dus nog zo'n moederbord liggen dus er zat niet anders op, die er in.
Nu is alles tot nu toe goed geen gepiep en ultra stil zoals ik het wou _/-\o_

Alleen nog even kijken waarom BF2 niet normaal doet ik denk dat het komt door Crossfire.
UT2004 en benchmarks werken wel dus zou wel de combinatie BF2 en Crossfire zijn.

Ik ben iedergeval weer gelukkig alleen jammer dat ik nu alle kabels weer slordig heb en het moederbord RMA moet opsturen.

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-05 07:23

Paladin

Play Ball!

Ik heb hetzelfde probleem met dit moederbord, heb er nu een 550 watt antec voeding inzitten, maar het komt idd naar boven als ik ga 3dmarken of scrollen, met opstarten van sommige games enz.

oftewel ik wacht tot het crossfire dfi moederbord uit is en dan vervang ik deze en gaat hij RMA, zie wel wat ik er later mee doe.

maar ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Niet te druk om maken. Heb het zelfde gehad met mijn moederbord en nu is het weer weg.

• pimpimmers
  • Niet online
Bollebout schreef op maandag 10 april 2006 @ 09:30:
Niet te druk om maken. Heb het zelfde gehad met mijn moederbord en nu is het weer weg.
Niet druk om maken dit was gewoon zo erg dat ik het in bed nog hoorde omdat ik de hele dag er naast zat. En mijn PC is super stil ik heb speciaal van die bitumen maten erin en dit gepiep kwam er boven uit. Ook was die niet stabiel en die ik er nu in heb gelukkig wel.
Ander moederbord is vandaag RMA opgestuurd en ik krijg waarschijnlijk deze week alweer een nieuwe :)

• Xzero
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-09-2023
Heb je nou nog steeds de A8R32-MVP Deluxe moederbord? want ik was zelf ook van plan om de A8R32-MVP Deluxe te kopen... Ik weet nou niet of dit bij alle A8R32-MVP moederborden optreed en hoe dit opgelost moet worden...

• pimpimmers
  • Niet online
Xzero schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:39:
Heb je nou nog steeds de A8R32-MVP Deluxe moederbord? want ik was zelf ook van plan om de A8R32-MVP Deluxe te kopen... Ik weet nou niet of dit bij alle A8R32-MVP moederborden optreed en hoe dit opgelost moet worden...
Ik had het direct dus het kwam niet zomaar, ik had nog een A8R32-MVP liggen en die doet het niet volgende week krijg ik mijn een nieuwe van RMA.

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 14:07
Ik heb wel meer gelezen dat mensen met dit mobo last hebben met een piepend of zoemend geluid, maar de meeste wezen dit toe aan het geheugen. Na testen met een ander merk was het dan weg.

Die problemen met BF2 zouden vanaf bios 0311 opgelost moeten zijn. Was een incorrecte timing in de bios.

• pimpimmers
  • Niet online
4tune schreef op donderdag 20 april 2006 @ 08:27:
Ik heb wel meer gelezen dat mensen met dit mobo last hebben met een piepend of zoemend geluid, maar de meeste wezen dit toe aan het geheugen. Na testen met een ander merk was het dan weg.

Die problemen met BF2 zouden vanaf bios 0311 opgelost moeten zijn. Was een incorrecte timing in de bios.
Van het geheugen weet ik niets van het zou kunnen maar hij maakt nu geen geluid met hetzelde geheugen.
Ik heb ondertussen een nieuwe moederbord voor een 2de PC dus hopen dat die het niet doet. Ander PC de snelste werkt nu prima, van BF2 was ik ook achter gekomen. Dit hebben meedere mensen met een dual core cpu ook andere moederborden hadden er last van.

Verwijderd

Pimpimmers20 : Ik heb je een paar keer zien posten in de 30" Dell topic en vroeg me af welk geheugen je gebruikt nu met het Asus A8R32 MVP bord en waarom :)

Verwijderd

Ik heb ook bij mensen gelezen dat dit door de soundcard drivers kon komen of een storing in je muis... ik vind het allemaal maar vreemd :)
Pagina: 1