Kan niet internetten met Acer 4021WLMi

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-04 22:52
Ik heb het beheer over een Acer Travelmate laptop, type 4021WLMi, die via een sitecom router via multikabel aan kabelinternet is aangesloten. Draait helemaal standaard op winXP, AVG antivirus software.
Het probleem is dat internetpagina's niet geladen worden, hoewel er wel verbinding met internet is.

Allereerst is er de mogelijkheid tot draadloos internet. Heeft gewerkt, maar is nu met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen, hoewel de Acer wel een prima signaal ontvangt. Er is wel verbinding, maar geen verbinding met internet. Het is niet eens mogelijk via het draadloze netwerk een IP adres te krijgen.
Ik heb de modem en router al div. malen gereset, netwerkkaart via systeem/hardware verwijderd en weer opnieuw toegevoegd, maar het blijft niet werken.

Plan B, ook via een kabeltje kan er geinternet worden. Dit heeft een tijd gewerkt, maar ook daar is nu de situatie dat er wel netwerkverbinding is, maar geen verbinding met internet. (de pagina's worden niet geladen)

In het beveiligingscentrum van windows staat de firewall uitgeschakeld, als je via netwerkverbindingen kijkt naar de Lan verbinding staat daar (ook na div. herstarts) dat de firewall is ingeschakeld. Dat is dus al vreemd.

Ik heb zelf het idee dat dit probleem veroorzaakt wordt door het IP adres dat niet goed ververst wordt, hoewel ik meerdere keren ip renew en ip release ed gebruikt heb.
Verder krijg ik ook regelmatig (tijden het proberen de boel weer aan de praat te krijgen) de melding ARP cache wissen lukt niet..

De laptop staat wat verder weg, als ik er een middag ga knutselen wil ik goed beslagen ten ijs komen (en vóórkomen dat ik weer een middag verspilt heb).
Daarom mijn vraag hier op het forum.

Herkend iemand bovenstaand probleem?
Weet iemand wat eraan te doen is?

Uiteraard heb ik alle apparaten al meerdere keren gereset om op die manier te proberen problemen op te lossen.