WiFi slecht op de Apple

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 11:29

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Bij mijn ouders hebben we een draadloosnetwerk met een router van USRobotics volgens mij. Alleen ik heb het probleem dat de verbinding om de haverklap wegvalt op de Powerbook of gewoon slecht ontvangst. Als ik de Windows notebook naast de Powerbook zet op mijn slaapkamer hij deze notebook wel ontvangst maar de Powerbook vind niks.

Heeft iemand enig idee hoe je dit kan oplossen? Een paar maanden geleden had ik hier nog geen last van!!! Mijn vader had een verkeerde WiFi antenne besteld voor een klant, dus we hebben nu ook sterkere antennes dan normaal. Maar nog niks! Radeloos :(

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:34
Weet je zeker dat die antenne wel sterker is?. Misschien is het een ander soort wat anders uitstraalt. (Andere kant op)

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 12:05

DaOverclocker

Overclocker for life...

misschien ander kanaal proberen?

systeem specs

Verwijderd

Wat voor PB is het? Een Aluminium of Titanium?

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Het is wel een feit dat de Powerbook's minder goede ontvangst hebben dan plastic varianten van notebook's. Dit komt logischerwijs door het gebruikte materiaal, desondanks de rubberen zijkantjes waar de antennes van de Airport achter zitten.

Vreemde in jouw situatie is wel dat je eerst wel goede ontvangst had en nu in eens niet meer. Misschien dat er iets niet goed is met die antennes icm de US robotics? Moet trouwens wel zeggen dat de US Robotics die mijn ouder hier hebben staan een aardig signaal uitsturen. Gelukkig. :)

kleurbleur.nl

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20
Heb je ruisonderdrukking aan staan?
Zo ja gelijk uitzetten :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Het is dus niet zo dat je eerst gewoon een goede verbinding hebt, die opeens, uit het niets, wegvalt? Want als je dat wel hebt, heb je misschien hetzelfde probleem als mijn iBook, zie ook het topic Wifi verbinding valt regelmatig weg

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 11:29

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik heb even precies gekeken wat het gebruikte materiaal is bij mijn ouders thuis. Het is een Linksys WRT54G Wireless-G router, en een High Cain Antenna Linksys 7dBi.

Het draadloos netwerk gebruikt WPA als beveiliging, ik zie hem ook niet in MacStumble, en het is ook g netwerk.

Kanaal: 1
Max. Sigh: 47
Mode: Mixed
Security Mode: WPA Pre-Shared Key
WPA Algorithm: TKIP
Group Key Renewal: 300seconds
Firmware Version: v2.08, May 13, 2004, ETSI
AP Name: Linksys WAP54G

Ik heb inmiddels de kanaal verandert naar vijf maar dat zou volgens mij niks uit moeten maken. Omdat de draadloos netwerk hier in de buurt op kanaal 11 zit. 'E'en is toch een stuk verder weg van 11 dan vijf ;)

Verder denk ik dat het slechte ontvangst komt door een bepaalde software update want vorig jaar had ik er helemaal geen last van! Toen ik nog zonder moeite internetten op mijn slaapkamer, nu helaas.

[ Voor 60% gewijzigd door alienfruit op 09-04-2006 18:49 ]

Verwijderd

Mijn Powerbook heeft ook een minder goede ontvangst dan de iBook van mijn vriendin (mijn PowerBook vind 2 access points terwijl de iBook er ca 6 vind). Is eigenlijk ook niet zo heel vreemd omdat de PowerBook volledig van alluminium is en dus in feite een 'kooi van Faraday' is. Ik ondervind echter geen hinder uit de slechtere ontvangst; ik heb thuis altijd prima Airport ontvangst.... :)

Maar eigenlijk zou je van een PowerBook verwachten dat ie minimaal beter presteert dan een iBook ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 20:23 ]

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:39

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:21:
Mijn Powerbook heeft ook een minder goede ontvangst dan de iBook van mijn vriendin (mijn PowerBook vind 2 access points terwijl de iBook er ca 6 vind). Is eigenlijk ook niet zo heel vreemd omdat de PowerBook volledig van alluminium is en dus in feite een 'kooi van Faraday' is. Ik ondervind echter geen hinder uit de slechtere ontvangst; ik heb thuis altijd prima Airport ontvangst.... :)

Maar eigenlijk zou je van een PowerBook verwachten dat ie minimaal beter presteert dan een iBook ;)
Doet ie ook, het is erg goed voor je productiviteit als je niet wordt afgeleid door e-mails met grappige plaatjes en leuke of interessante websites :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
alienfruit schreef op zondag 09 april 2006 @ 15:33:
Ik heb inmiddels de kanaal verandert naar vijf maar dat zou volgens mij niks uit moeten maken. Omdat de draadloos netwerk hier in de buurt op kanaal 11 zit. 'E'en is toch een stuk verder weg van 11 dan vijf ;)
Wi-fi channels zijn als volgt verdeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.research.umbc.edu/~dgorin1/451/wlan/dsss-channel.gif

Dus er kunnen ook nog andere storingsbronnen zijn op andere frequenties, dus wie weet ben je wel beter af met een ander kanaal. Switchen kost niet zovele tijd gelukkig :).

[ Voor 21% gewijzigd door Rafe op 11-04-2006 14:33 ]

Verwijderd

Het is dus best om die storingsonderdrukking af te zetten?
Zijn er dan geen nadelen?
Pagina: 1