Toon posts:

Nieuwe hardware: Geen beeld, alleen Beep codes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag nieuwe hardware gekocht en in elkaar gezet.

* Asus A8N5X moederbord
* Athlon 64 Venice 3000+
* 1 x 512MB
* 1 x XFX Geforce 6600 LE
* 1 x Aopen kast met 300 W voeding.

Als het ik het systeem aanzet gaan alle ventilatoren draaien maar ik krijg geen beeld. Het moederbord geeft een lange en twee korte beeps. Volgens http://www.comptechdoc.org/hardware/beepcodes/index.htm betekend dat "A video error has occurred and the Bios cannot initialise the video screen to display any additional information.". Ik heb geprobeerd om het bios te resetten, maar dat helpt niet. Ik heb de video er nog een keer uitgehaald en opnieuw geinstalleerd, maar dat heeft ook niet geholpen. Kan iemand mij hier misschien verder op weg helpen.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-05 20:32
Klinkt misschien een beetje lullig, maar ik heb het al meerdere keren zien gebeuren. Als je je toetsenbord en je muis verkeerd aansluit, dus omdraait krijg je ook die error. En aangezien je het niet snel in die hoek zal zoeken.. Het zal wel niet, maar wie weet :Y)

Hallo met Tim

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

- wat geeft moederbordboekje aan?
- videokaart goed aangedrukt?
- andere voeding met meer Wattage?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het de aansluiting van het toetsenbord en muis gecontrolleerd, maar dat maakt geen verschil :(.

- wat geeft moederbordboekje aan?
Het moederbordboekje geeft helemaal niets aan.Er is geen sectie opgenomen over troubleshooting of iets dergelijks.

- videokaart goed aangedrukt?
Ik heb de videokaart er nog een keer uitgehaald en opnieuw ingezet. Volgens mij kan ik hem niet verder aandrukken en zit de kaart goed in de socket.

- andere voeding met meer Wattage?
Deze optie kan ik pas later testen. ik heb geen andere voeding tot mijn beschikking.

Verwijderd

de 12volt stekker aangesloten?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Welke BIOS heb je?
http://support.asus.com/d...ame=A8N5X&SLanguage=en-us
A8N5X BIOS version 0902
1- Fixed RIS failed with NV onboard LAN due to IRQ conflict.
2- Fixed system hangs on POST while installing some PCI-E x16 VGA cards.
3- Update AWDFLASH to V1.17

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem opgelost. Het was alweer een tijdje geleden dat ik een computer in elkaar gezet had en ik heb de 12 volt aansluiting op de videokaart helemaal gemist. Het stond ook nergens in de handleiding. Maar goed, na het aansluiten van de 12 volt deed alles het naar behoeven :)

In ieder geval bedankt voor de tips :)
Pagina: 1