Toon posts:

[AE] Setup in client mode

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis internetplusbellen van de KPN. Heb een wireless modem, 'Experia', Gigaset SX551 WLAN dsl. Om te kunnen internetten en muziek te kunnen streamen heb ik al op talloze wijzes getracht m'n Airport Express (laatste firmware, 6.3) in draadloze client mode-, dan wel wds client te configureren.

Opstelling: Wireless modem, powerbook draadloos aangesloten, ae in stopcontact met alleen stereo-snoer aangesloten.

Tot nog toe zonder resultaat. Het enige resultaat is dat m'n AE uiteindelijk om de seconde oranje knippert (wat volgens de apple website betekent dat hij geen IP-adres toegewezen krijgt) en ik 'm niet meer kan selecteren en configureren met het airport hulpprogramma. Dit lukt pas weer na resetten van de AE, waarna ik alles opnieuw kan proberen. Affijn, dit dus ondertussen op talloze wijzes gedaan, elke mogelijke configuratie-combo uitgeprobeerd. Op internet gezocht, genoeg informatie gevonden (ACL uitgezet en ook aangezet met configuratie van het MAC-adres), maar het wil maar niet lukken. De AE blijft maar oranje knipperen...

Iemand die me verder kan helpen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 23:08 ]

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 20:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

je wil hem alleen maar gebruiken om airtunes te gebruiken en niet om je wireless netwerk uit te breiden? dan moet je hem als client laten joinen, en dan in itunes selecteren, hij zal dan niet los in je airport menu komen te staan aangezien die een client is en geen basestation

blup

Verwijderd

Topicstarter
dat is precies wat ik probeer te doen (wds heb ik eenmaal geprobeerd, puur omdat client-mode niet werkte), maar uiteindelijk wil ik 'm inderdaad als client-mode configureren. Ik weet dat hij dan niet in je airport menu komt te staan, maar hij komt ook niet in itunes te staan, aangezien hij oranje blijft knipperen (en dus geen ip-adres toegewezen krijgt)

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

stomme vraag mischien, maar staat de express wel in range van het basestation?

blup

Verwijderd

Topicstarter
ja, zit hooguit 2 meter tussen, bij het configureren met de configuratie-assistent vind ie 'm ook zonder problemen.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

probeer eens een eerdere firmware, 2 versies terug bij voorkeur, gewoon om te kijken of ie em dan wel pakt, er zijn nl nog wat onopgeloste issues die wel werken met oudere versie

blup

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hetzelfde al met eerdere firmwares geprobeerd... Zelfde probleem :(

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

tlijkt erop alsof het probleem hem zit in het feit dat de router van je geen ip uitdeelt aan de express. probeer s de express te powercyclen (uit stoptcontact en na 10s er weer in), of probeer hetzelfde met je router, even wachten tot ie compleet is opgestart en dan ook met de express

blup

Verwijderd

Airport Express met nieuwste firmware werkt perfect als client hier. Als ik het zo lees denk ik dat je de wlan beveiliging niet goed hebt ingesteld op de AE.
Pagina: 1