sound: azt2316 onder SuSE 6.4

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:33
ik heb een aztech 2316 (ook wel soundgalaxy genoemd) soundkaartje in mijn linuxbak en ik ben al een tijdje geleden aan het klooien geweest om dat ding aan te slingeren..

alleen met dat pakketje dat erbij zit lukt het me niet, iemand een idee wat ik verkeerd doe (ps de standaard sb-pro driver werkt ook niet)..

(ik gebruik trouwens dat standaard sounddriver pakket, kan ff niet op de naam komen, zal het wel opzoeken als ik weer thuis ben vanmiddag)..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Aztech is moeilijk aan de gang te krijgen en ze ondersteunen niet veel. Zelfs Windows 2000 wordt NIET ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aztech kaartjes zijn echt bagger..ik vind het knap als je hem aan de praat krijgt maar ik vrees het ergste, alleen onder dos wil je ze met een gelukje nog wel aan de praat krijgen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik ga zaterdag een nieuwe geluidskaart halen. Niet omdat hij kapot is, nee maar omdat mijn Aztech geluidskaart (nieuwste model) geen Windows 2000 ondersteund. Een ontnuchterend belletje naar Amerika gister bevestigde dit. De drivers gaan ook niet komen. Moet maar even een SB live aanschaffen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
hmm
die aztech heb ik nooit probs mee gehad
heb hem aan de praat gehad onder win3.1, win95, winNT4, win98 en win2k!!
nou linux nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
de kaart is trouwens ZEKER meer dan 5 jaar oud .. heb overigens geen ervaring met aztech PCI kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
yieeeeeeeha
ik heb hem werkend !! :D
ff naar yast2 gegaan en daar de volgende specs opgegeven:
Aztech Sound Galaxy module in ALSA..
dan io 0x220, wss 0x530, irq 9, dma 1 en dma buffer op 64 .. mijn fout was dat ik de 0x vergeten was en de hexadressen dus niet omgezet werden, en ik wist de precieze buffersize niet maar daar ben ik achter gekomen na een bezoekje aan de ALSA site 8-)

Pagina: 1