FTP toegang op psp

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-03 19:21
Dit probleem is al weer opgelost, maar nu heb ik weer een andere vraag, zie mijn laatste post in dit topic...

_________________________________________________________________________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voordat jullie gaan zeggen dat dit in het psp topic hoort, graag eerst even dit lezen ;)

Ik wil een ftp server opzetten zodat ik met mijn psp dmv een homebrew programmaatje in mijn pc kan browsen zeg maar. Alleen ben ik niet zo thuis in het netwerken.
Dit is de huidige situatie:

Ik heb een wired modem/router.
Op 1 poort heb ik een draadloze router aangesloten. De draadloze router is weer verbonden met een pc, dmv een kabeltje!

Dus nu wil ik een ftp map maken die ik met mijn psp overal in het huis kan bekijken. Hoe maak ik deze??

edit: de draadloze router heb ik als acces point ingesteld, dus alle firewall en router functies zijn nu gedisabled. Ik kan hem weer als 'echte router' laten functioneren uiteraard.

[ Voor 37% gewijzigd door stimpyMGS op 09-04-2006 17:42 ]

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-04 16:34
Je kan niet simpelweg een map 'delen'. Je zal een ftp-server op moeten zetten. Hier heb je genoeg software voor, moet je maar ff googlen. Het is vrij persoonlijk welke je goed vind. Ik kwam laatst toevallig golden ftp ofzo tegen, die echt supermakkelijk werkt, je hoefde helemaal niets te doen. Daarom vond ik het bagger, maar misschien is het voor jou juist handig.

offtopic:
Waarom heb je nou eigelijk 2 routers? Kan je die wired niet net zo goed weghalen.

• stimpyMGS
ik weet dat ik daarom een ftp programma nodig heb :Y) alleen weet ik dus niet hoe die dingen werken. Ik zal dat programma wat je noemde eens proberen, kijken of dat werkt. Maar zijn al die ftp programma's niet erop gemaakt om te werken op een pc met een draadloze netwerk kaart? want die heb ik dus niet...

ah ik heb het al gevonden. Ik had de draadloze router eerst als acces point ingesteld. Dat blijkt dus niet te werken. Ik heb de router functies weer ingeschakeld, poort 21 geforward, en nu werkt het!

[ Voor 26% gewijzigd door stimpyMGS op 09-04-2006 01:13 ]

• stimpyMGS
Ik heb nu een ftp server draaien op mijn psp. De psp zegt nu dat er een ftp server draait op: ftp://192.168.2.2/
als ik hiernaartoe ga met mijn ftp client, of met internet explorer kan ik gewoon de inhoud van mijn psp zien. Anderen kunnen dit niet. Hoe zorg ik ervoor dat ik op een willekeurige computer de ftp server van mijn psp kan bereiken? Het liefst met internet explorer omdat dat natuurlijk overal beschikbaar is (als ik op mijn eigen pc via internet explorer de ftp server opzoek werkt hij gewoon)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-04 22:25

• stimpyMGS
dus het probleem ligt bij de anderen? ik heb poort 21 geforward, dus als anderen dat doen kunnen ze gewoon toegang krijgen tot mijn psp ftp server?

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-04 16:34
stimpy-NL schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:55:
dus het probleem ligt bij de anderen? ik heb poort 21 geforward, dus als anderen dat doen kunnen ze gewoon toegang krijgen tot mijn psp ftp server?
(Je wou toch juist een ftpserver op je pc, nu heb je het over een op je psp?) Maar goed; Anderen hoeven geen poorten open te zetten, om toegang te krijgen tot een ftpserver > Dus, nee. Anderen hebben zo al toegang tot je server (als jou port geforward is.)

• stimpyMGS
als ik dat programmaatje op mijn psp start staat er dat er een ftp server is opgezet op ftp://[adres].
als ik daar met een ftp client, of met internet explorer naartoe ga krijg ik de inhoud van mij psp te zien. Bij anderen lukt dit niet.
DEVoTi0N schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:57:
[...]
(Je wou toch juist een ftpserver op je pc, nu heb je het over een op je psp?) Maar goed; Anderen hoeven geen poorten open te zetten, om toegang te krijgen tot een ftpserver > Dus, nee. Anderen hebben zo al toegang tot je server (als jou port geforward is.)
Bij mijn eerste post wist ik niet dat dat programma puur en alleen voor het opzetten van een ftp server was :P , ik dacht dat je er ook mee in ftp's kon browsen, vandaar...

maar hoe komt het dan dat anderen niet op mijn ftp kunnen kijken?

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-04 19:29
stimpy-NL schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:22:
als ik dat programmaatje op mijn psp start staat er dat er een ftp server is opgezet op ftp://[adres].
als ik daar met een ftp client, of met internet explorer naartoe ga krijg ik de inhoud van mij psp te zien. Bij anderen lukt dit niet.

[...]

maar hoe komt het dan dat anderen niet op mijn ftp kunnen kijken?
je moet zorgen dat poort 21 (die van de ftp server is) kan communiceren met internet dit moet je in het modem en of router even instellen. Je moet dus gaan portforwarden. Als je denkt dat het eindelijk werkt kun je zelf even testen met http://web2ftp.com/ je internet ip invullen en de rest kan kun je kijken of er van buitenaf verbinding gemaakt kan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door 5mebibyte op 10-04-2006 19:28 ]

verdwaalde ict'er op elektro!

• stimpyMGS
ja dat forwarden moet wel goed zijn gegaan, want ik kan zelf toegang krijgen tot de ftp server.
de site doet het trouwens niet...

[ Voor 16% gewijzigd door stimpyMGS op 11-04-2006 13:13 ]

Pagina: 1