Toon posts:

Sweex Voyager Case - foto's?

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een misschien nogal rare vraag.
Sinds kort ben ik op zoek naar een behuizing voor een computer die ik ben aan het samenstellen. Het wordt een dual 733Mhz servertje. Probleem is nu, het moederbord is nogal groot (ongeveer 30x30cm).
Bij het zoeken naar een case ben ik op de Sweex Voyager uitgekomen.
Ik heb de afbeeldingen van de fabrikant gevonden, maar die zeggen nogal weinig vind ik.
Vandaar mijn vraag:
Heeft hier iemand zo'n case of foto's van de zijkant van deze case (liefst met op zijn minst 1 cd-romstation gemonteerd)?
(Ik heb dit nodig om te kunnen zien of het moederbord wel degelijk in de kas past.)

Met vriendelijke groeten,
BSquirle

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het is een standaard ATX kast dus moet het altijd wel passen. Misschien dat jouw MB een geval apart is maar omdat je het merk en type niet opgeeft kan ik er niets zinnigs over zeggen.

[ Voor 50% gewijzigd door Guardian Angel op 08-04-2006 22:07 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 22:06:
Het is een standaard ATX kast dus moet het altijd wel passen. Misschien dat jouw MB een geval apart is maar omdat je het merk en type niet opgeeft kan ik er niets zinnigs over zeggen.
Sorry, was ik vergeten.
Het gaat hier om een Intel STL2 Server Board

Verwijderd

Volgens de PDF: Extended ATX board form factor (12” x 13”)

ftp://download.intel.com/.../server/stl2/stl2_tps.pdf

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
NEEEEEE!!!. je doet toch geen intel serverboard in een sweex kast :X :X :X :X

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

idd, ranzig... een serverbord in een Sweexcase.

maar goed, afgezien van het onetische aspect eraan. Sweex maakt alleen ATX meuk, geen EATX. Daarvoor zul je toch moeten kijken naar bijvoorbeeld een Chieftec Dragon, Coolermaster Stacker of Intel SC5250 (er zijn er nog veel meer, maar van deze weet ik zo uit mijn hoofd dat ze EATX zijn).

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet dat zo'n grote kast veel beter zou zijn.
Maar ik probeer momenteel de goedkoopste oplossing uit te zoeken.
(en dat bleek die sweex te zijn :P )
Als ze de 5.25 bays van die sweex-kast niet te lang hebben gemaakt, dan zou dat moederbord daarin kunnen passen.
Dan kan ik eventueel later nog een andere kast zoeken.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
dremel? :+ lost al je problemen op past het niet dan laten we het passen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je zult zeker een hamer moeten gebruiken om een EATX plank in zo'n kast te krijgen. Die dingen zijn gewoonweg niet diep genoeg. Bij veel Sweexrommel is het zo dat je een fullATX bordje (dus 12" hoog en 9,6" breed) er al niet eens in krijgt. Ik heb het ooit gehad met een Gigabyte 60XE, die simpelweg niet pastte, en dat was nou niet echt een groot bord te noemen.

Je kunt denk ik beter in 1 keer 60 euro uitgeven en gelijk goed zitten, dan eerst 30 euro voor een kast en je mobo daar nooit fatsoenlijk in kunnen krijgen en vervolgens nog eens 60 euro voor een kast.
Ik kan natuurlijk niet in jouw portomonnee kijken, maar persoonlijk zou ik een kartonnen doos van de lokale appiehein nog verkiezen boven een sweex case als het toch goedkoop moet (voordeel van kartonnen doos is dat hij ruim is, en net zo stevig).

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nou, reken maar dat het niet past. Normaal gesproken past een ATX bord maar net, een EATX zou achter de 5,25" bays verdwijnen, en dat kan vaak niet door condensatoren en aansluitingen die dan in de weg zitten.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• DECOY88
(overleden)
niet zo negatief over doos, doos is nog sterker :+

[ Voor 4% gewijzigd door DECOY88 op 08-04-2006 23:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, het was nochtans de grootste sweex case die ik kon vinden...
Depth: 490 mm
En heb ongeveer 30cm daarvan nodig voor het moederbord, had gehoopt dat dit zou werken.

en qua prijs, deze sweex case kost 60 euro (met PSU)
een coolermaster stacker kost meteen meer dan 120€ (zonder PSU)

Zijn er mss goedkopere E-ATX cases die ik over het hoofd heb gezien?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ten eerste, neem geen sweex PSU voor zo'n systeem. Je moet sowieso een goede voeding hebben (tenzij je niet van je dual mobo houdt en het niet erg vind dat zo;n voeding je mobo sloopt). Dus wat dat betreft moet je die kosten er ook bij meerekenen.

de CM stacker is wel een van de duurste (imho ook wel een van de mooiste) kasten.

maar kijk eens naar:
pricewatch: Chieftec CA-01B-B-SL (E-ATX, Geen PSU, Zwart)
pricewatch: Thermaltake Xaser III V1000D (E-ATX, Geen PSU, Blauw, Window)
pricewatch: Inwin X710 (E-ATX, 430W, Zilver)

als je niet te duur uit wil zijn kan ik je die Inwin kast aanraden. Is van het type "laat hem vallen van 3 hoog en hij is nog heel" en dan ben je een tientje meer kwijt dan die Sweex die je nu op het oog hebt.
Zit trouwens ook een voeding bij... die zijn niet van mega kwaliteit, maar alsnog een pak beter dan die sweex over het algemeen.
die zijn niet eATX over het algemeen

[ Voor 21% gewijzigd door TERW_DAN op 08-04-2006 23:21 ]

• DECOY88
(overleden)
bierkrat?
Pagina: 1