als je iets in je pc bouwt , zorg dan dat je
1. genoeg ruimte neemt , een kleine gourmet of grill of oven of zo heeft ruimte nodig ik denk wel dat 3 cdrom bays door je constructie opgeslorpt gaan worden
2. zorg dat je het benodigde vermogen ergens kan halen zonder iets te overbelasten, aftakken van je huidige voeding lijkt mij geen goed idee, 220 volt of een tweede voeding wel.
3. werk veilig, zeker als je met 220 volt werkt, en zorg dat er niks ontploft of smelt, en daar bedoel ik respectievelijk je zekering en je pckast mee.
4. zorg dat je de boel goed isoleert, keramische stenen kunnen daarvoor geschikt zijn, maar ze zijn duur. zoek het maar uit. dit is nodig om je pc te beschermen en het vermogen van je verwarmingselement te beperken
5. test alles voor je het in je kast bouwt of zorg dat je een kast hebt die je niet dierbaar aan het hart ligt
6. zorg dat dat verwarmingselement regelbaar is , daarbij denk ik aan aan/uit maar ook aan een dimmer (triacschakeling) om alles traploos te kunnen regelen
7. zorg voor een raampje van hittebestendig glas vooraan , zodat je je eten kan zien, iets is aangebrand voor je het weet , zeker als je zeer geconcentreerd aan het fraggen bent
verder : een heatpipe gaat nooit of te nimmer lukken , noch prescotts omdat je elementen 200 a 250 graden moeten doen en dat kun je niet halen met een processor , want op die temps is die dood.
phase-change is evt een optie, net als een pelt als verwarmingselement, maar bedenk dat je met een pelt max 125 graden kan halen, want die zijn van hetzelfde materiaal gemaakt als je processor, namelijk van Si .
phase-change gaat, maar je gaat dan echt met meerdere trappen moeten werken en ik denk dat je dan een pomp/compressor moet nemen die die temperaturen aan kan, en die zijn erg duur.
veel succes!
[
Voor 3% gewijzigd door
successor op 15-04-2006 16:24
]
Out of the box? What box? There is no box.