Rare referrers in stats

Pagina: 1
Acties:

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Sinds enige tijd wordt mijn site erg vaak bezocht met (volgens mijn shortstat statistieken) als referrers sites als deze:

all-apparel-online.com
beauty-health-care.com
american-home-electronics.com
online-vitamins-shoppe.com
allbestrx.com
american-books-store.com
home-goods-store.com
fda-approved-rx.com
jewelry-watches-store.com

Mijn site is een simpel wordpress weblogje met Nederlandse stukjes over van alles en nog wat, na hun bezoek (alleen de hoofdpagina volgens pathstats) laten zij ook geen commentaar achter op de artikelen. tenminste ik kan er niets van terugvinden, ook niet in het spamfilter..

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Home Assistant configuratie

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-02 15:33
vaak wordt dit gedaan om in de publieke stats terug te komen, welke google dus ook zal vinden, die URL zal oppikken, wat die site een hogere ranking geeft.

Triest maar waar.

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
.Peter schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 21:32:
vaak wordt dit gedaan om in de publieke stats terug te komen, welke google dus ook zal vinden, die URL zal oppikken, wat die site een hogere ranking geeft.

Triest maar waar.
dank, ik had er nog nooit van gehoord.. heb op deze site al een oplossing gevonden m.b.v. .htaccess en dat heb ik dan ook toegepast..

Home Assistant configuratie

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb dit ook eerder gehad en de requesturlpath is in alle gevallen 1 van de statistiekenpagina's. Sindsdien had ik een rewrite in de Apache httpd.conf gezet dat deze spammers laat redirecten naar zichzelf :Y) Tot nu toe werkt dit nog steeds uitstekend en volgens de statistieken zijn ze na 2 weken ermee gestopt. Voorheen kreeg ik gedurende 1 week ongeveer 200 hits per dag van een van deze adressen :/

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 14:43

Shaidar

Sorry voor de bump, maar kan je eens zeggen wat je dan in je httpd.conf genoteerd hebt?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Ik ben ook wel benieuwd naar een degelijke redirect regel in de httpd.conf

Sommige mensen....

• MaKK0
  • Laatst online: 06-12-2024
Dat zegt The_Fes toch al, op de pagina hier boven? :S

Was er nog niet actief naar opzoek geweest, maar fijn om er zo tegen aan te lopen. Ik ga het even proberen.
Bedankt iig!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mijn filter:

knip

Ook had ik tegelijkertijd in de statspagina's de volgende regel toegevoegd:
HTML:
1
<meta name="ROBOTS" content="noindex,follow">
Dus de statspagina's worden niet geindexeerd door de robots en de eventuele spammers kunnen ze ook niet meer via Google vinden :) Hiermee had ik overigens ook enkele loze infinite loops kunnen oplossen. Op mijn forum werd namelijk 1x het woord Qwyzzle genoemd, Google zag dat en dit kwam later ook op de Forum Google Searches statspagina terecht, omdat iemand ernaar zocht en op mijn forum stuitte. Dit leverde extra hits op. Op den duur stond mijn Forum Google Searches statspagina in de 1e pagina wanneer je op Google zocht naar "qwyzzle" :X 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door BalusC op 26-05-2006 07:23 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jzs, de spam breidt zich uit naar de Google Searches statspagina :r
http://balusc.xs4all.nl/srv/sta-srv-src.php

Vanavond maar eens het filtertje uitbreiden.

edit:
Ik heb mijn filter hierboven maar eruit gehaald. Ik denk dat die spammers hier ook rondlezen. Mail maar als je interesse hebt.

[ Voor 36% gewijzigd door BalusC op 26-05-2006 07:23 ]

• Xandrios
  • Laatst online: 11:58
Pagina: 1