[Centos] Installatie hangt vast of reboot op proliant 8000

Pagina: 1
Acties:

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:58

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Topicstarter
Ik heb voor een leuk bedragje een Compaq Proliant 8000 op de kop getikt. In het kort de specs:
4x PIII Xeon 550, 2 Gb RAM, 5x 18,2 Gb SCSI in RAID5, 2x 4250ES Smart Array Controllers

Nu probeer ik al een tijdje centOS 4.3 erop te installeren, maar ik heb grote problemen met de installatie. Ik heb ook nog een CD van Ubuntu 5.10 liggen en deze wil ook met geen mogelijkheid opbooten in de installatie.
Ik heb de aanwijzigen gevolgd volgens deze howto:
http://www.cpqlinux.com/linux.html

De symptomen zijn als volgt (na het booten van de setup CD):
Als ik niet met de switch mem=960M installeer, dan loopt hij vrijwel in het begin vast. Mét deze switch is het laatste wat ik zie de PS2 muisdriver. Het scherm springt in powersave mode, en na een paar seconde een warme herstart van de server.

Dit heb ik al geprobeerd:
In de BIOS het OS type op Linux gezet
grafische install mode uitschakelen met de 'text' parameter
grafische install zonder monitorcheck en geforceerde resolutie
de 'noprobe' parameter die hardware probing uitschakelt
ACPI parameters aan/uit gezet: noapic, nolapic, acpi=off
In de BIOS 'allow shared IRQ' aangezet en uitgezet
In de BIOS acpi support aan en uit gezet

Compaq Diagnostics zegt dat alle hardware 100% in orde is na uitgebreide checks. Ik heb het systeem volgens de guides van Compaq al eens helemaal opnieuw ingericht, inclusief het opnieuw aanmaken van de RAID5 array. Niks mag baten en ik ben een beetje aan het eind van mijn Linux latijn.

Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen. Ik heb deze server speciaal gekocht om er Linux op te draaien. Ik weet dat windows geen probleem is, maar dat wil ik niet!! Alvast bedankt voor het meedenken :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-02 11:59
Heb je er al wel eens een memtester op los gelaten?
Misschien is het geheugen wel heel erg brak waardor je gewoon niets nuttig in kan laden (of laten draaien).

Probeer daarna ook eens met de hardware te shufflen, met maar 1 hdd, non raid, etc etc

Whoo-ah.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:58

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Topicstarter
memory is getest en OK, en om eerlijk te zijn heb ik deze server juist gekocht vanwege zijn features als hardware RAID5, voor grotere zekerheid. Ik wil dus eigenlijk helemaal niet draaien zónder deze configuratie. Windows heeft er perfect op gedraaid dus ik vermoed niet dat er hardware kapot is eerlijk gezegd.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW