Gef. 6800 geeft ongeldige bewerkingen

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 17:05

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
Hi allemaal

Ik heb op een hoop gezocht hier maar niet direct mijn antwoord kunnen vinden, want het meeste gaat over artifacts of complete vastlopers, maar ik zit er tussen in zegmaar, en de gigantische topics van het geforce zoveel doorlezen a 20 delen a 20 paginas, bedank ik voor.

Ik heb sindsdien me pc geupgrade (lijstje met specs onderin) en daarin zit een gave geforce6800 (Asus V9999/TD) Dat tesame met de P4 640, heb ik dus Windows XP prof. x64 versie erbij genomen, en alle drivers voorzien van het 64bit platform. De laatste intel drivers, de laatste asus drivers, 't laatste nvidia forceware pakket (dus, 81.85, 81.98, 84.21).

De koeling van de kaart is ook goed, er zit een zalman pakket op (Zalman ZM80D-HP + ZM-OP1) en de kaart en geheugen heatsinkjes zijn lauw. Zelfs onderklokken helpt niet.

Ok, wat is je probleem dan :?

In diverse spellen zoals NFS:U 2, Max Payne krijg ik een dikke error met de tekst ongeldige bewerking. Verder zegt het echt niets...Alleen dat het plaats vond in of de uitvoerende exe , of bijv. de ntdll.dll of weer een ander ding. Ook als ik een divx filmpje bekijk (tribute filmpje van 3dfx discussie topic) crasht ie op een gegeven moment, wel telkens rond 3 minuten, dus zou je denken ah! filmpje corrupt, maar wat verklaart die crashes van de spellen dan?
Het meest gekke is, zeker in max payne, want die stop er met het laden al mee, als je de grafische details naar normal zet ipv high, textures op 16 bit dan doet ie het wel, idem voor NFS:U 2, zet de FSAA en wat andere dingen stukje lager en heej, ik kan blijven racen.

Als ik de hele dag in windows zit, lekker internet, patience speel dan is er geen wolkje aan de lucht, maar zodra dr wat grafischer werk bij komt, lijkt-ie er de brui aan te geven :/

Specs nog even, de onnodige zaken even ertussen uitgelaten:

Processor Intel Pentium 4E 640 3,2GHz HT (64bit) (boxed cooler)
Moederbord Asus P5P800, Intel 865PE Chipset
Geheugen 2x 512MB Corsair DDR400 PC3200 (2.5-3-3-8)
Videokaart Asus V9999/TD (geForce 6800 128MB GDDR3) - Zalman ZM80D-HP + ZM-OP1
Harddisk Maxtor DiamondMax Plus 9-series 120GB 7200rpm (Maxtor 6 Y120L0) @ UATA100
Geluidskaart Creative SoundBlaster Live! 5.1
Extra Cooling 1x 120mm Fan @ 12V
OS Windows XP Pro (SP1), x64 version

Wie heeft een suggestie of idee wat dit zou kunnen zijn?

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Heb je de temps al goed na gecheckt?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Klinkt als een voedingsprobleem.
Welk merk en type voeding zit er in de pc?

Verwijderd

Voeding? Zou het niet gewoon de videokaart zijn die te warm wordt? Persoonlijk zou ik gewoon naar de informaticaboer gaan, mijn voordoen als de grootste computerdebiel, en vragen dat ze mijn videokaart vervangen omdat die niet meer werkt (ze is toch nog in garantie...). Als je hetzelfde probleem krijgt met je nieuwe grafische kaart, dan kan je verder gaan zoeken.
Oh ja, check ook even of de voltages van je AGP bus wel kloppen. Dat bedoelt ShellGost misschien met een voedingsprobleem?

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:13
hij zget dat hij heeft geupgrade, maar van een geupgrade voeding zie ik niets terug. ik denk dat je nou een 250 watt ofzo hebt? Dat is niet krachtig genoeg voor zo'n systeem. Sluit er eens een andere voeding op aan en kijk of ie dan wel werkt.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:29:
Voeding? Zou het niet gewoon de videokaart zijn die te warm wordt? Persoonlijk zou ik gewoon naar de informaticaboer gaan, mijn voordoen als de grootste computerdebiel, en vragen dat ze mijn videokaart vervangen omdat die niet meer werkt (ze is toch nog in garantie...). Als je hetzelfde probleem krijgt met je nieuwe grafische kaart, dan kan je verder gaan zoeken.
Oh ja, check ook even of de voltages van je AGP bus wel kloppen. Dat bedoelt ShellGost misschien met een voedingsprobleem?
Een overall voedingsprobleem.
Een vriend van mij heeft dat ook gehad met een Ati 8900XT geloof ik.
Hij hoefde alleen maar AA aan te zetten en z'n systeem reboote spontaan...
Andere voeding erin en het probleem was over....

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je nu ook eens even op zijn linkje drukt dan zie je dat hij een Enermax Noisetaker 485W voeding heeft. Niet bepaald een 'noname 250 watt'.

@TS: Heb je al een keertje memtest gedraait? Is daarnaast de tribute divx de enige die vastloopt, of heb je het ook bij andere films?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
sorry, vergeten te melden, dank Janoz!

de kaart word zelf niet warm wat ik al vermeld had, net aan lauw. de geheugen heatsinkjes idem. maar 485W lijkt me toch wel voldoende :?

ik zal voor de gein eens een AT voeding er naast zetten voor wat extra stroom, maar ik ben bang dat het niet helpt. En de memtest zal ik ook doen, maar dan moet ik eerst een floppy drive zoeken B)

jullie horen nog van mij :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een extra voeding er bij lijkt mij eerst niet nodig. Daarnaast stel ik 2 vragen in mijn bericht. Zou je op de tweede vraag nog antwoord op kunnen geven?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
eh ja, maar dat zei ik, zou ik even gaan doen ;)

Ik heb net de nieuwst memtestx86 (3.2) gedraait, 3x alle testen gehad en er kwam niets naar boven.

Ik heb tot nu toe alleen met die tribute film een crash gehad. ik zal eens wat andere divx films draaien, kijken of die ook stoppen.

hoe wazig dit probleem :/

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:48

Archimond

Lopende Helpdesk

Probeer eens te testen met Prime95 op hoge prioriteit (te vinden in 1e link van google als je gaat zoeken)
Als het goed is moet je na 8 uur zelfs geen fouten krijgen, je kan ondertussen gewoon doorwerken.

Post ook eens de temps en voltages van Speedfan of Everest van www.lavalys.com.

Nu een leuke test voor je: probeer 3Dmark03 en later ook 3Dmark05 uit te voeren.

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
3dmark03 en 05 lopen wel door, ik zal prime95 even wat laten stoken, kijken wat de temps doen. tnx voor de tip

[edit]
3dmark06 ook trouwens, maar best langzaam :'(

[ Voor 21% gewijzigd door Barreljan op 10-04-2006 18:55 ]

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
prime95 draait nu sinds 19:00 ongeveer, en de temp blijft schommelen tussen de 45 en 49 graden. althans de cpu. Systeem zegt 24 graden, vid kaart geen idee. warmte is het niet denk ik.

tevens heb ik een andere film gekeken, de tribute film is btw xvid, dus maar een xvid opgezet en die draait zonder problemen. Ok! filmpje doet vreemd. Maar de spellen, zeker met AA aan gaan nog steeds onderuit

ik heb een paar errors uit mn eventlog gehaald:

Faulting application speed2.exe, version 0.0.0.0, faulting module speed2.exe, version 0.0.0.0, fault address 0x00040089.

Faulting application maxpayne.exe, version 1.0.0.0, faulting module ntdll.dll, version 5.2.3790.1830, fault address 0x0002b4d0.

Faulting application maxpayne.exe, version 1.0.0.0, faulting module maxpayne.exe, version 1.0.0.0, fault address 0x0023c964.

Faulting application wmplayer.exe, version 10.0.0.3700, faulting module divxdec.ax, version 5.1.1.1031, fault address 0x00046783.

wie heeft er nog opties?

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:48

Archimond

Lopende Helpdesk

Welke codec pack gebruik je en heb je de laatste patches van de spellen geinstalleerd?

Probeer eens de oude te verwijderen en van www.free-codecs.com K-lite codec pack 2.71 Full te installeren.
Pagina: 1