Mandrake 7.2 en Bootmagic 6.0???

Pagina: 1
Acties:

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Het zit zo. Ik heb Mandrake geinstaleerd op een Linux Native en ook een swap driver aangemaakt. (duuh) Ook heb ik 2 fat32 primaire partities. Een met win2kpro en een met winme. Ik heb altijd bootmagic gebruikt voordat ik mandrake kreeg. Ik wil dat dus blijven gebruiken want ik heb er voor betaald. Ik had bootmagic geinstaleerd op mijn win2k partitie. Toen ik mandrake 7.e had geinstaleerd koos ik aan het einde van de setup. Install bootprogram "op de eerste sector van de partitie" zodat ik d8 dat ik bootmagic dan wel kon blijven gebruiken. Ik rebooten na de instalatie en mijn bootmagic start vrolijk op. Nadat ik geboot was in win2k voegte ik netjes in bootmagic de Linux native toe. (pri3 stond erachter. Type 45) Ik rebooten en in bootmagic Mandrake kiezen. Maar dan staat er alleen "preparing to load Mandrake 7.2" maar hoe lang ik ook w8 er gebeurd niks... Hoe kan dit? Zijn er mensen die WEL met bootmagic 6.0 mandrake gebruiken? Zoals ik al zei ik blijf het lieft bij Bootmagic 6.0 want ik heb ervoor betaald. Als het niet mogelijk is dan moet ik toch LILO maar gaan gebruiken.

Verwijderd

Zo'n probleem had ik gisteren ook, maar dan met SuSE.
Ik heb nog een oude bootmagic 5.0, maar dat maakt op zich niets uit.

Je kan LILO op 3 manieren installeren.
1 op de MBR van de HDD (Hier heb ik Bootmagic staan).
2 op de MBR van de eerste partitie
3 op de MBR van de linux partite (/boot).

Ik heb lilo geinstalleerd op de /boot partitie.

Extra optie onder bootmagic gemaakt die naar de /boot partitie verwijst.

Als ik m'n computer opstart kan ik nu kiezen tussen W2K W98 Linux.
Als ik voor linux kies, zie ik ook prepairing to load linux, waarna LILO Linux opstart

• F0kke
Kun je ff uitleggen hoe je die extra optie hebt gemaakt die naar /boot verwijst in bootmagic? Ik moet dus zowiezo Mandrake maar ff overnw instaleren en de bootmanager in /boot zetten? Ik heb hem nu op de eerste MBR van de partitie van Mandrake.

Verwijderd

Ik heb een apparte linux ext2 partitie (hda2)(5MB) en een root filesystem / (hda6 > op een uitgebreide partitie)
Hda2 is bootable omdat hij binnen de 1024 sect. grens ligt.
Bij bootmagic kan je een OS toevoegen en opgeven op welke partitie ie staat.
Als je dit gedaan heb verschijnt er tijdens het opstarten een extra optie (die je wellicht linux genoemd heb).
Bootmagic gaat dan de partitie die je voor linux heb opgegeven, booten.

Maar als die partitie geen mbr heeft, doet ie niet veel.
Daarom moet je LILO op die linux partitie (hda2)in mijn geval, installeren zodat ie 'm kan booten.
Op die partitie staat dus de kernel.
Als je lilo gaat configureren, moet je ook het root filesystem (hda6 bij mij) opgeven.
Zo kan je dus een linux partitie booten die achter op de schijf staat, al dan niet op een extended partitie.

Zorg wel dat in fstab de opstart partitie wordt gemount als /boot.

• F0kke
Ik ga mijn best doen vanavond :)