[airport express] i.c.m. macbookpro

Pagina: 1
Acties:

• Nielsman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-05-2021
Ik heb afgelopen middag niet anders gedaan dan een poging gewaagd m'n Airport express aan te sluiten. M'n netwerkje is als volgt:

Win compu 1 met USB SpeedTouch Wifi ontvanger
Win compu 2 met USB SpeedTouch Wifi ontvanger
SpeedTouch Wifi router
Macbook Pro met Airport onboard
Airport Express rechtstreeks in stopcontact met enkel kabel naar stereo

M'n windows systemen + Macbook Pro hebben allebei perfecte Internet toegang via de SpeedTouch Wifi router. Echter nu wil ik met m'n nieuwe Airport Express vanaf de Macbook Pro Mp3's op m'n stereo afspelen en hier zit het probleem. De Airport Express geeft een groene led aan wat betekend dat hij goede connectie zou moeten hebben, maar krijg hem niet te zien bij m'n airport verbindingen. Kreeg hem 1 keer in het vizier en heb toe aangegeven dat hij gewoon binnen het bestaande netwerk van de SpeedTouch moest opereren zodat ook m'n Windows computers er gebruik van konden maken. Wat doe ik fout?

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 20:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

je doet niets fout :) zo hoort het

je express zit in client mode, waarbij hij een onderdeel vormt van je netwerk alsof het een soort van compu is, hij zend dus zelf geen netwerk uit.

je kan het testen door airtunes aan te zetten en te kijken of hij in iTunes naar voren komt

blup

• Nielsman
Uhm, hoe zet je airtunes aan? Ik heb de bijgeleverde CD geinstalleerd (heet Airtunes + iTunes)
In iTunes zie ik onderaan helaas geen selectie mogelijkheid voor computer of AE speakers staan :(

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20
Nielsman schreef op zondag 09 april 2006 @ 00:25:
Uhm, hoe zet je airtunes aan? Ik heb de bijgeleverde CD geinstalleerd (heet Airtunes + iTunes)
In iTunes zie ik onderaan helaas geen selectie mogelijkheid voor computer of AE speakers staan :(
Kijk in iTunes even onder Preferences / Advanced of "Look for remote speakers connected with Airtunes" aan staat...
Die gaat wel eens spontaan uit. Ook de laatste versie van iTunes en je Airportsoftware doet wonderen :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 20:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

en check gelijk met de airport admin utility of ie op de express aanstaat, kweet het niet precies, maar volgens mij het laatste tabje

blup

• Nielsman
Ik heb in iTunes gekeken naar 'Look for remote speakers connected with Airtunes' deze staat gewoon aan, maar ondanks dat het lampje groen brandt, zie ik geen andere speakers optie in iTunes :(

Verder zie ik bij Airport Admin Utility helemaal niks verschijnen. Maar kan het zijn dat deze alleen voor Base Stations is en niet voor Airport Express? Snap er niks meer van...

Verwijderd

Op je MacBook > Programma's > Hulpprogramma's > AirPort-configuratie-assistent

Ben je daar al geweest?

• Nielsman
Ja, ben ik geweest.
Airport Setup Assistant geeft 2 opties:
* Set up new airport base station
* Change settings on existing airport base station

Nu krijg ik bij de eerste optie alleen m'n SpeedTouch te zien, maar niet m'n AE.
Bij de tweede optie scant hij zelf voor een AE, maar zegt hij niks te vinden, ondanks dat hij groen brandt.
Pagina: 1