Dual Channel werkt niet meer na upgrade Twinmos naar OCZ

Pagina: 1
Acties:

• vernooij238
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-04 15:10
Ik wilde van 1024mB twinmos geheugen naar 2x 512mb ocz geheugen overstappen om het dual channel te kunnen gebruiken. Toen ik dat erin stak leek het erop dat ik mijn computer opnieuw moest installeren. ik mijn hele pc leggehaald en probeer hem opnieuw te installeren, maar steeds tijdens het laden van de setup geeft hij aan dat er een bestandje corrupt is. Dit werkt echter wel gewoon als ik maar 1x 512 mB ocz geheugen erin stop. ik heb het ook al met een andere windows cd geprobeerd maar daar lukte het ook niet mee. ik heb allebij de geheugenbankje getest in mijn machine (afzonderlijk) en dan werkte het wel gewoon. ik heb tevens mijn bios gereset om te kijken of het dan wel werkte.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Vergeet ik soms iets in de bios aan te passen?

Mijn specs:
AMD 3500+ 2,2 GHZ
Asus A8V-E SE
Asus EN6600GT
OCZ 1024 MB (2x 512MB)
WD 200GB

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Het enige wat ik kan bedenken, is dat je mobo niet compattible is met de OCZ modules, wat ik overigens wel zeer vreemd zou vinden.

Misschien ligt het aan de structuur van de modules. (Hoop het echter niet voor je)

Powered By C8H10N4O2

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-05 22:44
Klinkt als een slechte geheugenmodule.
Hoewel ze elk afzonderlijk werken, zou je ze elk afzonderlijk eens met memtest moeten laten draaien.
Als er bijvoorbeeld op 400MB een slechte cel zit, merk je dit niet zomaar, hiervoor moet je het geheugen eerst vol krijgen tot over die 400MB.

[ Voor 93% gewijzigd door Dikke Foaf op 08-04-2006 18:56 ]

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 15:47

Nibbz

Postmaster General

slecht geheugen..

ik had hetzelfde probleem met mijn sempron 3000+... wou hem installeren.. maar setup kon acpi.dll niet kopieren.. met ander geheugen werkte het wel.

13:37

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk is de oorzaak een geheugenmodule die stuk is. Probeer eens de twee reepjes afzonderlijk te testen met Memtest86.

• vernooij238
hmm ik zal eens gaan kijken met jullie tips
bedankt :)

• m9nossie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08-2025
welk geheugen is het precies? type etc. Het zou kunnen zijn dat je je geheugen voltage in het bios met 0.1v moet verhogen voor stabiliteit.

http://www.image-shared.com Fast and most reliable Image Hosting

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-05 13:10
Ik zie dat je AMD hebt. AMD en dual channel? Hum, ,volgens mij is dat typisch iets voor iNtel machientjes. Maar ik kan mij vergissen natuurlijk. Maarre klinkt inderdaad als een kaduke geheugenmodule. Maar eigenlijk spreek je je zelf tegen, aangezien het wel werkt als je ze apart gebruikt. Als er een stuk zou zijn dan zou die niet moeten werken als hij er alleen in zou zitten. Heb je je timings in de bios wel goed staan?

Emos

Verwijderd

Dual channel heb je ook bij AMD ;)

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-05 13:10
Heet het dan ook dual channel? Ik dacht dat het anders heette of dat het een ander principe was, vanwege de andere architectuur van de cpu.

Emos

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:07
Emos schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 21:10:
Heet het dan ook dual channel? Ik dacht dat het anders heette of dat het een ander principe was, vanwege de andere architectuur van de cpu.
Ja is hetzelfde, maakt niets uit :)

Verwijderd

Zoals anderen hier ook aangeven draai eens memtest om te kijken of geen van de reepjes brak is. En anders moet je even proberen wat meer volt op die die geheugen repen zetten wil ook nog wel eens helpen.

Want het lijkt mij sterk dat OCZ brak spul levert, die repen draaien bijna op elk moederbord voor zover bij mij bekend is. Maar ja het kan natuurlijk een keer voorkomen natuurlijk.

• vernooij238
het is gelukt, ik ben eerst 1 voor 1 de bankjes gaan testen met memorytest86, toen samen, niks aan de hand, opstarte lukte nog steeds niet, toen gebruikte ik de tip om de voltage omhoog te doen, ik heb hem (maar) 0,05v omhoog gedaan, en nu draait het allemaal weer als een zonnetje

Heel erg bedankt mensen _/-\o_ :)
Pagina: 1