[SoundMAX] Drivers opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-11-2025
ik heb een tijdje geleden een nieuwe geluidskaart gekocht, deze geinstalled, maar liep niet flexibel, nu moet ik ff een weekendje w88, dan ga ik namelijk ff bellen, maar in de tussentijd moet ik een alternatief vinden.
dus wil ik me moederbord onboard sound weer starten, maar toen ik die dus aanzette in me bios, en toen de drivers wilde installeren, maar hij werkt nu niet :?
ik denk dat het misschien aan codecs ligt, AC 97' Audio CODEC , kan dit? deze heb ik wellicht eens verwijderd. het gaan btw om een ASUS P5P800 moederbord met soundMAX onboard sound.
alvast bedankt!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je ook de drivers van je nieuwe geluidskaart eraf gehaald? Want als je die erop laat staan, dan kan dat problemen veroorzaken met je onboard geluidskaart ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• MethodP
ja, ook met drivercleaner pro erachteraan ;)
maarja misschien kan het nog beter, creative drivers unintalleren, heb hier al veel problemen mee gehad.
als ik trouwens mijn pc opstart krijg ik een foutmelding met daarin "No ADI codec driver is installed" ...

• MethodP
volgens mij moet ik de ADI AD1985 AC'97 audio CODEC hebben maar waar kan ik deze downloaden, of is deze wel te downloaden?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:50
Wat dacht je vanaf de site van Asus ?

• MethodP
ik ben nu de nieuwste drivers van soundMAX voor me moederbord (via asus site :P) aant downloaden ff kijken strx.
misschien kan het liggen aan .NET framework? link
Pagina: 1