[gentoo] files zijn stuk

Pagina: 1
Acties:

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 12:23
Ik heb een backupscriptje dat de te backuppen files opslaat in een tarretje, dit ging altijd geweldig, maar nu heb ik de laatste tijd een probleem, enkele files geven bij het backuppen de volgende fout:
code:
1
2
3
tar: Debiteuren/bestand1.xls: File shrank by 26624 bytes; padding with zeros
tar: Debiteuren/bestand2.xls: File shrank by 27648 bytes; padding with zeros
tar: Error exit delayed from previous errors

Nu zit het probleem niet bij het backuppen, maar op de schijf zelf (zag bij het backupen het probleem voor het eerst verschijnen), want ik kan deze files ook niet meer openen. Verder lijkt het probleem al te zijn gebeurd bij het aanmaken van de bestanden, aangezien ze in elke backup ook al kapot zijn.
Ik heb al een fsck geprobeerd, maar ook dat levert geen verbetering op.

Btw, het is een gentoo linuxbak, en de schijf waar het om gaat gebruikt als filesystem ext3.

Is er nog een mogelijkheid om deze bestanden te fixen? of moet ik ze als verloren beschouwen?

edit:
Heb nu een van de bestanden, door eerst te tarren en dan te kopieren naar een workstation waar ik 'm uitpak, kunnen opslaan op m'n lokale schijf. En dan bij excel geprobeerd om het bestand te herstellen. Hier loopt excel (welke methode ik ook gebruik) direct op vast :?

[ Voor 13% gewijzigd door trinite_t op 08-04-2006 17:49 ]

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 15:31

killercow

eth0

misschien kan open-office er nog iets mee? die leest zowiezo heel anders de records in volgens mij.

En anders misschien zoeken anar cli tools om xls naar cvs te doen ofzo.

Als er (zoals tar zegt) echt bytes niet leesbaar zijn, of missen, tjah dan kun je z moeiljik terug toveren.

openkat.nl al gezien?