Toon posts:

medion hd kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een medion laptop van mijn nonkel die niet meer wil booten, no operating system found...
even geboot van windows xp cd-rom en nadat ik kies om te repareren zegt hij dat er geen schijfstation gevonden is. Dan maar eens gekeken in de bios en daar staat er bij primary master: none, secondary master: cd-rom/dvd-drive. Kan ik op een of andere manier testen of deze hd kapot is (of niet meer goed aangesloten ofzo) zonder de laptop te openen want een laptop openen lijkt me ook niet echt evident. En zou er nog een andere reden zijn waarom hij de hd niet meer "vindt". Ik heb bij primary master eens de opties doorlopen en dan op auto gezet, dit leek me de meest logische optie. Op google heb ik niet echt gelijkaardige problemen gevonden.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
is de laptop nog in garantie : binnen brengen, je bent je laptop twee weken kwijt ofzo ,en hij komt volledig gratis en gezond weer naar jou

is hij buiten garantie: opendoen, een 3.5 naar 2.5 inch convertortje kopen en de schijf in een desktop proberen , werkt hij daar niet dan is ie kapot

je kan ook proberen de diagnostische tools van de fabrikant te downloaden, hiermee een opstartdiskette maken en de schijf testen, maar meestal is het zo dat als je bios de schijf niet meer ziet hij dood is, of je mobo kapot

Out of the box? What box? There is no box.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Je kan een Knoppix-schijfje downloaden.
Dit is een mini-Linux waarmee je veel problemen kan testen.

Of je download ('ergens' vandaan, ahum :)) een Windows PE -cd, illegaal spul volgens MS, maar er is een CD van verschenen met allerlei Windows-testprogramma's erop.
Zo kun je je HD voor de zekerheid controleren.

Maar als de XPcd hem al niet vindt, en de bios ook niet, is er weinig hoop denk ik..

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al knoppix en ubuntu geprobeerd ubuntu ging wel maar die mounte enkel de linux files en niet de "hda" en knoppix kwam er gewoonweg niet door, laptop is al wat ouder en dus niet meer in garantie

Verwijderd

Topicstarter
btw kan dit te maken hebben met de bootsector? zou eventueel een fixmbr kunnen helpen dit is zowat het enige dat ik nog niet aan gedacht had

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:34:
btw kan dit te maken hebben met de bootsector? zou eventueel een fixmbr kunnen helpen dit is zowat het enige dat ik nog niet aan gedacht had
Lijkt me niet, omdat je zei dat de BIOS zelf hem al niet zag.
FixMBR enzo zijn allemaal voor de partities op de schijf, maar de BIOS ziet het ding als apparaat, als het dan al niet werkt komen de partities nog niet eens aan bod.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:34:
Als je schijf niet gevonden wordt zijn er ok weinig bootsectors die gefixt kunnen worden natuurlijk (gezien die op je hdd staan).

Als het ding toch al uit garantie is gewoon dat ding opentrekken en hdd testen in een andere notebook of bijv in een externe behuizing.
Pagina: 1