Hoeveel domeinnamen heeft een bepaalde hoster in bezit?

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Een hele tijd terug was kon je via de site www.vuurwerk.nl opvragen hoeveel domeinen een bepaalde webhoster in z'n bezit had.

Nu ben ik op zoek naar een dergelijke tool. Ik weet dat www.webhosting.info iets dergelijks aanbied, maar die is niet bepaald accuraat.

Iemand die weet waar ik die informatie vandaan kan halen? :)

Verwijderd

Je kunt het aan de hoster vragen?
Maar ik geloof niet dat het ook maar iemand aangaat hoeveel domeinen een bepaald bedrijf geregistreerd heeft.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
Waarom zou je dat willen weten? Ben je soms van plan te gaan hacken ofzo :P

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Voor SIDN-deelnemers is er een top 100 lijst beschikbaar (alleen over .nl uiteraard) maar die is 'niet voor publicatie'.

Alleen, waarom zou je het willen weten?

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Het is interessant om te weten of de host waarbij je gaat zitten, veel, gemiddeld of weinig domeinen cq klanten heeft.

Het moet me lijkt me mogelijk zijn door de .nl domeinen te whoissen, te kijken welke bij welke nameserver zitten en die dan koppelen aan de verschillende bedrijven. Er moet vast één of andere site zijn die dit heeft gedaan en waarmee je iets dergelijks kan opzoeken. En ik hoop er op dat iemand die site toevallig weet :)

• IceStorm

IceStorm

Nog al makkelijk, er is ook geen lijst met geregistreerde domeinen beschikbaar ;). Als die er wel zou zijn kun je idd prima een lijst opstellen met hoeveel domeinen een hoster heeft geregistreerd.
Met als minpunt, je kunt het maar van 1 .tld tegelijk te weten komen (of er zou een lijst moeten komen van alle domeinen wereldwijd, en dat bestaat niet en zal er ook nooit komen ook).

Maar ik vraag me af hoeveel het je zou zeggen als je het zou weten. Als ik in de .NL top 100 kijk staan er bovenaan uiteraard de jongens die je er zou verwachten maar in de top 20 staan al 2 bedrijven waar ik voor geen goud mee in zee zou gaan voor domeinregistraties.
En een bedrijf met 30.000 domeinen heeft ook niet opeens 10x zoveel expertise als een bedrijf met 3.000 domeinen.

• IceStorm

IceStorm

Toch nog even verder gegaan met zoeken. Voor .com/net/org/etc kun je iig nog wat stats vinden:

http://www.domaintools.co.../registrar-stats-2005.php
http://www.registrarstats.com/
Pagina: 1