Websites niet meer beschikbaar na een paar minuten

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bauke123
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-08-2015
Ik heb een heel vreemd probleem met mijn internetverbinding.

Het is zo dat ik na een onbepaalde, maar vrij korte tijd niet meer op meer domeinen kan komen dan degene die ik al heb bezocht. Bijvoorbeeld, ik ga om 15.00 naar www.tweakers.net, om 15.01 naar www.google.nl. Dan kan ik om 15.15 nog steeds gewoon op www.tweakers.net en www.google.nl en alle onderliggende sites, of ik die nu wel of niet heb bezocht. Maar probeer ik dan bijvoorbeeld www.xs4all.nl, dan werkt die niet, terwijl die wel had gewerkt als ik die om 15.00 had bezocht.
Nog een voorbeeld: ik kan een online spel gaan spelen en dat uren blijven doen, maar ondertussen kan ik geen websites bekijken die ik niet eerder heb bekeken ondanks dat het spel gewoon verbonden met de server blijft.

Het is een beetje vreemd ik hoop dat ik het zo goed uit heb gelegd.

De enige manier om dan weer op andere sites te komen is, de modem/router resetten. Dit gebeurt op alle 3 de computers in het netwerk, of ze nu via draad of draadloos aangesloten zijn.

Ik heb al geprobeerd om de router te resetten naar fabrieksinstellingen en weer helemaal te configureren maar dit lijkt niet te helpen.

Dit probleem is inneens ontstaan gisteren, ik heb verder niets veranderd ofzo. Het heeft meer dan een jaar goed gewerkt.

Verbinding:
ADSL Basic van Xs4all via KPN

Router:
E-Tech ADWG02 Wireless ADSL Modem/Router 54 Mbit

Edit: nog een interesante aanvulling:
als ik ping naar een eerder bezochte website werkt niet wel, als ik ping naar een niet bezochte website krijg ik:
Ping request could not find host (welke site dan ook). Please check the name and try again.

[ Voor 20% gewijzigd door bauke123 op 08-04-2006 15:32 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Check je DNS servers eens die in je modem/router staan...

Probeer anders eens een vaste DNS in te stellen op je pc

Deze advertentieplaats is te huur!

• bauke123
RammY schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 15:47:
Check je DNS servers eens die in je modem/router staan...

Probeer anders eens een vaste DNS in te stellen op je pc
Een vaste DNS op me pc instellen werkt niet, dan werkt het internet helemaal niet meer.

En in me router instellingen kan ik geen DNS servers vinden

http://www.ozomooizo.nl/router.jpg

Dat is een screenshot van mn router setup, met de instellingen voor de internet verbinding zoals die, volgens de fabrikant, voor een KPN verbinding ingesteld moeten worden.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

bauke123 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 19:42:Dat is een screenshot van mn router setup, met de instellingen voor de internet verbinding zoals die, volgens de fabrikant, voor een KPN verbinding ingesteld moeten worden.
Onderaan zie ik status pagina's. Die zullen je wat vertellen over toegewezen adressen. Kijk dus daarin. De screenshot gaan over netwerkinstelling, dat heeft niks te maken met DNS.

Voor DNS, ip en andere adressen moet je gewoon in Status pagina's kijken.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-04 10:02

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Probeer dit eens als je geen sites meer kan bezoeken:

Start -> Uitvoeren
'cmd' intypen en op Ok drukken
Dan 'ipconfig /renew' typen en op enter drukken
Daarna 'ipconfig /flushdns' typen en op enter drukken

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde probleem
Is bij mij op vrijdag 7 april spontaan begonnen.
Router even een reset en je kan weer een paar minuten online
MSN blijft ingelogd
Skype ook.
Online gamen geen probleem

Newsgroepen werken niet evenals alle sites.

Overeenkomst die ik nu zie is XS4ALL.
Alleen vreemde is, dat zonder de router alles 100% werkt

• _reboot_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-03 22:03
Ok, ik heb afgelopen week ook iets bijzonders meegemaakt, maar na een reset van de router (uit/aan) deed het geheel het weer. Het was een gelijkend probleem als die van jullie. Misschien dat het er iets mee te maken heeft.

Even een testje; Wanneer je een 'nieuwe' website niet meer kunt vinden na X minuten, druk dan bij het opvragen van die 'nieuwe website' eens een aantal keren (met pauze van 1 seconde) eens op F5 om te kijken of de pagina na een paar keer F5 wel naar voren komt. Bij mij kreeg ik toen we de pagina's. Het is irritant internetten, dus ik heb de router uit en aan gedaan wat het probleem verhielp.

Het probleem was bij mij idem als bij jullie (op alle pc's in het netwerk). Ook ik heb XS4ALL (lite). Het probleem heeft zich donderdag(avond) (6 april 2006) voorgedaan en na een reset van mijn SpeedTouch 716 deed alles het weer. Ik heb in mijn speedTouch de DNS servers 194.109.6.66 en 194.109.9.99 staan. Deze zijn standaard toegewezen door XS4ALL.

[ Voor 4% gewijzigd door _reboot_ op 09-04-2006 12:35 . Reden: wrong day ]

Verwijderd

Probeer dit eens als je geen sites meer kan bezoeken:

Start -> Uitvoeren
'cmd' intypen en op Ok drukken
Dan 'ipconfig /renew' typen en op enter drukken
Daarna 'ipconfig /flushdns' typen en op enter drukken
Helaas dit helpt niet :'(

• harmz
  • Laatst online: 24-09-2025
heb ik ook gehad maar bij mij was het spyware.
laat je virus scanner is ratelen meschien vindt hij wat.
het kan ook een browser capture zijn.

Verwijderd

voor de zekerheid zal ik naar spywhare zoeken
Maar nadat ik de 2 dns adressen in de Router heb gezet lijkt het weer goed te gaan.
wachten het maar even af

• bauke123
ok het is interesant dat dus meerdere mensen het probleem hebben met Xs4all
Bij mij is het ook Donderdag avond begonnen en is het ook alleen wanneer ik mn router-modem gebruik en niet wanneer ik het 4 jaar oude USB modem gebruik :P
Mijn router geeft gewoon de juiste DNS servers aan (gecontroleerd op de site van xs4all)

Het ziet er naar uit dat ik morgen xs4all maar even een belletje moet geven, kijken of het een probleem bij hun is.

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 19:48

jhu

Ik ben ook toevallig net bezig geweest voor iemand die XS4all en dit verschijnsel had.

Het lijkt dus specifiek in de E-tech router te zitten (zijn in ieder geval niet al te beste routers)

Het is vrij eenvoudig te verhelpen:

- Ga naar de TCP-ip instellingen van je netwerkkaart
- Zoek de DNS instellingen op
- Vul de DNS servers van XS4all handmatig in:
194.109.6.66 en 194.109.9.99

Hierna zijn alle problemen verholpen

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• ahu
  • Laatst online: 07-02-2023

ahu

Er is iets aangepast aan de nameservers bij xs4all, als je e-tech modem raar doet zou je kunnen proberen hem te herstarten om te kijken of het probleem nu weg is. Ik hoor graag of het helpt!

Een andere prima oplossing is hier al genoemd door jhu.

Groeten,

bert hubert (PowerDNS)
Pagina: 1