Toon posts:

Asus a8n32-sli deluxe windows fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heeya.
ik heb net een nieuwe mobo gekocht met een amd 64 3000+ en 1gb geheugen (2X512 kingston)
nu probeer ik windows xp (geen 64bit) te installeren maar dat wil niet.
ik krijg steeds de fout "Het ACPI-bios in dit systeem komt niet volledig overheen met de ACPI specificatie.neem contact op met de leverancier bla bla bla.
*** STOP: 0x000000a5 (0x00000002, 0x85feb8f8, 0xe10a4950,0x85fb8528)

ik heb dus gebelt met me leverancier en die zei dat ik de bios het volgende moet uitzetten : ACPI APIC support.
maar dan krijg ik nogsteeds die fout.
iemand enig idee?
alvast bedankt.

(edit:
ik heb nu amd cool quiet uitgezet en nu doet ie het wel weer (tot nu toe)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 15:07 ]

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Heb zelf hetzelfde mobo & heb hetzelfde probleem gehad! Maar maak je geen zorgen, want ik draai sinds enkele maanden een stabiele & redelijk normaal geinstalleerde XP ;)

Probeer eens in je bios te kijken of je parallele poort & game poort aanstaan. Het schijnt dat de parallele poort per default uit kan staan & dat dit probleem kan opleveren. Staan ze allebei aan, probeer ze dan (apart van elkaar) eens uit te zetten & alsnog XP te installen. Probeer ook voor de zekerheid je onboard geluidskaart te disablen in je bios. Laat ACPI/APIC gewoon voor wat het is, dat wil je wel aan hebben.

Bij mij was het uitschakelen v/d game-poort & onboard audio de oplossing. Na de installatie overigens de onboard audio weer aangezet, maar van die game-poort instelling blijf ik af ;)

Nog een tip, zorg dat je een geslipstreamde versie van XP gebruikt met SP2 er bij, bij mij gaf namelijk de originele XP pro installeren WEL problemen ivm een sata schijf.

Mocht het C&Q uitzetten idd voor de oplossing zorgen, dan is dat erg fijn ;) Maar ik had dat sowieso al uit staan & alsnog had ik dat probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door Okyah op 08-04-2006 15:13 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reactie :D
ik ben nu windows xp pro aan het installeren en hij doet het idd tot nu toe nog goed :D
10000X bedankt :P

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
heb ik ook paar keer gehad, weet ook niet precies waarom. Ik merkte wel dat wanneer ik in windows terechtkwam na de installatie hij 1 apparaat niet kon installeren, die hij 'media' noemde. FF rap kijken tijdens 'nieuwe hardware gevonden' stond er iets van een MPU-<getal> compatible MIDI apparaat', en toen viel mijn euro :P gewoon in BIOS onboard MIDI uitgeschakeld (onboard audio stond gewoon uit, heb een Audigy) en voila, geen gezeur meer. Ik denk dat er gewoon iets deftig brak is aan de onboard MIDI enzo, nuja, mij niet gebaard, op een mobo als deze vlam je gewoon een audigy.