Toon posts:

Testopstelling; op de grond?

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hee, ik heb wat nieuwe hardware, maar nog geen case.. Toch wil ik alles even testen en uitproberen. Kan ik gewoon alle hardware (mobo, hdd, voeding) op de grond leggen, zonder dat er kortsluiting ofzo ontstaat? Ik heb echt geen idee..

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat zou kunnen, maar het liefst op een rubberen ondergrond

Wauw, een sig!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:28

_Ernst_

Mark It Zero!

Of gewoon op de dozen waar het in heeft gezeten. (moederbord kun je prima op zijn eigen doos leggen)

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Dus op karton zou het gewoon kunnen, dus ook de voeding, hardeschijf, cd-drives enzovoort.. ?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Yep, dat kan perfect. Je moet alleen zorgen dat ze niet contact kunnen maken met metaal oid.

Wauw, een sig!

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 17:29
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:52:
Dus op karton zou het gewoon kunnen, dus ook de voeding, hardeschijf, cd-drives enzovoort.. ?
Geen geleiding, geen problemen
Geen statische electriciteit, geen problemen
;)

Verwijderd

Heb hier mijn oude systeempje draaien op een plankie aan de muur. Heb het foam wat altijd onder het mobo ligt in de doos gewoon tussen het mobo en de plank gelegt, alle kaarten aangesloten inclusief hdd etc. en het werkt allemaal perfect nu. (Ook erg mooie temp, amd 2500+ (barton) @ 2.25ghz @ 35c stressed met luchtkoeling!)

- HyPz

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat heb ik nu dus gedaan.. Alles opgesteld op de grond, op een stukje karton. Heel leuk en aardig allemaal zonder behuizing, maar hoe zet ik de pc nu aan? :P

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Met een schroevedraaier. :)
Dan moet je even zoeken naar de pinnen waar je normaal gesproken de aan/uit knop op zet.
Die sluit je even kort en voila, je systeem draaid.

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Even de 2 pootjes waar je normaalgesproken je aanknop op aansluit kortsluiten met een schroevendraaier (of iets anders van metaal, maakt niet zoveel uit)

ben blijkbaar niet de enige die dit weet...

[ Voor 19% gewijzigd door m277755 op 08-04-2006 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zucht, dit begint al goed.. Waar kan ik die pinnetjes vinden, en wat moet ik er precies mee doen?

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/7030Platinum.jpg

Verwijderd

Rechtsonderaan, en als het goed is kun je ergens de tekst 'pwr' vinden. Die twee moet je kortsluiten.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 15:50:
Zucht, dit begint al goed.. Waar kan ik die pinnetjes vinden, en wat moet ik er precies mee doen?

[afbeelding]
Pak het boekje van je mobo er eens bij? Daar zal vast wel in staan waar je moet zoeken. :)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Kijk even in het boekje van je mobo welke het zijn, ergens zit een hele rij met van die pinnetjes (ik gok even daar rechts onderin op die foto maar het staat in het boekje) en dan de juiste 2 pinnetjes met bijvoorbeeld een schroevendraaier of een ander stukje metaal met elkaar verbinden. Dan springt ie aan als het goed is.

Saved by the buoyancy of citrus

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 15:50:

[afbeelding]
Op je mobo zitten (ergens in de hoek meestal) allemaal pinnetjes waar je de reset en aan/uit button enz op aansluit. Als je met een schroevendraaier even contact maakt tussen deze 2 pinnetje zal hij aangaan, eigenlijk hetzelfde als je op je aan/uit knop drukt. Zie je mobo handleiding welke 2 pinnetjes je moet hebben.

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Daar:

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/4532/7030platinum8nr.th.jpg

Het gaat om de 2 pinnetjes met de zwarte vlakjes eronder
Even iets van metaal tegen die 2 aan en draaien maar

Nou wel weer genoeg "wie is de snelste helpdesk" gespeeld, ik ga wel buiten spelen :p

[ Voor 17% gewijzigd door m277755 op 08-04-2006 15:54 ]

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Waarom mag er geen ijzeren ondergrond zijn? Bij een moederbord/kast worden er ook vaak van die metalen afstandhouders voor tussen je moederbord+kast meegeleverd? En je kast is ook 9/10x van metaal :?

[ Voor 10% gewijzigd door webfreakz.nl op 08-04-2006 15:56 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:26
juist. Maar op de plaatsen waar de busjes komen zit een randje dat er voor zorgt dat het niet gaat geleiden. Op je pcb staat ook geen stroom, wel op die puntjes onder je mobo :)

• Y0ur1
  • Niet online
webfreakz.nl schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 15:56:
Waarom mag er geen ijzeren ondergrond zijn? Bij een moederbord/kast worden er ook vaak van die metalen afstandhouders voor tussen je moederbord+kast meegeleverd? En je kast is ook 9/10x van metaal :?
Omdat ijzer allemaal leuke verbindingen op de achterkant gaat leggen op je mobo die je helemaal niet wil hebben :D Die afstandshouders maakt alleen contact met de plaat van het moederbord, niet met al die circuitjes.

• Nakebod
  • Laatst online: 07:26

Nakebod

Nope.

Omdat eh.. wat denk jij dat al die contactpuntjes op de achterkant van je mobo gaan doen als ze allemaal in contact komen?
Dat de backplate van metaal is, en de afstandhoudertjes van messing ofzo? maakt allemaal niet uit, dat raakt je mobo niet. Niet op de plaatsen met contactpunten dan.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 21:13
webfreakz.nl schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 15:56:
Hint: afstandhouders... het raakt dus niet de ijzeren ondergrond. (moederbord heeft een gaten voor die afstandhoudes, het raakt niet de moederbord (of bijna als ik niet gelijk heb)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Die afstandshouders zijn ook zeer geschikt als tijdelijke aan/uitknop :Y)
Gewoon eventjes de juiste pinnetjes aantikken met een busje, en draaien maar :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Beetje erg onodig topic dit vind ik...met een beetje onderzoek kun je er zelf ook wel achter komen dat je geen mobo op een eizeren plaat neer moet leggen zonder er iets tussen te doen 8)7 8)7
En je hebt toch wel een boekje bij je moederbord gekregen waar in staat welke pinnentjes voor de aan/uit knop zijn??....

En anders: GOOGLE is youre friend!!

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

DarthPlastic schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 16:48:
Die afstandshouders zijn ook zeer geschikt als tijdelijke aan/uitknop :Y)
Gewoon eventjes de juiste pinnetjes aantikken met een busje, en draaien maar :)
offtopic:
Waarom ben jij roze? :>

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is niet pluis.. Heb net alles aangesloten:

Serial ata hdd
Zalman CPU cooler
geheugen
AGP kaartje
Sempron 3000+

Voeding in het stopcontact, schroevendaaier even aanzetten, fan begint te draaien, voeding begint te draaien, ik hoor de hardeschijf ook mooi.. Maar als ik mijn beeldscherm aansluit op het agp kaartje krijg ik gewoon geen beeld. Videokaart werkt nog, heb hem net op de andere pc werkend gehad. Is de proc mss niet goed aansloten? Wat kan er fout zijn?

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 21:13
webfreakz.nl schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:24:
[...]

offtopic:
Waarom ben jij roze? :>
Wat is er mis met roze?

:9

Verwijderd

Topicstarter
Dudes, ontopic in mijn topic. ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:36:
Dit is niet pluis.. Heb net alles aangesloten:

Serial ata hdd
Zalman CPU cooler
geheugen
AGP kaartje
Sempron 3000+

Voeding in het stopcontact, schroevendaaier even aanzetten, fan begint te draaien, voeding begint te draaien, ik hoor de hardeschijf ook mooi.. Maar als ik mijn beeldscherm aansluit op het agp kaartje krijg ik gewoon geen beeld. Videokaart werkt nog, heb hem net op de andere pc werkend gehad. Is de proc mss niet goed aansloten? Wat kan er fout zijn?

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 22:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Alle kabeltjes wel aangesloten? Zijn vele zelfde soort topics waar bv een stekker van de videokaart naar de voeding niet is aangsloten zulke dingen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten geen kabels aaan..

[ Voor 164% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 18:14 ]

Verwijderd

Kabels richting mobo aangesloten? Probeer eens een voor een de onderdelen (desnoods in een andere pc) en je zou ook kunnen proberen je cmos te resetten ... zoek een beetje en er zijn 1000 manieren om erachter te komen wat niet werkt.

- HyPz

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05 13:32
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 15:18:
Heb hier mijn oude systeempje draaien op een plankie aan de muur. Heb het foam wat altijd onder het mobo ligt in de doos gewoon tussen het mobo en de plank gelegt, alle kaarten aangesloten inclusief hdd etc. en het werkt allemaal perfect nu. (Ook erg mooie temp, amd 2500+ (barton) @ 2.25ghz @ 35c stressed met luchtkoeling!)

- HyPz
Mijn X2 3800+ wil maar niet koud worden :(. Mijn Grote Tyfoon zou naar mijn verwachtingen 27° @ Idle halen, maar op Idle is mijn X2'tje 35°, naar mijn mening VEELS te hoog, of het is normaal bij een X2?

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
dit kan iig aan alles liggen. Als het niet aan de videokaart ligt, en hij geeft ook geen piepjes oid, ligt het vaak aan iets anders. Probeer eens een CMOS reset voor de zekerheid. Of probeer wat andere dingetjes, ga gewoon even al je onderdelen na, maar ik denk niet dat het je processor of geheugen is (anders zal je moederbord logischerwijs gaan piepen omdat hij een paar onderdelen niet (goed) kan vinden).
Chrono Trigger schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 18:57:
[...]

Mijn X2 3800+ wil maar niet koud worden :(. Mijn Grote Tyfoon zou naar mijn verwachtingen 27° @ Idle halen, maar op Idle is mijn X2'tje 35°, naar mijn mening VEELS te hoog, of het is normaal bij een X2?
Tis offtopic, maar toch. Het is niet bepaald hoog, maar het kan aan de airflow liggen. de situatie waar jij naar quote is een computer die zonder kast draait, en dat zal sowieso een paar graden schelen...

[ Voor 40% gewijzigd door LiquidT_NL op 08-04-2006 19:00 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Natuurlijk zitten er geen kabels aan je grafische kaart, die moet je er zelf aan maken.
(Niet zelf solderen natuurlijk >:) 8)7 )
Zit er geen connector op je voeding die in een connector op je grafische kaart past?

Alle kabels van je voeding op je mobo aangesloten?

SATA schijven juist aangesloten?
Voeding van SATA juist aangesloten? Dus niet EN da SATA-voeding aansluiting EN een molex.
(zou wel andere gevolgen hebben denk ik maar je weet nooit.)

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:12
edit: Ik kijk op de verkeerde pagina

[ Voor 71% gewijzigd door danslo op 08-04-2006 21:14 ]

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Laat me raden, je vierkante 4-pins stekkertje vergeten.... :)

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

is je v-kaart compatible met je mobo ?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het niveau begint hier steeds achteruit te gaan en dit kan echt niet de bedoeling zijn :+ Testen kan inderdaad prima buiten de kast, zolang je het niet op een stuk metaal gaat doen (want: kortsluitingen). Voor de rest zijn al jouw vragen gewoon beantwoord in de handleidingen.

Gebrek aan inzet, inzicht en researchvermogen: dit topic gaat dan ook dicht. Neem eens de Algemene gedragsregels (Netiquette) door voor een uitleg over de werking van GoT ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.